Son yıllarda teknolojinin kullanımının giderek artması ile birlikte sosyal medya platformlarının kullanımı da artmıştır. Bu çalışma, 6-24 ay bebeği olan annelerin ek besin tercihlerinde sosyal medya kullanma durumları ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırma örneklemini, Ekim 2020-Ocak 2021 tarihleri arasında 6-24 ay arasında bebeği olan 193 anne oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında Anne/Bebek Tanıtıcı Bilgi Formu, Ek Besin Tercihinde Sosyal Medya Kullanımı Soru Formu ve Sosyal Medya Kullanım Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmaya katılan annelerin yaş ortalaması 29,46±4,62’dir. Annelerin en çok %64,2’sinin ek besin türlerini, %59,1’inin ek besin hazırlarken dikkat edilecek durumlar, %64,2’sinin bir yaşından önce ve sonra verilebilecek ek besinleri araştırdığı saptanmıştır. Annelerin sosyal medya kullanma ölçeğinden aldıkları puan ortalaması 32,41±11,65’dir (min.10, maks.57). Annelerin yaşı, sosyal medya kullanma durumu, ek besinle ilgili internette yer alan bilgilerin doğru olduğuna inanma, internetten öğrenilen bilgileri ek besin hazırlarken tercih etme ile sosyal medya kullanma ölçeğinde aldıkları puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır (p<0,05). Çalışmanın sonucunda annelerin ek besin tercihlerinde sosyal medya kullandıkları belirlenmiştir.
With the increasing use of technology in recent years, the use of social media platforms has also increased. This descriptive study was carried out in order to determine the use of social media in supplementary food preferences of mothers with 6-24 month-old babies and the influencing factors. The research sample consisted of 193 mothers who had babies between the ages of 6-24 months between October 2020 and January 2021. In collecting the data, Mother / Baby Introductory Information Form, Social Media Use Questionnaire for Supplementary Food Preference and Social Media Usage Scale were used. The average age of the mothers participating in the study is 29.46 ± 4.62. It was found that 64.2% of the mothers investigated the types of supplementary food, 59.1% of the cases to be considered while preparing the supplementary food, and 64.2% of the additional foods that can be given before and after the age of one. The average score that mothers got from the social media use scale is 32.41 ± 11.65 (min. 10, max:57). A statistically significant difference was found between the mothers' age, social media usage status, believing that the information on the internet about supplements are correct, preferring the information learned from the internet when preparing supplements and the average score they got on the social media scale (p <0.05). As a result of the study, it was determined that mothers used social media in their supplementary food preferences.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 4 |