Bu çalışmada tüketicilerin destinasyon seçim
tutumları ile etnosentrik tutumları arasındaki ilişkinin araştırılması
amaçlanmaktadır. Çalışma tüketicilerin destinasyon seçim tutumlarındaki
etnosentrik eğilimlerinin belirlenmesi açısından önemlidir. Araştırmada nicel
araştırma yöntemlerinden alan araştırması benimsenmiş, veri toplama aracı olan
anket kullanılmıştır. Veriler kolayda örnekleme yöntemiyle İstanbul’da bir
vakıf üniversitesinde görev yapan 188 akademisyenden yüz yüze toplanmıştır.
Destinasyon seçim tutumları kalite ve imaj önceliği, yurtdışı önceliği ve ülke
bağlılığı olarak ele alınmıştır. Etnosentrik tutum boyutları da milliyetçi
etnik tutum, yabancı yatırım kısıtlamaları ve liberal etnik tutum olarak
incelenmiştir. Çalışmada faktör analizi, t-testi, tek yönlü varyans analizi
uygulanmış, tüketicilerin etnosentrik tutumları ile tatile gitme sıklıkları ve
destinasyon seçim tutumları arasındaki ilişkiyi belirlemek için korelasyon
analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre; tüketicilerin tatile gitme
sıklığı ile etnosentrik tutumları; destinasyon seçim tutumları ile etnosentrik
tutumları arasında ilişki olduğu saptanmıştır.
Tüketici etnosentrizmi Destinasyon seçimi Etnosentrik tutumlar Cetscale
This article aims to investigate the
relationship destination choice attitudes and ethnocentric attitudes of
consumers. The paper is important for determining ethnocentric attitudes of
consumers in destination choice. In the research, field research from
quantitative research methods was used and data were collected by questionnaire
technique. The samples were gathered face to face from academicians working in
a foundation university in Istanbul by convenience sampling method. Destination
choice attitudes were taken as; quality and image priority, foreign country
priority and country loyalty. Dimensions of ethnocentric attitudes examined as;
nationalist ethnic attitudes, foreign investment restrictions and liberal
ethnicity. In the study factor analysis,
t-test, one-way analysis of variance were applied and correlation analysis was
used to determine the relationship between ethnocentric attitudes of the
consumers, the frequencies of going on holiday and destination choice.
According to the findings of the study, there are relationships between
consumers’ the frequency of going on vacation and ethnocentric attitudes;
destination choice attitudes and ethnocentric attitudes.
Consumer Ethnocentrism Destination Choice Ethnocentric Attitudes Cetscale
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 16 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Değerli Araştırmacılar,
Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.