Bu araştırma, intörn hemşirelik öğrencilerinin hemşirelik beceri laboratuvarında akran eğitici olmaya ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı tipteki bu araştırma, hemşirelik becerileri laboratuvarına akran eğitici olarak katılan 119 intörn hemşirelik öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Veriler 2018-2019 eğitim öğretim yılı sonunda toplanmıştır. Araştırmanın verileri Bireysel Özellikler Formu ve Akran Eğitimi Görüş Formu kullanılarak toplanmıştır. Hemşirelik becerileri laboratuvarına akran eğitici olarak katılan intörn hemşirelik öğrencilerinin çoğunluğu bu öğretim yönteminden memnun olduğunu belirtmiştir. Öğrenciler bu yöntemin bilişsel, psikomotor ve duyuşsal gelişimlerini pozitif yönde etkilediğini ifade etmişlerdir. Öğrencilerin %90,8'i akranlarıyla iyi ilişkiler kurduğunu ve %80,7'si tekrar akran eğitici olmak istediğini ifade etmiştir. Akran eğitimi yönteminin hemşirelik eğitiminde mevcut öğretim yöntemleri ile bütünleştirilerek kullanılması önerilmektedir.
Akran Destekli Öğrenme Hemşirelik Hemşirelik Becerileri Eğitimi
-
This research was conducted to determine the opinions of intern nursing students about being a peer educator in the nursing skills laboratory. This descriptive study was carried out with 119 intern nursing students who participated as peer educators in the nursing skills laboratory. The data were collected at the end of 2018-2019 academic year. The data of the research were collected using the Individual Characteristics Form and Peer Education Opinion Form. The majority of the intern students who participated in the nursing skills laboratory as peer educators stated that they were satisfied with this teaching method. The students stated that this method had a positive effect on their cognitive, psychomotor and affective development. 90.8% of the students stated that they had good relations with their peers and 80.7% of them wanted to be a peer educator again. It is recommended to use peer education method in nursing education by integrating it with existing teaching methods.
-
-
The authors thank all students who participated in this study.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 4 |