Amaç: Bu çalışmada hemşirelik öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı konusundaki farkındalıklarının ve bağımlılık düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Kesitsel tipteki bu çalışma 01.12.2022-01.03.2023 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın evreni bir üniversitenin hemşirelik bölümüydü. Örneklem büyüklüğü, bilinen örneklem seçim yöntemi kullanılarak n = 362 olarak hesaplanmıştır. Veriler kişisel bilgi formu, Üniversite Öğrencileri için Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği ve Dijital Oyun Bağımlılığı Farkındalık Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Analizlerde Mann-Whitney U testi, Kruskal-Wallis testi, Spearman'ın rho'su ve lojistik regresyon kullanılmıştır. Bulgular: Erkeklerin (7.136 kez), psikiyatrik hastalığı olanların (0.137 kez), dijital oyunlar konusunda eğitim alanların (0.278 kez) ve telefonunu uzun süre kullananların (1.228 kez) dijital oyun bağımlılığı riskinin daha yüksek olduğu belirlendi (p < 0.05). Dijital oyun bağımlılığı farkındalığı ile ilgili faktörler incelendiğinde, kadınlar (0.522 kat), yüksek gelire sahip olanlar (2.894 kat), dijital oyun bağımlılığı puanları düşük olanlar (0.901 kat) daha az risk altında bulunmuştur (p < 0.05). Sonuç: Dijital oyun bağımlılığı puanları, telefon-bilgisayar kullanımı ve telefon oyunu oynama süresi arttıkça artmaktadır. Dijital bağımlılık açısından erkekler, psikiyatrik hastalık öyküsü olanlar, dijital oyunlar aracılığıyla eğitim alanlar ve telefonlarını uzun süre kullananlar daha yüksek risk altındaydı. Kadınlar, yüksek gelir düzeyine sahip olanlar, düşük dijital oyun bağımlılığı puanlarına sahip olanlar ve dijital oyun bağımlılığı konusunda farkındalığı yüksek olanlar, dijital oyun bağımlılığının daha fazla farkındadır.
Approval was obtained from the XXX Human Research Ethics Board in Social Sciences (Protocol No. 2022/449), and written permission was obtained from the nursing student participants.
.
Acknowledgements Thanks to all the students who agreed to participate in the study.
Objective: This study aimed to determine nursing students’ awareness of digital game addiction and their addiction levels. Method: This cross-sectional study was conducted between 01.12.2022 and 01.03.2023. The study’s universe was the nursing department of a university. The sample size was calculated as n = 362 using the known sample selection method. Data were collected using a personal information form, the Digital Game Addiction Scale for University Students, and the Digital Game Addiction Awareness Scale. The Mann–Whitney U test, the Kruskal–Wallis test, Spearman’s rho, and logistic regression were used in the analyses. Results: It was determined that males (7.136 times), those with psychiatric illnesses (0.137 times), those who received education on digital games (0.278 times), and those who used their phone for extended periods (1.228 times) had a higher risk of digital game addiction (p < 0.05). When the factors related to digital game addiction awareness were examined, women (0.522 times), those with a high income (2.894 times), ad those with low digital game addiction scores (0.901) were less at risk (p < 0.05). Conclusion: Digital game addiction scores increase as phone-computer usage and phone game playing time increase. In terms of digital addiction, males, those with a history of psychiatric illness, those who received education through digital games, and those who used their phones for long periods were at a higher risk. Women, those with a high-income status, those with low digital game addiction scores, and those with a heightened awareness of digital game addiction are more aware of digital game addiction.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Halk Sağlığı Hemşireliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 4 |