In the modern age we live in, people have started to participate in more international activities (travel, tourism, education, marketing, import, export, logistics, etc.) with the contribution of technology. The most important and most valuable way to communicate with people in different countries is through foreign language knowledge. Speaking or learning a foreign language is important for social life and a successful career, as well as enabling communication with other people. However, the fact that people are sometimes unwilling to learn a new language or are prejudiced by seeing it as troublesome can make foreign language learning difficult. On the other hand, even the English language, which is at least a universal language, is a language that people often encounter or may encounter at almost every stage of life. This deficiency is felt more especially in sectors such as tourism, where people from different cultures and countries come together. In this regard, the purpose of this research is to emphasize the place and importance of English education in the sustainability of tourism. In accordance with this purpose of the research, previous national academic studies on the subject were examined, the current situation was evaluated with a critical point of view, and suggestions were presented for the interested parties.
İnsanlar, içinde bulunduğumuz modern çağda teknolojinin de katkısıyla birlikte daha fazla uluslararası düzeyde faaliyetlere (seyahat, turizm, eğitim, pazarlama, ithalat, ihracat, lojistik vb.) katılmaya başlamıştır. Farklı ülkelerdeki insanlarla iletişim kurmanın en önemli ve en değerli yolu ise yabancı dil bilgisinden geçmektedir. Yabancı dil bilmek ya da öğrenmek diğer insanlarla iletişimi mümkün kılmanın yanında, sosyal yaşam ve başarılı bir kariyer için de önem taşımaktadır. Ancak, bazen insanların yeni bir dil öğrenmeye isteksiz olması ya da zahmetli görerek önyargılı olması, yabancı dil öğrenimini zorlaştırabilmektedir. Oysa, en azından evrensel bir dil niteliğinde olan İngilizce dili bile hayatın hemen her evresinde insanların sıklıkla karşılaştığı ya da karşılaşabileceği bir dildir. Özellikle, farklı kültür ve ülke insanlarının bir araya geldiği turizm gibi sektörlerde bu eksiklik daha fazla hissedilmektedir. Bununla ilgili olarak bu araştırmanın amacı, turizmin sürdürülebilirliğinde İngilizce eğitiminin yeri ve önemine vurgu yapmaktır. Araştırmanın amacına uygun olarak, daha önce konuyla ilgili yapılmış olan ulusal düzeydeki akademik çalışmalar incelenmiş, eleştirel bir bakış açısıyla mevcut durum değerlendirmesi yapılmış ve ilgili taraflar için öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2022 |
Kabul Tarihi | 14 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Değerli Araştırmacılar,
Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.