Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Fiziksel Aktiviteleri İle Yaşam Kalitesi Düzeylerinin İncelenmesi (Bilecik İli Örneği)

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 2, 902 - 908, 29.06.2024

Öz

Çalışmanın amacı, Bilecik ilinde üniversite eğitimi gören öğrencilerin fiziksel aktivite ve yaşam kaliteleri arasındaki ilişki incelenerek, sporun yaşam kalitesini arttırmadaki önemini ortaya koyabilmektir. Çalışmaya 175’ i kadın ve 210’ u erkek olmak üzere toplam 385 kişi katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Öcal (2012) tarafından geliştirilen “Serbest Zaman Fiziksel Aktivite Kısıtlayıcıları (SZFA-K) Ölçeği” ile Eser vd., (1999) tarafından geliştirilen “Dünya Sağlık Örgütü Yaşam Kalite Ölçeği (WHOQOL-BREF-TR)” kullanılmıştır. Verilerin analizinde t testi, ANOVA, Post-Hoc test olarak grup sayısı eşit olmadığı için LSD kullanılmıştır. Serbest zaman fiziksel aktiviteleri ile yaşam kalitesi arasında istatistiksel olarak bir ilişki olup olmadığını belirlemek amacı ile de Pearson Correlation analiz tekniği kullanılmıştır. Ayrıca katılımcıların demografik özelliklerinin ve ölçeklerden aldıkları ortalama puanların belirlenmesi için yüzde, frekans ve ortalama puanları incelenmiştir. Elde edilen veriler SPSS 26 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda serbest zaman fiziksel aktivite düzeyleri ve yaşam kalitesi cinsiyet parametrelerine göre anlamlı düzeyde farklılıklar tespit edilmiştir. Buna göre fiziksel aktivite düzeyi ve yaşam kalitesi düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farkın olduğu çıkan sonuçlar arasındadır.

Kaynakça

  • 1. Torkildsen, G. (2005). “Leisure and Recreation Management”. (5th Edition). London and New York: Routledge Taylor & Francis Group.
  • 2. Çakır, Z, Gönen, M, ve Ceyhan, M.A. (2021). “Lise Öğrencilerinin Fiziksel Aktivitelere Katılımını Engelleyen Faktörlerin İncelenmesi”. Editör: Doğan, Y.I., Spor Bilimlerinde Güncel Konular ve Yaklaşımlar-2. Çizgi Kitabevi. Ss.144-163.
  • 3. Zorba, E. (2010). “Fiziksel Aktivite ve Fiziksel Uygunluk Ders Notları”.Erişimadres,:http://www.erdalzorba.com/categories_news.php?kat_id=9vekat=. (Erişim Tarihi: 10.10. 2022).
  • 4. Scott, S. (2008). “Able Bodies Balance Training”. New York: Human Kinetics.
  • 5. Vural, Ö. (2010). Masa Başı Çalışanlarda Fiziksel Aktivite Düzeyi ve Yaşam Kalitesi İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 6. Butte, N.F, Watson, K.B, Ridley, K, Zakeri, I.F, McMurray, R.G, Pfeiffer, K.A, Crouter, S.E, Herrmann, S.D, Bassett, D.R, Long, A, Berhane, Z, Trost, S.G, Ainsworth, B.E, Berrigan, D. And Fulton, J.E. (2018). “A Youth Compendium Of Physical Activities: Activity Codes And Metabolic Intensities”. Med Sci Sports Exerc.;50(2):246–56.
  • 7. Murathan, T, Yetiş, Ü, Murathan, F, Aktuğ, Z.B, ve Dündar, A. (2013). “Üniversite Öğrencilerinde Sağlıklı Yaşam Biçimi Davraışları İle Fiziksel Aktivite Düzeylerinin İncelenmesi”. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(2), 100-107.
  • 8. Demir, G.T, ve Cicioğlu, H.İ. (2018). ”Fiziksel Aktiviteye Katılım Motivasyonu Ölçeği (Fakmö): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”. Journal of Human Sciences, 15(4), 2479-2492.
  • 9. Ryan, D. and Heaner, M. (2013). “For Managing Overweight And Obesity İn Adults. Preface To The Full Report”. Obesity Silver Spring, 22 (2), 1– 3.
  • 10. Yazıcı, A.G. ve Özdemir, K. (2020). ”Obezite ve Obezite Yönetimi”, In spor bilimlerinde teori ve araştırmalar II, Ankara: Gece Kitaplığı, 2020, ss. 449-468.
  • 11. Başaran, S, Güzel, R. ve Sarpel, T. (2005). ”Yaşam Kalitesi ve Sağlık Sonuçlarını Değerlendirme Ölçütleri”. Romatizma, 20, 55-63.
  • 12. Çağlayan Tunç, A, Zorba, E. ve Çingöz, Y.E. (2020). ”Covid 19 Salgını Döneminde Egzersizin Yaşam Kalitesine Etkisi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (1), 127-135.
  • 13. Akoğuz Yazıcı, N. (2022). ”Lise Öğrencilerinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarının Araştırılması”. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, Akademik Spor Araştırmaları Özel Sayısı. 1139-1154.
  • 14. Yazıcı, A.G. (2014). ”Toplumsal Dinamizm ve Spor”. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 3(1), 403.
  • 15. Gür, H. (2000). ”Çocuklarda Fiziksel Aktivitenin Yeri ve Önemi”. 6. Ulusal Spor Bilimleri Kongresi, 3–5 Kasım, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • 16. Büyüköztürk, Ş, Çakmak, E.K, Akgün, Ö.E, Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2019). ”Bilimsel Araştırma Yöntemleri”. Ankara: Pegem.
  • 17. Karasar, N. (2009). ”Bilimsel Araştırma Yöntemi”. Ankara: Nobel Yay.
  • 18. Dawson B, Trapp, R.G. (2001). ”Probability&related topics for making inferences about data”. Basic&Clinical Biostatistics. 3rd Edition, Lange medical Books/McGraw-Hill Medical Publishing Division, 2,.69-72.
  • 19. Pagano, M. (1993). ”Gauvreau. Sampling Theory”. Duxbury Press, 46972.
  • 20. Öcal, K. (2012). ”Ölçek Geliştirme: Serbest Zaman Fiziksel Aktivite Kısıtlayıcıları (SZFA-K)”. Hacettepe J. of Sport Sciences, 23 (2), 50-60.
  • 21. Eser, E, Fidaner, H, Fidaner, C, Yalçın, E, Elbi H. ve Göker, E. (1999). ”WHOQOL-100 ve WHOQOL-Bref’in Psikometrik Özellikleri”. 3P Psikiyatri Psikofarmakoloji Dergisi, 2, 23-40.
  • 22. İnal, Ö. ve Salar, S. (2019). “Üniversite Öğrencilerinde Serbest Zaman Fiziksel Aktivite Kısıtlayıcıları İle Yaşamın Anlamı Arasındaki İlişki”. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 8(1), 45-52.
  • 23. Enişte, E. (2021). Niğde Ömer Halisdemir Üniversite Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeyleri ve Yaşam Kalitesi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • 24. Genç, A, Şener, Ü, Karabacak, H. ve Üçok, K. (2011). ”Kadın ve Erkek Genç Erişkinler Arasında Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi Farklılıkların Araştırılması”. Kocatepe Tıp Dergisi, 12, 145-150.
  • 25. Özüdoğru, E. (2013). Üniversite Personelinin Fiziksel Aktivite Düzeyi İle Yaşam Kalitesi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • 26. Bozdağ, B. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeyleri İle Yaşam Kaliteleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 27. Aydemir, İ. (2019). Farklı Alanlarda Öğrenim Gören Lise Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeyleri İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Muğla. 28. Salgın, A. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Sağlıklı Yaşam Biçim Davranışları ve Fiziksel Aktivite Düzeylerinin İncelenmesi Yüksek Lisans Tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • 29. Polat, C. ve Şimşek Yıldırım, K. (2015). ”Spor Merkezlerindeki Bireylerin Egzersiz Bağımlılığı Düzeylerinin İncelenmesi: Eskişehir İli Örneği”. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(15), 354-369.
  • 30. Can, H.B, Örs, F.B. ve Keklicek, H. (2022). ”Üniversite Öğrencilerinde Serbest Zaman Fiziksel Aktivitelere Katılımı Kısıtlayan Faktörlerin Cinsiyete ve Düzenli Fiziksel Aktivite Alışkanlığına Göre Karşılaştırılması”. Journal of Exercise Therapy and Rehabilitation, 9(1), 59-67.
  • 31. Can, S. (2013). Masa Başı Çalışan Kadınlarda Fiziksel Aktivite Düzeyi Ölçüm Yöntemlerinin Karşılaştırılması ve Fiziksel Aktiviteyi Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 32. Aydın, Y. ve Kamuk, Y.U. (2021). ”Hemşirelerin Fiziksel Aktivite Düzeylerinin, Yaşam Kalitesi ve Tükenmişlik Düzeylerine Etkisi”. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(1), 88-105.
  • 33. Yıldırım, Y. (2019). Egzersiz Yapan ve Yapmayan Üniversite Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite İle Yaşam Doyum Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sakarya.
  • 34. Güven, G. ve Uğurlu, O. (2021). ”Fitness Merkezlerinde Egzersiz Yapan Bireylerin Fiziksel Aktivite Düzeyi ve Yaşam Kalitesi İlişkisi”. Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 168-188.
  • 35. Eruzun, C. (2017). Kadınların Spor Etkinliklerine Katılımlarının Boş Zaman Tatmini ve Yaşam Kalitesine Etkilerinin Araştırılması: B-Fit Spor Merkezleri Üyeleri Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • 36. Polat, Ö. (2018). Polis Memurlarının Fiziksel Aktivite Düzeylerinin Değerlendirilmesi (Artvin İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • 37. Korkmaz, N.H. ve Demirkıran, N. (2017). ” Hastanede Çalışan Sağlık Personellerinin Fiziksel Aktivite Düzeyinin Değerlendirilmesi”. Sport Sciences (NWSASPS),12(4), 52-62.

Investigation of Free Time Physical Activities and Life Quality Levels in University Students' (The Case of Bilecik Province)

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 2, 902 - 908, 29.06.2024

Öz

This study investigates revealing the importance of sports in increasing the quality of life by examining the relationship between physical activity and quality of life of students studying at the Bilecik University. A total of 385 people, 175 women and 210 men, participated in the study. Personal Information Form was used as a data collection tool in the research. In addition, the "Leisure Time Physical Activity Limiters (SZFA-K) Scale" developed by Öcal (2012) and the "World Health Organization Quality of Life Scale (WHOQOL-BREF-TR)" developed by Eser et al. (1999) were also used. The t test was used in the analysis of the data. LSD was preferred ANOVA, Post-Hoc test as the number of groups was not equal. Pearson Correlation analysis technique was used to determine whether there is a statistical relationship between leisure time physical activities and quality of life. In addition, percentage, frequency and average scores were examined to determine the demographic characteristics of the participants and the average scores they got from the scales. The obtained data were analyzed with SPSS 26 package program. As a result of the research, there were significant differences in leisure time physical activity levels and quality of life according to gender parameters. Accordingly, it is among the results that there is a statistically significant difference between physical activity level and quality of life.

Kaynakça

  • 1. Torkildsen, G. (2005). “Leisure and Recreation Management”. (5th Edition). London and New York: Routledge Taylor & Francis Group.
  • 2. Çakır, Z, Gönen, M, ve Ceyhan, M.A. (2021). “Lise Öğrencilerinin Fiziksel Aktivitelere Katılımını Engelleyen Faktörlerin İncelenmesi”. Editör: Doğan, Y.I., Spor Bilimlerinde Güncel Konular ve Yaklaşımlar-2. Çizgi Kitabevi. Ss.144-163.
  • 3. Zorba, E. (2010). “Fiziksel Aktivite ve Fiziksel Uygunluk Ders Notları”.Erişimadres,:http://www.erdalzorba.com/categories_news.php?kat_id=9vekat=. (Erişim Tarihi: 10.10. 2022).
  • 4. Scott, S. (2008). “Able Bodies Balance Training”. New York: Human Kinetics.
  • 5. Vural, Ö. (2010). Masa Başı Çalışanlarda Fiziksel Aktivite Düzeyi ve Yaşam Kalitesi İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 6. Butte, N.F, Watson, K.B, Ridley, K, Zakeri, I.F, McMurray, R.G, Pfeiffer, K.A, Crouter, S.E, Herrmann, S.D, Bassett, D.R, Long, A, Berhane, Z, Trost, S.G, Ainsworth, B.E, Berrigan, D. And Fulton, J.E. (2018). “A Youth Compendium Of Physical Activities: Activity Codes And Metabolic Intensities”. Med Sci Sports Exerc.;50(2):246–56.
  • 7. Murathan, T, Yetiş, Ü, Murathan, F, Aktuğ, Z.B, ve Dündar, A. (2013). “Üniversite Öğrencilerinde Sağlıklı Yaşam Biçimi Davraışları İle Fiziksel Aktivite Düzeylerinin İncelenmesi”. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(2), 100-107.
  • 8. Demir, G.T, ve Cicioğlu, H.İ. (2018). ”Fiziksel Aktiviteye Katılım Motivasyonu Ölçeği (Fakmö): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”. Journal of Human Sciences, 15(4), 2479-2492.
  • 9. Ryan, D. and Heaner, M. (2013). “For Managing Overweight And Obesity İn Adults. Preface To The Full Report”. Obesity Silver Spring, 22 (2), 1– 3.
  • 10. Yazıcı, A.G. ve Özdemir, K. (2020). ”Obezite ve Obezite Yönetimi”, In spor bilimlerinde teori ve araştırmalar II, Ankara: Gece Kitaplığı, 2020, ss. 449-468.
  • 11. Başaran, S, Güzel, R. ve Sarpel, T. (2005). ”Yaşam Kalitesi ve Sağlık Sonuçlarını Değerlendirme Ölçütleri”. Romatizma, 20, 55-63.
  • 12. Çağlayan Tunç, A, Zorba, E. ve Çingöz, Y.E. (2020). ”Covid 19 Salgını Döneminde Egzersizin Yaşam Kalitesine Etkisi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (1), 127-135.
  • 13. Akoğuz Yazıcı, N. (2022). ”Lise Öğrencilerinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarının Araştırılması”. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, Akademik Spor Araştırmaları Özel Sayısı. 1139-1154.
  • 14. Yazıcı, A.G. (2014). ”Toplumsal Dinamizm ve Spor”. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 3(1), 403.
  • 15. Gür, H. (2000). ”Çocuklarda Fiziksel Aktivitenin Yeri ve Önemi”. 6. Ulusal Spor Bilimleri Kongresi, 3–5 Kasım, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • 16. Büyüköztürk, Ş, Çakmak, E.K, Akgün, Ö.E, Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2019). ”Bilimsel Araştırma Yöntemleri”. Ankara: Pegem.
  • 17. Karasar, N. (2009). ”Bilimsel Araştırma Yöntemi”. Ankara: Nobel Yay.
  • 18. Dawson B, Trapp, R.G. (2001). ”Probability&related topics for making inferences about data”. Basic&Clinical Biostatistics. 3rd Edition, Lange medical Books/McGraw-Hill Medical Publishing Division, 2,.69-72.
  • 19. Pagano, M. (1993). ”Gauvreau. Sampling Theory”. Duxbury Press, 46972.
  • 20. Öcal, K. (2012). ”Ölçek Geliştirme: Serbest Zaman Fiziksel Aktivite Kısıtlayıcıları (SZFA-K)”. Hacettepe J. of Sport Sciences, 23 (2), 50-60.
  • 21. Eser, E, Fidaner, H, Fidaner, C, Yalçın, E, Elbi H. ve Göker, E. (1999). ”WHOQOL-100 ve WHOQOL-Bref’in Psikometrik Özellikleri”. 3P Psikiyatri Psikofarmakoloji Dergisi, 2, 23-40.
  • 22. İnal, Ö. ve Salar, S. (2019). “Üniversite Öğrencilerinde Serbest Zaman Fiziksel Aktivite Kısıtlayıcıları İle Yaşamın Anlamı Arasındaki İlişki”. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 8(1), 45-52.
  • 23. Enişte, E. (2021). Niğde Ömer Halisdemir Üniversite Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeyleri ve Yaşam Kalitesi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • 24. Genç, A, Şener, Ü, Karabacak, H. ve Üçok, K. (2011). ”Kadın ve Erkek Genç Erişkinler Arasında Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi Farklılıkların Araştırılması”. Kocatepe Tıp Dergisi, 12, 145-150.
  • 25. Özüdoğru, E. (2013). Üniversite Personelinin Fiziksel Aktivite Düzeyi İle Yaşam Kalitesi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • 26. Bozdağ, B. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeyleri İle Yaşam Kaliteleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 27. Aydemir, İ. (2019). Farklı Alanlarda Öğrenim Gören Lise Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeyleri İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Muğla. 28. Salgın, A. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Sağlıklı Yaşam Biçim Davranışları ve Fiziksel Aktivite Düzeylerinin İncelenmesi Yüksek Lisans Tezi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
  • 29. Polat, C. ve Şimşek Yıldırım, K. (2015). ”Spor Merkezlerindeki Bireylerin Egzersiz Bağımlılığı Düzeylerinin İncelenmesi: Eskişehir İli Örneği”. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(15), 354-369.
  • 30. Can, H.B, Örs, F.B. ve Keklicek, H. (2022). ”Üniversite Öğrencilerinde Serbest Zaman Fiziksel Aktivitelere Katılımı Kısıtlayan Faktörlerin Cinsiyete ve Düzenli Fiziksel Aktivite Alışkanlığına Göre Karşılaştırılması”. Journal of Exercise Therapy and Rehabilitation, 9(1), 59-67.
  • 31. Can, S. (2013). Masa Başı Çalışan Kadınlarda Fiziksel Aktivite Düzeyi Ölçüm Yöntemlerinin Karşılaştırılması ve Fiziksel Aktiviteyi Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 32. Aydın, Y. ve Kamuk, Y.U. (2021). ”Hemşirelerin Fiziksel Aktivite Düzeylerinin, Yaşam Kalitesi ve Tükenmişlik Düzeylerine Etkisi”. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(1), 88-105.
  • 33. Yıldırım, Y. (2019). Egzersiz Yapan ve Yapmayan Üniversite Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite İle Yaşam Doyum Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sakarya.
  • 34. Güven, G. ve Uğurlu, O. (2021). ”Fitness Merkezlerinde Egzersiz Yapan Bireylerin Fiziksel Aktivite Düzeyi ve Yaşam Kalitesi İlişkisi”. Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 168-188.
  • 35. Eruzun, C. (2017). Kadınların Spor Etkinliklerine Katılımlarının Boş Zaman Tatmini ve Yaşam Kalitesine Etkilerinin Araştırılması: B-Fit Spor Merkezleri Üyeleri Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • 36. Polat, Ö. (2018). Polis Memurlarının Fiziksel Aktivite Düzeylerinin Değerlendirilmesi (Artvin İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • 37. Korkmaz, N.H. ve Demirkıran, N. (2017). ” Hastanede Çalışan Sağlık Personellerinin Fiziksel Aktivite Düzeyinin Değerlendirilmesi”. Sport Sciences (NWSASPS),12(4), 52-62.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Fiziksel Aktivite ve Sağlık
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tarık Furkan Çakır 0000-0002-6195-9931

Kübra Özdemir 0000-0003-1576-2131

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çakır, T. F., & Özdemir, K. (2024). Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Fiziksel Aktiviteleri İle Yaşam Kalitesi Düzeylerinin İncelenmesi (Bilecik İli Örneği). Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(2), 902-908.
AMA Çakır TF, Özdemir K. Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Fiziksel Aktiviteleri İle Yaşam Kalitesi Düzeylerinin İncelenmesi (Bilecik İli Örneği). Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. Haziran 2024;13(2):902-908.
Chicago Çakır, Tarık Furkan, ve Kübra Özdemir. “Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Fiziksel Aktiviteleri İle Yaşam Kalitesi Düzeylerinin İncelenmesi (Bilecik İli Örneği)”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 13, sy. 2 (Haziran 2024): 902-8.
EndNote Çakır TF, Özdemir K (01 Haziran 2024) Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Fiziksel Aktiviteleri İle Yaşam Kalitesi Düzeylerinin İncelenmesi (Bilecik İli Örneği). Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 13 2 902–908.
IEEE T. F. Çakır ve K. Özdemir, “Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Fiziksel Aktiviteleri İle Yaşam Kalitesi Düzeylerinin İncelenmesi (Bilecik İli Örneği)”, Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 13, sy. 2, ss. 902–908, 2024.
ISNAD Çakır, Tarık Furkan - Özdemir, Kübra. “Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Fiziksel Aktiviteleri İle Yaşam Kalitesi Düzeylerinin İncelenmesi (Bilecik İli Örneği)”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 13/2 (Haziran 2024), 902-908.
JAMA Çakır TF, Özdemir K. Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Fiziksel Aktiviteleri İle Yaşam Kalitesi Düzeylerinin İncelenmesi (Bilecik İli Örneği). Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2024;13:902–908.
MLA Çakır, Tarık Furkan ve Kübra Özdemir. “Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Fiziksel Aktiviteleri İle Yaşam Kalitesi Düzeylerinin İncelenmesi (Bilecik İli Örneği)”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 13, sy. 2, 2024, ss. 902-8.
Vancouver Çakır TF, Özdemir K. Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Fiziksel Aktiviteleri İle Yaşam Kalitesi Düzeylerinin İncelenmesi (Bilecik İli Örneği). Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2024;13(2):902-8.