Bu çalışmanın amacı, başka bir çalışmanın pilot çalışması olarak, hemşirelik öğrencilerinin Düzey-0 simülasyon tasarımı kullanarak ilaç hatalarını doğru bir şekilde belirleme becerilerini incelemektir. Kesitsel gözlemsel olan bu çalışma, bir üniversitede öğrenim gören 47 hemşirelik son sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. İlaç güvenliğinin 10 doğrusu göz önünde bulundurularak beş MedicaMAP'den oluşan bir ilaç bilgi yarışması tasarlanmıştır. Öğrenciler, bu altı temel unsurla ilgili bilgilerin tutarlılığını karşılaştırarak MedicaMAP'te bir ilaç hatası tespit ettiler. Öğrencilerin hiçbiri beş ilaç hatasını doğru tanımlamamıştır. Altı öğrenci herhangi bir ilaç hatasını doğru tespit edememiştir (%12,8). Öğrenciler ilaç bilgi yarışmasında en çok doğru olarak üç ilaç hatası türünü şu şekilde belirlemişlerdir: 19 öğrenciden 15'i (%78,9) yanlış ilaç, 38 öğrenciden 23'ü (%60,5), 48 öğrenciden 23'ü (%47,9) yanlış doz. Öğrencilerin ortalama memnuniyet düzeyi 8,51 ± 1,28 olarak bulundu. MedicaMAP, hemşire eğitimcilere, hemşirelik öğrencilerinin özellikle 10 doğru kuralı ile birlikte ilaç yönetimini kontrol etme becerilerini artırmada yardımcı olabilir.
İlaç Hataları Hasta Güvenliği Simülasyona dayalı deneyim Hemşire Eğitimi
The aim of this study is to examine nursing students' skills to correctly identify medication errors using a Level-0 simulation design, as a pilot study of another study. The cross-sectional observational study was carried out by 47 senior nursing students studying at a university. Considering the 10 rights of medication safety, a medication quiz consisting of five MedicaMAPs was designed. Students identified a medication error on MedicaMAP by comparing the consistency of information on these six basic elements. None of the students identified the five medication errors correctly. Six students could not correctly identify any medication errors (12.8%). The students the most identified three medication error types correctly in the medication quiz as following: wrong medication 15 out of 19 (78.9%), wrong patient 23 out of 38 (60.5%), wrong dose 23 out of 48 (47.9%). The students' mean satisfaction level was found as 8.51 ± 1.28. MedicaMAP can help nurse educators to increase nursing students' skills to control medication administration, particularly with the 10 rights.
Medication Errors Patient Safety Simulation BAsed Learning Nursing Education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 2 |