Bir hemşirelik bölümünün akredite olabilmesi için sahip olması gereken kriterlerden biri de o bölümde akran yönderliği programının yürütülmesidir. Ancak, literatürde akran yönderliği programını değerlendirecek bir ölçüm aracı mevcut değildir. Bu çalışma, akran yönderliği programının etkililiğini değerlendirmek amacıyla kullanılan olan Akran Yönderliği Programı Değerlendirme Formu, Menti Değerlendirme Formu ve Mentör Değerlendirme Formlarının geçerlik ve güvenirliğini yapmayı amaçlamaktadır. Araştırma metodolojik bir tasarımda yürütülmüştür. Bu çalışma 30.11.2022-30.01.2023 tarihleri arasında Hemşirelik Bölümü’nde Öğrenim gören 573 öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Veriler Kişisel Bilgi Formu, Akran Yönderliği Programı Değerlendirme Formu, Menti Değerlendirme Formu ve Mentör Değerlendirme Formu kullanılarak toplanmıştır. Akran Yönderliği Programı Değerlendirme Formu, Menti Değerlendirme Formu ve Mentör Değerlendirme Formunun yapı geçerliği Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (CFA) kullanılarak test edilmiştir. Geçerlik ve güvenirlik analizleri sonucunda Akran Yönderliği Programı Değerlendirme Formu'nun altı maddeden, Mentör Değerlendirme Formu'nun altı maddeden ve Menti Değerlendirme Formu'nun da yedi maddeden oluşan son hali verilmiştir. Akran Yönderliği Programı Değerlendirme Formu, Mentör Değerlendirme Formu ve Menti Değerlendirme Formunun Cronbach α güvenirlik katsayıları sırasıyla 0,95, 0,95 ve 0,93 olarak bulunmuştur. Akran Yönderliği Programı Değerlendirme Formu, Mentör Değerlendirme Formu ve Menti Değerlendirme Formu geçerli ve güvenilir ölçüm aracı olduğu belirlenmiştir.
Hemşirelik Öğrenciler Akran yönderliği programı Mentör Menti
Bu çalışmanın etik kurul izni Yozgat Bozok Üniversitesi Etik Kurulu’ndan (16.11.2022, Karar Sayısı: 38/09) alınmıştır
One of the criteria that a nursing department should have in order to be accredited is that a peer coaching program should be carried out in that department. However, there is no measurement tool to evaluate the peer mentoring program. This study aimed to conduct the validity and reliability study of the Peer Coaching Program Evaluation Form, the Mentee Evaluation Form, and the Mentor Evaluation Form used to assess the effectiveness of the peer coaching program.The research was conducted in a methodological design. This study was carried out with nursing students between 30.11.2022 and 30.01.2023. The study included 573 nursing students. Data were collected using the Personal Information Form, the Peer Coaching Program Evaluation Form, the Mentee Evaluation Form, and the Mentor Evaluation Form. The construct validity of the Peer Coaching Program Evaluation Form, the Mentee Evaluation Form, and the Mentor Evaluation Form was tested using Exploratory Factor Analysis (EFA) and Confirmatory Factor Analysis (CFA). The validity and reliability analyses revealed that the Peer Coaching Program Evaluation Form consists of 6 items, the Mentor Evaluation Form consists of six questions and the Mentee Evaluation Form consist of seven items. The Cronbach's α reliability coefficients of the Peer Coaching Program Evaluation Form, the Mentor Evaluation Form, and the Mentee Evaluation Form were found to be 0.95, 0.95, and 0.93, respectively. The Peer Coaching Program Evaluation Form, the Mentor Evaluation Form, and the Mentee Evaluation Form were valid and reliable measurement tools.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halk Sağlığı Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 1 |