Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

The Place and Importance of English Education in the Scope of Sustainable Tourism: A Critical Approach

Yıl 2022, , 251 - 262, 27.03.2022
https://doi.org/10.32572/guntad.1033696

Öz

In the modern age we live in, people have started to participate in more international activities (travel, tourism, education, marketing, import, export, logistics, etc.) with the contribution of technology. The most important and most valuable way to communicate with people in different countries is through foreign language knowledge. Speaking or learning a foreign language is important for social life and a successful career, as well as enabling communication with other people. However, the fact that people are sometimes unwilling to learn a new language or are prejudiced by seeing it as troublesome can make foreign language learning difficult. On the other hand, even the English language, which is at least a universal language, is a language that people often encounter or may encounter at almost every stage of life. This deficiency is felt more especially in sectors such as tourism, where people from different cultures and countries come together. In this regard, the purpose of this research is to emphasize the place and importance of English education in the sustainability of tourism. In accordance with this purpose of the research, previous national academic studies on the subject were examined, the current situation was evaluated with a critical point of view, and suggestions were presented for the interested parties.

Kaynakça

  • Akgöz, E. ve Gürsoy, Y. (2014). Turizm eğitiminde yabancı dil öğrenme, istek ve kararlılıkları: Selçuk Üniversitesi Beyşehir Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2(1), 21-29.
  • Akşit-Aşık, N. ve Gökçe, F. (2019). Yabancı dil konuşma kaygısını etkileyen faktörler: turizm lisans öğrencileri üzerinde bir araştırma. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(2), 202-219.
  • Altıntaş, A. ve Kurnaz Şahin, F. (2007). Reşit Saffet Atabinen (1884-1965) ve Türk turizmine katkıları. Tarih Araştırmaları Dergisi, 26(42), 9-36.
  • Altürk, A., Yel, G., Arık Yüksel, T. ve Balcı, U. (2016). Turizm fakülte ve yüksekokullarında yabancı dil eğitimi. Turkish Studies, International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(3), 139-150.
  • Akoğlan Kozak, M. (2009). Akademik turizm eğitimi üzerine bir durum analizi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009(22), 1-20.
  • Ayaz, N., Yalı, S., ve Aydın, A. (2017). Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin İngilizce öğrenmedeki başarısızlık nedenleri. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 6(1), 59-72.
  • Davras, G. M. ve Bulgan, G. (2012). Meslek Yüksekokulu (MYO) öğrencilerinin İngilizce hazırlık eğitimine yönelik tutumları: Isparta MYO Turizm ve Otel İşletmeciliği örneği. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 13(2), 227-238.
  • Demirdağ, Ş. A. (2020). Entropi Yöntemi ile turizm işletmeciliği uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet algılarının derecelendirilmesine yönelik bir araştırma. Journal of Recreation and Tourism Research /JRTR, 7(4), 749-763.
  • Gökçe, A. ve Batman, O. (2015). Turizm ön lisans programlarında meslek amaçlı İngilizce (EOP) öğretiminin öğrenci görüşlerine dayalı ihtiyaç değerlendirmesi. Paradoks Ekonomi Sosyoloji ve Politika Dergisi, 11(1), 211-264.
  • İşigüzel, B. (2013). Turizm işletmeciliği ve otelcilik programlarındaki mesleki Almanca dersleri üzerine bir araştırma. NWSA-Humanities, 8(4), 363-371.
  • Kaypak, Ş. (2010). Ekolojik turizmin sürdürülebilirliği. Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 2(2), 93-114.
  • Keleş, Y. (2018). Neden turizm eğitimi? Lisans düzeyinde turizm öğrencilerine yönelik bir araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), 219-236.
  • Lui, Z. (2003). Sustainable tourism development: a critique. Journal of Sustainable Tourism, 11(6), 459-475. Middleton, V. T. C. ve Hawkins, R. (1998). Sustainable tourism: A marketing perspective. Butterworth-Heinemann, Oxford.
  • Okul, T., Hafçı, B. ve Öncüer-Çivici, M. E. (2017). Yabancı dil öğrenme kaygısı: Adnan Menderes Üniversitesi Turizm Fakültesi öğrencileri üzerine bir uygulama. Mesleki Bilimler Dergisi, 6(2), 186-194.
  • Özer, S. (2020). Turizm işletmeciliği bölümü öğrencilerinin İngilizce ve mesleki İngilizce kavramlarına ilişkin metaforik algıları. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 10(1), 364-380.
  • Pelit, E., Baytok, A. ve Soybalı, H. H. (2015). Sürdürülebilir Turizm Mi? Turizmde Sürdürülebilirlik Mi? Kavramsal Bir Tartışma. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 6(14), 39-58.
  • Sarıaltın, H. (2015). Turizm ve otel işletmeciliği programlarında İngilizce eğitiminin Ulusal Meslek Standartları ve Ulusal Yeterlilikler çerçevesinde değerlendirilmesi. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 163-188.
  • T. C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, (2021). Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, Turizm İstatistikleri, [URL: https://yigm.ktb.gov.tr/TR-9851/turizm-istatistikleri.html] (Erişim Tarihi: 13 Ekim 2021).
  • T. C. Millî Eğitim Bakanlığı, (2021). Millî Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2020/2021, [URL: https://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=424] (Erişim Tarihi: 14 Ekim 2021).
  • Türksoy, S. S. (2021). Temel psikolojik gereksinimlerin karşılanmasının yabancı dilde (İngilizce) iletişim kurma isteği üzerindeki rolü: lisans düzeyindeki turizm öğrencileri üzerine bir değerlendirme. Journal of Yaşar University, 16(61), 361-377.
  • Unur, K. (2018). Farklı müfredat programlarıyla İngilizce öğrenen lisans turizm öğrencilerinin İngilizce öz yeterlilik inançlarının karşılaştırılması. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(3), 620-638.
  • Ural, A. Ve Kılıç, İ. (2006). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi (Genişletilmiş 2. Baskı), Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Uysal, D. ve Seçilmiş, C. (2019). Turizm Fakültesi öğrencilerinin İngilizce iletişim becerilerinin geliştirilmesine yönelik gereksinim çözümlemesine dayalı bir program önerisi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(4), 3808-3835.
  • Yücel, E. ve Arıkan, A. (2019). Turizm personelinin yabancı dil gereksinimleri: Antalya örneği. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(17), 657-668.
  • Yükseköğretim Kurumu, (2021). Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi, Öğrenci Sayıları (Eğitim ve Öğretim Alanları Sınıflamasına Göre). [URL: https://istatistik.yok.gov.tr/] (Erişim Tarihi: 14 Ekim 2021).

Sürdürülebilir Turizm Kapsamında İngilizce Eğitiminin Yeri ve Önemi: Eleştirel Bir Yaklaşım

Yıl 2022, , 251 - 262, 27.03.2022
https://doi.org/10.32572/guntad.1033696

Öz

İnsanlar, içinde bulunduğumuz modern çağda teknolojinin de katkısıyla birlikte daha fazla uluslararası düzeyde faaliyetlere (seyahat, turizm, eğitim, pazarlama, ithalat, ihracat, lojistik vb.) katılmaya başlamıştır. Farklı ülkelerdeki insanlarla iletişim kurmanın en önemli ve en değerli yolu ise yabancı dil bilgisinden geçmektedir. Yabancı dil bilmek ya da öğrenmek diğer insanlarla iletişimi mümkün kılmanın yanında, sosyal yaşam ve başarılı bir kariyer için de önem taşımaktadır. Ancak, bazen insanların yeni bir dil öğrenmeye isteksiz olması ya da zahmetli görerek önyargılı olması, yabancı dil öğrenimini zorlaştırabilmektedir. Oysa, en azından evrensel bir dil niteliğinde olan İngilizce dili bile hayatın hemen her evresinde insanların sıklıkla karşılaştığı ya da karşılaşabileceği bir dildir. Özellikle, farklı kültür ve ülke insanlarının bir araya geldiği turizm gibi sektörlerde bu eksiklik daha fazla hissedilmektedir. Bununla ilgili olarak bu araştırmanın amacı, turizmin sürdürülebilirliğinde İngilizce eğitiminin yeri ve önemine vurgu yapmaktır. Araştırmanın amacına uygun olarak, daha önce konuyla ilgili yapılmış olan ulusal düzeydeki akademik çalışmalar incelenmiş, eleştirel bir bakış açısıyla mevcut durum değerlendirmesi yapılmış ve ilgili taraflar için öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Akgöz, E. ve Gürsoy, Y. (2014). Turizm eğitiminde yabancı dil öğrenme, istek ve kararlılıkları: Selçuk Üniversitesi Beyşehir Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2(1), 21-29.
  • Akşit-Aşık, N. ve Gökçe, F. (2019). Yabancı dil konuşma kaygısını etkileyen faktörler: turizm lisans öğrencileri üzerinde bir araştırma. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(2), 202-219.
  • Altıntaş, A. ve Kurnaz Şahin, F. (2007). Reşit Saffet Atabinen (1884-1965) ve Türk turizmine katkıları. Tarih Araştırmaları Dergisi, 26(42), 9-36.
  • Altürk, A., Yel, G., Arık Yüksel, T. ve Balcı, U. (2016). Turizm fakülte ve yüksekokullarında yabancı dil eğitimi. Turkish Studies, International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(3), 139-150.
  • Akoğlan Kozak, M. (2009). Akademik turizm eğitimi üzerine bir durum analizi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009(22), 1-20.
  • Ayaz, N., Yalı, S., ve Aydın, A. (2017). Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin İngilizce öğrenmedeki başarısızlık nedenleri. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 6(1), 59-72.
  • Davras, G. M. ve Bulgan, G. (2012). Meslek Yüksekokulu (MYO) öğrencilerinin İngilizce hazırlık eğitimine yönelik tutumları: Isparta MYO Turizm ve Otel İşletmeciliği örneği. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 13(2), 227-238.
  • Demirdağ, Ş. A. (2020). Entropi Yöntemi ile turizm işletmeciliği uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet algılarının derecelendirilmesine yönelik bir araştırma. Journal of Recreation and Tourism Research /JRTR, 7(4), 749-763.
  • Gökçe, A. ve Batman, O. (2015). Turizm ön lisans programlarında meslek amaçlı İngilizce (EOP) öğretiminin öğrenci görüşlerine dayalı ihtiyaç değerlendirmesi. Paradoks Ekonomi Sosyoloji ve Politika Dergisi, 11(1), 211-264.
  • İşigüzel, B. (2013). Turizm işletmeciliği ve otelcilik programlarındaki mesleki Almanca dersleri üzerine bir araştırma. NWSA-Humanities, 8(4), 363-371.
  • Kaypak, Ş. (2010). Ekolojik turizmin sürdürülebilirliği. Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 2(2), 93-114.
  • Keleş, Y. (2018). Neden turizm eğitimi? Lisans düzeyinde turizm öğrencilerine yönelik bir araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6(4), 219-236.
  • Lui, Z. (2003). Sustainable tourism development: a critique. Journal of Sustainable Tourism, 11(6), 459-475. Middleton, V. T. C. ve Hawkins, R. (1998). Sustainable tourism: A marketing perspective. Butterworth-Heinemann, Oxford.
  • Okul, T., Hafçı, B. ve Öncüer-Çivici, M. E. (2017). Yabancı dil öğrenme kaygısı: Adnan Menderes Üniversitesi Turizm Fakültesi öğrencileri üzerine bir uygulama. Mesleki Bilimler Dergisi, 6(2), 186-194.
  • Özer, S. (2020). Turizm işletmeciliği bölümü öğrencilerinin İngilizce ve mesleki İngilizce kavramlarına ilişkin metaforik algıları. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 10(1), 364-380.
  • Pelit, E., Baytok, A. ve Soybalı, H. H. (2015). Sürdürülebilir Turizm Mi? Turizmde Sürdürülebilirlik Mi? Kavramsal Bir Tartışma. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 6(14), 39-58.
  • Sarıaltın, H. (2015). Turizm ve otel işletmeciliği programlarında İngilizce eğitiminin Ulusal Meslek Standartları ve Ulusal Yeterlilikler çerçevesinde değerlendirilmesi. Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 163-188.
  • T. C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, (2021). Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, Turizm İstatistikleri, [URL: https://yigm.ktb.gov.tr/TR-9851/turizm-istatistikleri.html] (Erişim Tarihi: 13 Ekim 2021).
  • T. C. Millî Eğitim Bakanlığı, (2021). Millî Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2020/2021, [URL: https://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=424] (Erişim Tarihi: 14 Ekim 2021).
  • Türksoy, S. S. (2021). Temel psikolojik gereksinimlerin karşılanmasının yabancı dilde (İngilizce) iletişim kurma isteği üzerindeki rolü: lisans düzeyindeki turizm öğrencileri üzerine bir değerlendirme. Journal of Yaşar University, 16(61), 361-377.
  • Unur, K. (2018). Farklı müfredat programlarıyla İngilizce öğrenen lisans turizm öğrencilerinin İngilizce öz yeterlilik inançlarının karşılaştırılması. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(3), 620-638.
  • Ural, A. Ve Kılıç, İ. (2006). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi (Genişletilmiş 2. Baskı), Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Uysal, D. ve Seçilmiş, C. (2019). Turizm Fakültesi öğrencilerinin İngilizce iletişim becerilerinin geliştirilmesine yönelik gereksinim çözümlemesine dayalı bir program önerisi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(4), 3808-3835.
  • Yücel, E. ve Arıkan, A. (2019). Turizm personelinin yabancı dil gereksinimleri: Antalya örneği. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(17), 657-668.
  • Yükseköğretim Kurumu, (2021). Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi, Öğrenci Sayıları (Eğitim ve Öğretim Alanları Sınıflamasına Göre). [URL: https://istatistik.yok.gov.tr/] (Erişim Tarihi: 14 Ekim 2021).
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şerif Ahmet Demirdağ 0000-0003-4317-5727

Yayımlanma Tarihi 27 Mart 2022
Kabul Tarihi 14 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Demirdağ, Ş. A. (2022). Sürdürülebilir Turizm Kapsamında İngilizce Eğitiminin Yeri ve Önemi: Eleştirel Bir Yaklaşım. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(1), 251-262. https://doi.org/10.32572/guntad.1033696

Değerli Araştırmacılar,

Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.