This study aimed to investigate the effects of sports and different variables on motivational drives for muscle development. The research was conducted using a general survey model. The study group consists of 474 female and 450 male students, totaling 924 students, who are enrolled in the 2024-2025 academic year. The data collection tools used in this study were the "Personal Information Form," developed by the researcher, and the "Drive for Muscularity" scale, which was adapted into Turkish by Selvi and Bozo (2019)1. The data were analyzed using the SPSS 26.0 Windows software. Depending on the number of categories of the independent variable, the Independent Samples t-Test was used for binary groups, while One-Way Analysis of Variance (ANOVA) and the LSD post-hoc test were used for multiple groups. The results were interpreted at a significance level of 0.05. As a result, the drive for muscularity among students varies according to gender, age, income level, department, class level, exercise participation, and exercise experience.
Bu çalışmada, spor ve farklı değişkenlerin kas gelişimine yönelik motivasyonel dürtüler üzerindeki etkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, genel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma grubu, 2024-2025 öğretim yılında eğitim gören 474 kadın ve 450 erkek olmak üzere toplam 924 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama araçları olarak, araştırmacı tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” ve Selvi ve Bozo (2019)1 tarafından Türkçeye uyarlanan “Kaslı Olma Dürtüsü” ölçeği kullanılmıştır. Veriler, SPSS 26.0 Windows paket programı ile analiz edilmiştir. Bağımsız değişkenin kategori sayısına bağlı olarak, ikili gruplarda Bağımsız Örneklem t-Testi, çoklu gruplarda ise Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Posthoc test olarak LSD testi uygulanmıştır. Sonuçlar, 0.05 anlamlılık düzeyine göre yorumlanmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin kaslı olma dürtüsü, cinsiyet, yaş, gelir düzeyi, bölüm, sınıf düzeyi, spor yapma durumu ve spor yaşına göre farklılıklar göstermektedir.
Çalışmanın tüm süreçlerinin araştırma ve yayın etiğine uygun olduğunu, etik kurallara ve bilimsel atıf gösterme ilkelerine uyduğumu beyan ederim.
-
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 26 Haziran 2025 |
Kabul Tarihi | 21 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 3 |