BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelerin Empatik Eğilim Ve Empatik Becerileri:Gümüşhane Örneği

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 2, 60 - 68, 01.04.2012

Öz

Bu çalışma Gümüşhane devlet hastanesi'nde çalışan hemşirelerin empatik eğilim ve becerilerini değerlendirmek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Veriler, ‘Sosyo-demografik Bilgi Formu', ‘Empatik Eğilim Ölçeği' ve ‘Empatik Beceri Ölçeği' kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler spss for Windows 11.5 paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde Mann-Whitney U testi, Oneway ANOWA testi, Kruskal-Wallis testi ve t testi kullanılmıştır.Hemşirelerin Empaatik eğilim puan ortalaması (EEPO) 65.95±10.66 olup min 40.0, max 80.0, Empatik Beceri Puan Ortalaması (EBPO) ise 109. 97±36.47 olup min 60.0 max 194.0 olarak saptanmıştır. Buna göre çalışmaya katılan hemşirelerin empatik eğilim ve becerileri orta düzeydedir.

Empathıc Dısposıtıon And Empathıc Skılls Of Nurses: Example Gümüşhane

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 2, 60 - 68, 01.04.2012

Öz

This study was carried out as a descriptive study aiming to evaluate the emphatic tendency and skills of nurses working at Gümüşhane State Hospital. Data were collected using ‘Sociodemographic Information Form', ‘Empathic Skill Scale'. The collected data were evaluated using SPSS for Windows 11.5 (Statistic Package for Social Sciences for Windows).İn the analysis of the data Mann-Whitney U Test, Oneway ANOWA Test, Kruskal-Wallis Test ve T Test were used.Nurses' mean value for emphatic tendency (EEPO) was found to be 65.95±10.66 (Min: 40.0, Max: 80.0) and the mean value for empathic skill (EBPO) was found to be 109.97±36.47 (Min: 60.0, Max: 194.0). According to that, the empathic tendency and skill levels of the nurses participated in the study are middle level.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Handan Özcan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özcan, H. (2012). Hemşirelerin Empatik Eğilim Ve Empatik Becerileri:Gümüşhane Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(2), 60-68.
AMA Özcan H. Hemşirelerin Empatik Eğilim Ve Empatik Becerileri:Gümüşhane Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. Nisan 2012;1(2):60-68.
Chicago Özcan, Handan. “Hemşirelerin Empatik Eğilim Ve Empatik Becerileri:Gümüşhane Örneği”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 1, sy. 2 (Nisan 2012): 60-68.
EndNote Özcan H (01 Nisan 2012) Hemşirelerin Empatik Eğilim Ve Empatik Becerileri:Gümüşhane Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 1 2 60–68.
IEEE H. Özcan, “Hemşirelerin Empatik Eğilim Ve Empatik Becerileri:Gümüşhane Örneği”, Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 1, sy. 2, ss. 60–68, 2012.
ISNAD Özcan, Handan. “Hemşirelerin Empatik Eğilim Ve Empatik Becerileri:Gümüşhane Örneği”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 1/2 (Nisan 2012), 60-68.
JAMA Özcan H. Hemşirelerin Empatik Eğilim Ve Empatik Becerileri:Gümüşhane Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2012;1:60–68.
MLA Özcan, Handan. “Hemşirelerin Empatik Eğilim Ve Empatik Becerileri:Gümüşhane Örneği”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 1, sy. 2, 2012, ss. 60-68.
Vancouver Özcan H. Hemşirelerin Empatik Eğilim Ve Empatik Becerileri:Gümüşhane Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2012;1(2):60-8.