Bu araştırma, bir devlet üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi'nde ebelik ve hemşirelik bölümünde öğrenim gören öğrencilerin cinsel sağlık okuryazarlığı düzeyini ve cinsel sağlığa yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Kesitsel tipte olan araştırmanın evrenini, 5-15 Aralık 2023 tarihleri arasında ilgili bölümlerde öğrenim gören toplam 616 öğrenci oluşturmuştur. Herhangi bir örneklem yöntemi seçilmemiş olup, evrenin tamamına ulaşılması planlanmış ancak 412 kişiyle sınırlı bir katılımcı sayısına ulaşılmıştır.
Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından literatür incelenerek oluşturulan sosyo-demografik özellikleri kapsayan soru formu, Cinsel Sağlık Okuryazarlık Ölçeği (CSOY) ve Cinsel Sağlığa Yönelik Tutum Ölçeği (CSYT) kullanılarak yüz yüze görüşme tekniği ile toplanmıştır.
Verilerin istatistiksel analizinde frekans ve yüzde dağılımları, pearson korelasyon analizi ile değişkenler arasındaki ilişki incelenmiş, bağımsız değişkenli t-testi ile iki grup arasındaki farklar değerlendirilmiş ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile üç veya daha fazla grup arasındaki istatistiksel farklılıklar değerlendirilmiştir.
Bu araştırmada, ebelik bölümünde okuyan, bir partneri olan (evli/sevgili/flört), cinsel sağlık eğitimi almış, cinsel sağlık bilgileri yeterli olan ve cinsel sağlık okuryazarlığı kavramını bilen öğrencilerin CSOY ve CSYT ölçeği puan ortalamalarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir.
Cinsel sağlık Ebe-Hemşire Öğrenciler Sağlık okuryazarlığı Sağlık tutumu
This study was conducted to determine the level of sexual health literacy and attitudes towards sexual health of students studying in the midwifery and nursing departments of the Faculty of Health Sciences of a state university.
The population of the cross-sectional study consisted of a total of 616 students studying in the relevant departments between December 5-15 December 2023.
No sampling method was selected and it was planned to reach the entire population, but the number of participants was limited to 412.
The data of the study were collected by face-to-face interview technique using a questionnaire covering socio-demographic characteristics, Sexual Health Literacy Scale (SHLS) and Attitudes Towards Sexual Health Scale (AHSS).
In the statistical analysis of the data, frequency and percentage distributions, the relationship between variables was examined with Pearson correlation analysis, the differences between two groups were evaluated with independent variable t-test, and statistical differences between three or more groups were evaluated with one-way analysis of variance (ANOVA).
In this study, it was determined that the mean scores of the SHLS and SHAS scales were higher in students who were studying in the midwifery department, had a partner (married/relationship/flirt), received sexual health education, had adequate sexual health knowledge and knew the concept of sexual health literacy.
Sexual health Midwife-Nurse Students Health literacy Attitude to Health
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 5 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 1 |