Bu araştırmanın amacı, turizm lisans öğrencilerinin
yabancı dil konuşma kaygısını etkileyen faktörleri incelemek ve bu faktörlerin
demografik değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediğini analiz
etmektir. Araştırma verilerinin toplanmasında anket tekniği kullanılmıştır.
Veriler kolayda örnekleme yoluyla seçilen 376 turizm lisans öğrencisinden
toplanmıştır. Araştırma verileri, betimleyici istatistikler, Pearson
korelasyonu, çok değişkenli regresyon analizi, Mann Whitney U testi ve Kruskal
Wallis testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulguları,
öğrencilerin yabancı dil konuşma kaygılarının ortalamanın biraz üzerinde
olduğunu göstermektedir. Elde edilen sonuçlar konuşma kaygısını en çok
etkileyen faktörlerin, dersin işlenişi ve eğitimcilerin yaklaşımı olduğunu
ortaya koymaktadır. Araştırma bulgularına göre, yabancı dil konuşma kaygısı,
öğrencilerin cinsiyetine göre anlamlı bir farklılık göstermekte olup, kadın
öğrencilerin yabancı dil konuşma kaygısı ortalamaları, erkek öğrencilerden daha
yüksektir. Ancak, öğrencilerin yaşları, yabancı dil düzeyleri ve akademik not
ortalamaları ile yabancı dil konuşma kaygıları arasında anlamlı bir farklılık
olmadığı belirlenmiştir.
Konuşma Kaygısı Turizm Lisans Öğrencileri Yabancı Dil Eğitimi
The purpose of this research is to
investigate, the factors influencing foreign language speaking anxiety of
undergraduate tourism students' and to analyze whether there are differences in
terms of demographic variables. The questionnaire technique was used in to
collect of research data. The data was collected from 376 tourism undergraduate
students who were selected by convenience sampling. The data obtained was
analyzed using statistical package program by means of descriptive statistics
techniques, Pearson correlation, multivariate regression analysis, Mann-Whitney
U and Kruskal Wallis tests. Findings of the research indicate that tourism
students’ of foreign language speaking anxiety level is slightly above the
average. The obtained results reveal that the most influential factors
affecting on the speaking anxiety are processing of the lesson and the attitude
of educators. According to the findings of study, the gender of students'
creates a significant difference in the foreign language speaking anxieties.
The average scores of the speaking anxiety of the female students more than
male students, but there is no significant difference between the age, foreign
language levels and general academic grade point average the foreign language
speaking anxiety.
Speaking Anxiety Undergraduate Tourism Students Foreign Language Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 23 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Değerli Araştırmacılar,
Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.