İlk yardım, akut bir hastalık veya
yaralanma için sağlanan yardımcı davranışlar ve ilk bakım olarak tanımlanır.
Yapılacak yeterli ve bilinçli ilk
yardım ile yaşanan can kaybının %38’inin olay mahallinde önlenebileceği
saptanmıştır. Halkın ilk yardım konusunda eğitilmesi ölüm ve yaralanma
oranlarında önemli iyileştirmelere sebep olmaktadır. Halk eğitim merkezleri
halkın eğitilmesinde önemli bir yere sahiptir ve ilk yardım eğitiminin halka
ulaşması içinde önemlidir.
Bu çalışmada, Giresun ili Merkez ilçesi
Halk Eğitimi Merkezi’nde 2019 yılı mart ayı içerisinde verilen 18 saatlik ilk
yardım eğitiminin etkinlik derecesinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla kursiyerlere
eğitim öncesi, eğitim sonrası ve eğitimden bir ay sonra olmak üzere üç ayrı
test uygulanmıştır.
Elde edilen veriler SPSS 22 paket
istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Parametrik varsayımların
sağlanmamasından dolayı Non-parametrik istatistikler kullanılmıştır. Önceden ilk
yardım eğitimi almış olma durumunun ilk yardım bilgi düzeyinde uzun süreli bir
artış oluşturduğu söylenebilir. Test
puanları incelendiğinde eğitim sonrası test puanının anlamlı düzeyde arttığı ve
bir ay sonrasında da artmış olan bu değere yakın olduğu saptanmıştır.
Halk Eğitim Merkezinde verilen ilk yardım
eğitimi katılımcılarda uzun süreli bir bilgi değişikliği meydana getirmiştir.
Tüm katılımcıların bilgi düzeylerinde artış meydana gelmiştir. Buradan Halk
Eğitim Merkezlerinde verilen ilk yardım eğitimlerinin yaygınlaştırılması
gerektiği sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 4 |