Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, , 150 - 168, 20.03.2019
https://doi.org/10.32572/guntad.512583

Öz

Kaynakça

  • Albayrak, A. (2014). Müşterilerin restoran seçimlerini etkileyen faktörler: İstanbul örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 25(2), 190-201.
  • Alonso, D. A., O’Neill, M., Liu, Y. ve O’Shea, M. (2013). Factors driving consumer restaurant choice: an exploratory study from the Southeastern United States, Journal of Hospitality Marketing & Management, 22(5), 547-567.
  • Arıker, Ç. (2012). Tüketicilerin restoran seçiminde kullandıkla¬rı seçim kriterleri ile demografik özellikleri arasındaki ilişki, Öneri Dergisi, 10(38), 11-32.
  • Auty, S. (1992). Consumer Choice and Segmentation in The Restaurant Industry, The Service Industries Journal, 12(3), 324-339.
  • Azanza, P. V. (2001). Food consumption and buying patterns of students from a philippine university fast-food mall. International Journal of Food Sciences and Nutrition, 52(6), 515-520.
  • Baek, S. H., Ham, S. ve Yang Il-Sun, (2006). A cross-cultural comparison of fast food restaurant selection criteria between Korean and Filipino college students. International Journal of Hospitality Management, 25(4), 683-698.
  • Boone, L. E. ve Kurtz, D. L. (2005). Contemporary Marketing. USA: Thomson Corporation.
  • Canoğlu, M. ve Ballı, E. (2017). Tüketicilerin kebap restoranı tercihlerini etkileyen faktörler Adana örneği. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 10(1), 30-43.
  • Cevizkaya, G. (2015). Tüketicilerin Etnik Restoran İşletmelerini Tercih Nedenleri: İstanbul'da Bir Araştırma, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Balıkesir.
  • Clark, M. A. ve Wood, R. C. (1998). Consumer loyalty in the restaurant industry-a preliminary exploration of the issues. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 10(4), 139-144.
  • Clulow, C. (1993). New families? Changes in societies and family relationships. Sexual and Marital Therapy, 8(3), 269-273.
  • Cullen, F. (2004). Factors influencing restaurant selection in Dublin. Journal of Foodservice Business Research, 7 (2), 53-58.
  • Dash, K. (2005). McDonald’s in India. Case Prepared for Thunderbird, The Garvin School of International Management. https://s3.amazonaws.com/academia.edu. documents.
  • Emir, O. ve Pekyaman, A. (2010). Çocuklu Ailelerin Otel İşletmesi Seçiminde Etkili Olan Faktörler: Afyonkarahisar’da Bir Uygulama. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 17(2), 159-181.
  • Fallon, B. J. ve Bowles, T. V. (1998). Adolescents' influence and co-operation in family decision-making. Journal of Adolescence, 21(5), 599-608.
  • Flurry, A. L. (2007). Children’s influence in family decision-making: examining the impact of the changing American family, Journal of Business Research, 60, 322-330.
  • Goyal, A. ve Singh, N. P. (2007). Consumer perception about fast food in India: an exploratory study. British Food Journal, 109(2), 182-195.
  • Harrington, R. J., Ottenbacher, M. C. Ve Kendall, K. W. (2011). Fine-dining restaurant selection: direct and moderating effects of customer attributes. Journal of Food Service Business Research, 14(3), 272–289.
  • Hsu, C. H., Byun, S. ve Yang, I. S. (1998). Attitudes of Korean college students towards quick-service, family-style, and fine dining restaurants. Journal of Restaurant & Foodservice Marketing, 2(4), 65-85.
  • Kalaycı, Ş. (2014). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kara, A., Kaynak, E. ve Küçükkemiroğlu, O. (1996). Positioning of fast-food outlets in two regions of north america: a comparative study using correspondence analysis, Journal of Professional Services Marketing, 14(2), 99-119.
  • Karakaş, Y. E., Çiçek, B. İ. ve Aysen, E. (2015). Yerel ve Uluslararası Markalı Yiyecek İçecek İşletmelerinin Tercih Edilme Nedenlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. 16. Ulusal Turizm Kongresi, 12-15 Kasım 2015, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, ss. 1268-1284.
  • Karakaş, A., Bilgin, Y. ve Kıngır, S. (2017). Restoran işletmelerinde müşteri memnuniyetinin müşteri sadakatine etkisi: Amasra’da faaliyet gösteren balık restoranları üzerine bir araştırma. Ed. B. Zengin ve O. Özer. In 4th International Congress of Tourism & Management Researches, 600-619.
  • Kivela, J. J. (1997). Restaurant marketing: selection and segmentation in Hong Kong. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 9(3), 116-123. Knutson, B. J. (2000). College students and fast-food: how students perceive restaurant brands. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 41(3), 68-74.
  • Koçbek, A. D. (2005). Yiyecek İçecek Sektöründe Hizmet Kalitesi ve Müşteri Memnuniyeti: Etnik Restoranlara Yönelik Bir Araştırma, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kotler, P. ve Armstrong, G. (2012). Principles of Marketing. New York: Pearson Prentice Hall.
  • Lewis, R. C. (1981). Restaurant Advertising: Appeals and Consumers’ Intentions, Journal of Advertising Research, 21(5), 69-74.
  • Mamalis, S. (2009). Critical success factors of the food service industry. Journal of International Food and Agribusiness Marketing, 21(2-3), 191-206.
  • Mangleburg, T. F. (1990). Children's influence in purchase decisions: A review and critique. Advances in Consumer Research, 17, 813-835. [URL: http://acrwebsite. org/volumes/7108/volumes/v17/NA-17] (Erişim Tarihi: 13.09.2018).
  • McNeal, J. U. ve Yeh, C. H. (2003). Consumer behavior of Chinese children: 1995-2002. Journal of Consumer Marketing, 20(6), 542-554.
  • Miller, K. E. ve Ginter, J. L. (1979). An ınvestigation of situational variation in brand choice behavior and attitude. American Marketing Association, 16(1), 111-123.
  • Odabaşı, Y. ve Gülfidan, B. (2007). Tüketici Davranışı. İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Oluç, M. (2006). Temel Pazarlama Kavramları, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Özdemir, B. (2010). Dışarıda yemek yeme olgusu: kuramsal bir model önerisi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 21 (2), 218-232.
  • Park, C. (2004). Efficient or enjoyable? Consumer values of eating-out and fast food restaurant consumption in Korea. International Journal of Hospitality Management, 23(1), 87-94.
  • Pettersson, A. ve Fjellström, C. (2007). Restaurants as Friends of the Family: Functions of Restaurant Visits in Everyday Life. Journal of Foodservice, 18(6), 207-217.
  • Rose, G., Boush, D. ve Shoham, A. (2002). Family communication and children’s purchasing influence: a cross-national examination, Journal of Business Research, 55, 867-873.
  • Rumore, N., Zhu, Z., Tanner, J. ve Scheuerman, L. (1999). Effectiveness of competitive strategies in fast food markets: An analysis of customers' preferences. Journal of Restaurant & Foodservice Marketing, 3(3-4), 39-47.
  • Story, M., ve French, S. (2004). Food advertising and marketing directed at children and adolescents in the US. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 1(1), 3. https://doi.org/10.1186/1479-5868-1-3.
  • Sulek, J. M., ve Hensley, R. L. (2004). The relative importance of food, atmosphere, and fairness of wait: The case of a full-service restaurant. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 45(3), 235-247. https://doi.org/10.1177/00 10880404265345.
  • Sweeney, J. C., Johnson, L. W. ve Armstrong, R. W. (1992). The effect of cues on service quality expectations and service selection in a restaurant setting, The Journal of Services Marketing, 6(4), 15-22.
  • Tayfun, A. ve Kara, D. (2007). Turizm işletme belgeli restoranlardan hizmet alan müşterilerin memnuniyet düzeyleri üzerine bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(21), 273-292
  • Tayfun, A. ve Tokmak, C. (2007). Tüketicilerin Türk usulü fast food işletmelerini tercih etme sebepleri üzerine bir araştırma, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 6(26), 169-183.
  • Mhlanga, O. ve Tichaawa, T. M. (2016). What are the current factors affecting consumer selection criteria in formal full service restaurants in Port Elizabeth South Africa. African Journal of Hospitality, Tourism and Leisure, 5(2), 1-11.
  • TÜİK (2017). Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS) Sonuçları.
  • Upadhyay, Y., Singh, S. K. ve Thomas, G. (2007). Do people differ in their preferences regarding restaurants? An explora¬tory study. The Journal of Business Perspective, 11 (2), 7-22.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yüksekbilgili, Z. (2014). Restoran Seçim Ölçütleri Üzerine Bir Araştırma, Journal of Yaşar University, 9(36), 6353-6360.
  • Wang, K. C., Hsieh, A. T., Yeh, Y. C. ve Tsai, C. W. (2004). Who is the decision-maker: the parents or the child in group package tours?. Tourism Management, 25 (2), 183-194.
  • Yüksel, A. ve Yüksel, F. (2003). Measurement of tourist satisfaction with restaurant services: a segment-based approach. Journal of Vacation Marketing, 9(1), 52-68.
  • Zopiatis, A. ve Pribic, J. (2007). College students’ dining expectations in Cyprus. British Food Journal, 109(10), 765-776.

Çocuklu Ailelerin Restoran Seçimlerini Etkileyen Faktörler: İzmir’de Bir Araştırma

Yıl 2019, , 150 - 168, 20.03.2019
https://doi.org/10.32572/guntad.512583

Öz

Bu çalışmanın amacı, çocuklu ailelerin restoran
seçimlerini etkileyen faktörleri belirlemek ve bu faktörler üzerinde çocukların
etkisini incelemek ve çocuklu ailelerin demografik özellikleri ile restoran
seçimlerini etkileyen faktörler arasında bir farklılık olup olmadığını ortaya
koymaktır. Araştırmanın evrenini altı yaşın altında, en az bir çocuk sahibi
olan aileler oluşturmaktadır. Araştırma verileri, toplam 400 katılımcıdan yüz
yüze anket uygulaması ve kolayda örnekleme yöntemiyle toplanmıştır. Veri analizinde
frekans, yüzde, ortalama, faktör analizi, Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H
testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları, çocuklu ailelerin restoran
seçimlerinde sırasıyla yemeklerin özellikleri, parasal değer, restoran
özellikleri, çocuk dostu hizmet faktörlerinin etkili olduğu göstermektedir.
Ayrıca çocuklu ailelerin restoran seçimlerini etkileyen faktörlerin, yaş,
eğitim, meslek, gelir, restorana gitme sıklığı ve tercih edilen restoran türü
açısından farklılık gösterdiği belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Albayrak, A. (2014). Müşterilerin restoran seçimlerini etkileyen faktörler: İstanbul örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 25(2), 190-201.
  • Alonso, D. A., O’Neill, M., Liu, Y. ve O’Shea, M. (2013). Factors driving consumer restaurant choice: an exploratory study from the Southeastern United States, Journal of Hospitality Marketing & Management, 22(5), 547-567.
  • Arıker, Ç. (2012). Tüketicilerin restoran seçiminde kullandıkla¬rı seçim kriterleri ile demografik özellikleri arasındaki ilişki, Öneri Dergisi, 10(38), 11-32.
  • Auty, S. (1992). Consumer Choice and Segmentation in The Restaurant Industry, The Service Industries Journal, 12(3), 324-339.
  • Azanza, P. V. (2001). Food consumption and buying patterns of students from a philippine university fast-food mall. International Journal of Food Sciences and Nutrition, 52(6), 515-520.
  • Baek, S. H., Ham, S. ve Yang Il-Sun, (2006). A cross-cultural comparison of fast food restaurant selection criteria between Korean and Filipino college students. International Journal of Hospitality Management, 25(4), 683-698.
  • Boone, L. E. ve Kurtz, D. L. (2005). Contemporary Marketing. USA: Thomson Corporation.
  • Canoğlu, M. ve Ballı, E. (2017). Tüketicilerin kebap restoranı tercihlerini etkileyen faktörler Adana örneği. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 10(1), 30-43.
  • Cevizkaya, G. (2015). Tüketicilerin Etnik Restoran İşletmelerini Tercih Nedenleri: İstanbul'da Bir Araştırma, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Balıkesir.
  • Clark, M. A. ve Wood, R. C. (1998). Consumer loyalty in the restaurant industry-a preliminary exploration of the issues. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 10(4), 139-144.
  • Clulow, C. (1993). New families? Changes in societies and family relationships. Sexual and Marital Therapy, 8(3), 269-273.
  • Cullen, F. (2004). Factors influencing restaurant selection in Dublin. Journal of Foodservice Business Research, 7 (2), 53-58.
  • Dash, K. (2005). McDonald’s in India. Case Prepared for Thunderbird, The Garvin School of International Management. https://s3.amazonaws.com/academia.edu. documents.
  • Emir, O. ve Pekyaman, A. (2010). Çocuklu Ailelerin Otel İşletmesi Seçiminde Etkili Olan Faktörler: Afyonkarahisar’da Bir Uygulama. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 17(2), 159-181.
  • Fallon, B. J. ve Bowles, T. V. (1998). Adolescents' influence and co-operation in family decision-making. Journal of Adolescence, 21(5), 599-608.
  • Flurry, A. L. (2007). Children’s influence in family decision-making: examining the impact of the changing American family, Journal of Business Research, 60, 322-330.
  • Goyal, A. ve Singh, N. P. (2007). Consumer perception about fast food in India: an exploratory study. British Food Journal, 109(2), 182-195.
  • Harrington, R. J., Ottenbacher, M. C. Ve Kendall, K. W. (2011). Fine-dining restaurant selection: direct and moderating effects of customer attributes. Journal of Food Service Business Research, 14(3), 272–289.
  • Hsu, C. H., Byun, S. ve Yang, I. S. (1998). Attitudes of Korean college students towards quick-service, family-style, and fine dining restaurants. Journal of Restaurant & Foodservice Marketing, 2(4), 65-85.
  • Kalaycı, Ş. (2014). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kara, A., Kaynak, E. ve Küçükkemiroğlu, O. (1996). Positioning of fast-food outlets in two regions of north america: a comparative study using correspondence analysis, Journal of Professional Services Marketing, 14(2), 99-119.
  • Karakaş, Y. E., Çiçek, B. İ. ve Aysen, E. (2015). Yerel ve Uluslararası Markalı Yiyecek İçecek İşletmelerinin Tercih Edilme Nedenlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. 16. Ulusal Turizm Kongresi, 12-15 Kasım 2015, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, ss. 1268-1284.
  • Karakaş, A., Bilgin, Y. ve Kıngır, S. (2017). Restoran işletmelerinde müşteri memnuniyetinin müşteri sadakatine etkisi: Amasra’da faaliyet gösteren balık restoranları üzerine bir araştırma. Ed. B. Zengin ve O. Özer. In 4th International Congress of Tourism & Management Researches, 600-619.
  • Kivela, J. J. (1997). Restaurant marketing: selection and segmentation in Hong Kong. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 9(3), 116-123. Knutson, B. J. (2000). College students and fast-food: how students perceive restaurant brands. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 41(3), 68-74.
  • Koçbek, A. D. (2005). Yiyecek İçecek Sektöründe Hizmet Kalitesi ve Müşteri Memnuniyeti: Etnik Restoranlara Yönelik Bir Araştırma, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kotler, P. ve Armstrong, G. (2012). Principles of Marketing. New York: Pearson Prentice Hall.
  • Lewis, R. C. (1981). Restaurant Advertising: Appeals and Consumers’ Intentions, Journal of Advertising Research, 21(5), 69-74.
  • Mamalis, S. (2009). Critical success factors of the food service industry. Journal of International Food and Agribusiness Marketing, 21(2-3), 191-206.
  • Mangleburg, T. F. (1990). Children's influence in purchase decisions: A review and critique. Advances in Consumer Research, 17, 813-835. [URL: http://acrwebsite. org/volumes/7108/volumes/v17/NA-17] (Erişim Tarihi: 13.09.2018).
  • McNeal, J. U. ve Yeh, C. H. (2003). Consumer behavior of Chinese children: 1995-2002. Journal of Consumer Marketing, 20(6), 542-554.
  • Miller, K. E. ve Ginter, J. L. (1979). An ınvestigation of situational variation in brand choice behavior and attitude. American Marketing Association, 16(1), 111-123.
  • Odabaşı, Y. ve Gülfidan, B. (2007). Tüketici Davranışı. İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Oluç, M. (2006). Temel Pazarlama Kavramları, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Özdemir, B. (2010). Dışarıda yemek yeme olgusu: kuramsal bir model önerisi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 21 (2), 218-232.
  • Park, C. (2004). Efficient or enjoyable? Consumer values of eating-out and fast food restaurant consumption in Korea. International Journal of Hospitality Management, 23(1), 87-94.
  • Pettersson, A. ve Fjellström, C. (2007). Restaurants as Friends of the Family: Functions of Restaurant Visits in Everyday Life. Journal of Foodservice, 18(6), 207-217.
  • Rose, G., Boush, D. ve Shoham, A. (2002). Family communication and children’s purchasing influence: a cross-national examination, Journal of Business Research, 55, 867-873.
  • Rumore, N., Zhu, Z., Tanner, J. ve Scheuerman, L. (1999). Effectiveness of competitive strategies in fast food markets: An analysis of customers' preferences. Journal of Restaurant & Foodservice Marketing, 3(3-4), 39-47.
  • Story, M., ve French, S. (2004). Food advertising and marketing directed at children and adolescents in the US. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 1(1), 3. https://doi.org/10.1186/1479-5868-1-3.
  • Sulek, J. M., ve Hensley, R. L. (2004). The relative importance of food, atmosphere, and fairness of wait: The case of a full-service restaurant. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 45(3), 235-247. https://doi.org/10.1177/00 10880404265345.
  • Sweeney, J. C., Johnson, L. W. ve Armstrong, R. W. (1992). The effect of cues on service quality expectations and service selection in a restaurant setting, The Journal of Services Marketing, 6(4), 15-22.
  • Tayfun, A. ve Kara, D. (2007). Turizm işletme belgeli restoranlardan hizmet alan müşterilerin memnuniyet düzeyleri üzerine bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(21), 273-292
  • Tayfun, A. ve Tokmak, C. (2007). Tüketicilerin Türk usulü fast food işletmelerini tercih etme sebepleri üzerine bir araştırma, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 6(26), 169-183.
  • Mhlanga, O. ve Tichaawa, T. M. (2016). What are the current factors affecting consumer selection criteria in formal full service restaurants in Port Elizabeth South Africa. African Journal of Hospitality, Tourism and Leisure, 5(2), 1-11.
  • TÜİK (2017). Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS) Sonuçları.
  • Upadhyay, Y., Singh, S. K. ve Thomas, G. (2007). Do people differ in their preferences regarding restaurants? An explora¬tory study. The Journal of Business Perspective, 11 (2), 7-22.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yüksekbilgili, Z. (2014). Restoran Seçim Ölçütleri Üzerine Bir Araştırma, Journal of Yaşar University, 9(36), 6353-6360.
  • Wang, K. C., Hsieh, A. T., Yeh, Y. C. ve Tsai, C. W. (2004). Who is the decision-maker: the parents or the child in group package tours?. Tourism Management, 25 (2), 183-194.
  • Yüksel, A. ve Yüksel, F. (2003). Measurement of tourist satisfaction with restaurant services: a segment-based approach. Journal of Vacation Marketing, 9(1), 52-68.
  • Zopiatis, A. ve Pribic, J. (2007). College students’ dining expectations in Cyprus. British Food Journal, 109(10), 765-776.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nuran Akşit Aşık 0000-0003-0409-7359

Yayımlanma Tarihi 20 Mart 2019
Kabul Tarihi 12 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Akşit Aşık, N. (2019). Çocuklu Ailelerin Restoran Seçimlerini Etkileyen Faktörler: İzmir’de Bir Araştırma. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 150-168. https://doi.org/10.32572/guntad.512583

Değerli Araştırmacılar,

Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.