Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Dil Konuşma Kaygısını Etkileyen Faktörler: Turizm Lisans Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma

Yıl 2019, , 202 - 219, 25.09.2019
https://doi.org/10.32572/guntad.555309

Öz

Bu araştırmanın amacı, turizm lisans öğrencilerinin
yabancı dil konuşma kaygısını etkileyen faktörleri incelemek ve bu faktörlerin
demografik değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediğini analiz
etmektir. Araştırma verilerinin toplanmasında anket tekniği kullanılmıştır.
Veriler kolayda örnekleme yoluyla seçilen 376 turizm lisans öğrencisinden
toplanmıştır. Araştırma verileri, betimleyici istatistikler, Pearson
korelasyonu, çok değişkenli regresyon analizi, Mann Whitney U testi ve Kruskal
Wallis testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulguları,
öğrencilerin yabancı dil konuşma kaygılarının ortalamanın biraz üzerinde
olduğunu göstermektedir. Elde edilen sonuçlar konuşma kaygısını en çok
etkileyen faktörlerin, dersin işlenişi ve eğitimcilerin yaklaşımı olduğunu
ortaya koymaktadır. Araştırma bulgularına göre, yabancı dil konuşma kaygısı,
öğrencilerin cinsiyetine göre anlamlı bir farklılık göstermekte olup, kadın
öğrencilerin yabancı dil konuşma kaygısı ortalamaları, erkek öğrencilerden daha
yüksektir. Ancak, öğrencilerin yaşları, yabancı dil düzeyleri ve akademik not
ortalamaları ile yabancı dil konuşma kaygıları arasında anlamlı bir farklılık
olmadığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Acat, B. M. ve Demiral, S. (2002). Türkiye’de yabancı dil öğreniminde motivasyon kaynakları ve sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 8(3), 312-329.
  • Akalın, S. ve Zengin, B. (2007). Türkiye’de halkın yabancı dil ile ilgili algıları. Journal of Language and Linguistic Studies, 3(1), 181-200.
  • Akgöz, E. ve Gürsoy, Y. (2014). Turizm eğitiminde yabancı dil öğrenme, istek ve kararlılıkları: Selçuk Üniversitesi: Beyşehir örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2(1), 21-29.
  • Anbarlı-Kırkız, Y. (2010). Öğrencilerin İngilizce Dersine Ait Tutumları İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişki (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Edirne.
  • Aydın, S., Yavuz, F. ve Yeşilyurt, S. (2006). Test anxiety in foreign language learning. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, 145-160.
  • Aydın, S. ve Zengin, B. (2008). Yabancı dil öğreniminde kaygı: Bir literatür özeti. Journal of Language and Linguistic Studies, 4(1), 81-94.
  • Balcı, U. (2016). Turizm lisans öğrencilerinin dil eğitimi ile ilgili sorunları ve çözüm önerileri. The Journal of Academic Social Science Studies, 50, 93-100.
  • Balemir, S. H. (2009). The Sources of Foreign Language Speaking Anxiety and The Relationship Between Proficiency Level and the Degree of Foreign Language Speaking Anxiety (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bilkent Üniversitesi, Ankara.
  • Batumlu, D. Z. ve Erden, M. (2007). Yıldız Teknik Üniversitesi yabancı diller yüksekokulu hazırlık öğrencilerinin yabancı dil kaygıları ile İngilizce başarıları arasındaki ilişki. Eğitimde Kuram ve Uygulama. 3(1), 24-38.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çakmak, Ö. ve Hevedanlı, M. (2005). Eğitim ve Fen-Edebiyat Fakülteleri biyoloji bölümü öğrencilerinin kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14), 115-127.
  • Davras, G. M. ve Bulgan G. (2012) Meslek yüksekokulu (MYO) öğrencilerinin İngilizce hazırlık eğitimine yönelik tutumları: Isparta MYO turizm ve otel işletmeciliği örneği. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 13 (2), 227-238.
  • Demirdaş, Ö. ve Bozdoğan, D. (2013). Foreign language anxiety and performance of language learners in preparatory classes. Turkish Journal of Education, 2(3), 4-13.
  • Duman, B., Göral, G. N. ve Bilgin, H. (2017). Üniversite öğrencilerinin sınıf ortamında yabancı dil konuşma kaygısı üzerine nitel bir çalışma. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 13-27.
  • Ergüder, I. (2005). Anadolu Lisesi ve Süper Lise Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin İngilizce Öğreniminde Karşılaştıkları Sorunlar, (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı, İzmir.
  • Gaibani, A. and Elmenfi, F. (2014). The role of gender in influencing public speaking anxiety. British Journal of English Linguistics, 2(3), 7-13.
  • Gardner, R. C. and MacIntyre, P. D. (1993). On the measurement of affective variables in second language learning. Language Learning, 43(2), 157-194.
  • Gökçe, A. ve Batman, O. (2015). Turizm ön lisans programlarında meslek amaçlı İngilizce (EOP) öğretiminin öğrenci görüşlerine dayalı ihtiyaç değerlendirmesi. İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 17(2), 174-209.
  • Gregersen, T. S. (2003). To err is human: A reminder to teachers of language- anxious students. Foreign Language Annals, 36 (1), 25-32.
  • Hanbay, O. (2014). Motive der tourismus-studierenden für die wahl des deutschen als zweite fremdsprache. Route Educational and Social Science Journal, 1(3), 421-427.
  • Heng, C. S., Abdullah, A. N. and Yosaf, N. B.(2012). Investigating the construct of anxiety in relation to speaking skills among ESL tertiary learners. The Southeast Asian Journal of English Language Studies, 18(3), 155-166.
  • Horwitz, E. K., Horwitz, M. B. and Cope, J. (1986). Foreign language classroom anxiety. The Modern Language Journal, 70(2), 125-132.
  • Humphries, R. (2011). Language anxiety in international students. Griffith Working Papers in Pragmatics and Intercultural Communication 4,1(2), 65-77.
  • İşigüzel, B. (2013). Turizm işletmeciliği ve otelcilik programlarındaki mesleki Almanca dersleri üzerine bir araştırma. Humanities Sciences, 8(4), 363-371.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi kavramlar-ilkeler-teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaya, M. ve Varol, K. (2004). İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin durumluk-sürekli kaygı düzeyleri ve kaygı nedenleri (Samsun örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 17(12), 31-63.
  • Keşaplı, G. ve Çiftçi, M. (2017). Ortaokul öğrencilerinin konuşma kaygıları. The Journal of Academic Social Science Studies, 54(1), 463-484.
  • Koch, A. S. ve Terrell, T. D. (1991). Affective reaction of foreign language students to Natural Approach activities and teaching techniques. In E. K. Horwitz and D. J. Young (Eds.), Language Anxiety: From Theory and Research to Classroom Implications. (109-126). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • Luo, H. (2014). Foreign language speaking anxiety: A study of Chinese language learners. Journal of the National Council of Less Commonly Taught Languages, 15, 99-117.
  • Mahmoodzadeh, M. (2012). Investigating foreign language speaking anxiety within the EFL learner's interlanguage system: The case of Iranian learners. Journal of Language Teaching and Research, 3(3), 466-476.
  • Melanlıoğlu, D. ve Demir, T. (2013). Türkçe öğrenen yabancılar için konuşma kaygısı ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(3), 389-404.
  • Melouah, A. (2013). Foreign language anxiety in EFL speaking classrooms: a case study of first-year LMD students of English at Saad Dahlab University of Blida, Algeria. Arab World English Journal, 4(1), 64-76.
  • Öner, G. ve Gedikoğlu, T. (2007). Ortaöğretim öğrencilerinin İngilizce öğrenimlerini etkileyen yabancı dil kaygısı. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 6(2), 67-78.
  • Özkan, E. ve Kınay, İ. (2015). Öğretmen adaylarının konuşma kaygılarının incelenmesi (Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi örneği). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (Teke) Dergisi, 4(3), 1290-1301.
  • Öztürk, G. ve Gürbüz, N. (2014). Speaking anxiety among Turkish EFL learners: The case at a state university. Journal of Language and Linguistic Studies, 10(1), 1-17.
  • Phillips, E. M. (1992). The effects of language anxiety on students’ oral test performance and attitudes. Modern Language Journal, 76, 14-26.
  • Saltan, F. (2003). EFL Speaking Anxiety: How Do Students and Teachers Perceive It. (Unpublished master’s thesis). Middle East Technical University, Ankara
  • Schmid, K. L., Phelps, E., L. and Richard M. (2011). Constructing positive futures: modeling the relationship between adolescents’ hopeful future expectations and intentional sell regulation in predicting positive youth development. Journal of Adolescence, 34(6), 1127-1135.
  • Sevim, O. ve Gedik, M. (2014). Ortaöğretim öğrencilerinin konuşma kaygılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 52, 379-393.
  • Suleimenova, Z. (2012). Speaking anxiety in a Kazakhstani foreign language classroom. IX KIMEP International Research Conference (KIRC2012)“Central Asia: Regionalization vs. Globalization” April 19-21, p. 65.
  • Tsiplakides, I. and Keramida, A. (2009). Helping students overcome foreign language speaking anxiety in the English classroom: Theoretical issues and practical recommendations. International Education Studies, 2(4), 39-44.
  • Tunçel, H. (2014). Yabancı dil öğretimine yönelik kaygı çalışmalarına genel bir bakış. Route Educational and Social Science Journal, 1(2), 126-151.
  • Turanlı, A. (2010). Yabancı dil öğrencilerinin sözel katılımını etkileyen etmenler ve algılanan etki düzeyleri (öğrenci ve öğretmen algıları). Eğitim ve Bilim, 32(146), 39-53.
  • Tüm, D. Ö. ve Kunt, N. (2013). Speaking anxiety among EFL student teachers. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 385-399.
  • Türkeri, İ. (2014). Yükseköğretim düzeyinde turizm eğitiminin özel nitelikli sorunları ve çözüm önerileri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(4), 1-14.
  • Wang, L. J. ve Chang, H. F. (2010). Applying innovation method to assess English speaking performance on communication apprehension. Belt Journal, 1(2), 147-158.
  • Williams, K. E. and Andrade, M. R. (2008). Foreign language learning anxiety in Japanese EFL university classes: Causes, coping, and locus of control. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 5(2), 181-191.
  • Wu, C. P. and Lin, H. J. (2014). Anxiety about speaking a foreign language as a mediator of the relation between motivation and willingness to communicate. Perceptual and Motor Skills, 119(3), 785-798.
  • Yalçın, Ö. ve İnceçay, V. (2014). Foreign language speaking anxiety: The case of spontaneous speaking activities. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 2620-2624.
  • Yaman, H. ve Sofu, M. S. (2013). Öğretmen adaylarına yönelik konuşma kaygısı ölçeğinin geliştirilmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 173(173), 41-50.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Young, D. J. (1990). An investigation of students perspectives on anxiety and speaking. Foreign Language Annals, 23, 539-553.

Factors Affecting Foreign Language Speaking Anxiety: A Study on Undergraduate Tourism Students

Yıl 2019, , 202 - 219, 25.09.2019
https://doi.org/10.32572/guntad.555309

Öz

The purpose of this research is to
investigate, the factors influencing foreign language speaking anxiety of
undergraduate tourism students' and to analyze whether there are differences in
terms of demographic variables. The questionnaire technique was used in to
collect of research data. The data was collected from 376 tourism undergraduate
students who were selected by convenience sampling. The data obtained was
analyzed using statistical package program by means of descriptive statistics
techniques, Pearson correlation, multivariate regression analysis, Mann-Whitney
U and Kruskal Wallis tests. Findings of the research indicate that tourism
students’ of foreign language speaking anxiety level is slightly above the
average. The obtained results reveal that the most influential factors
affecting on the speaking anxiety are processing of the lesson and the attitude
of educators. According to the findings of study, the gender of students'
creates a significant difference in the foreign language speaking anxieties.
The average scores of the speaking anxiety of the female students more than
male students, but there is no significant difference between the age, foreign
language levels and general academic grade point average the foreign language
speaking anxiety.

Kaynakça

  • Acat, B. M. ve Demiral, S. (2002). Türkiye’de yabancı dil öğreniminde motivasyon kaynakları ve sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 8(3), 312-329.
  • Akalın, S. ve Zengin, B. (2007). Türkiye’de halkın yabancı dil ile ilgili algıları. Journal of Language and Linguistic Studies, 3(1), 181-200.
  • Akgöz, E. ve Gürsoy, Y. (2014). Turizm eğitiminde yabancı dil öğrenme, istek ve kararlılıkları: Selçuk Üniversitesi: Beyşehir örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2(1), 21-29.
  • Anbarlı-Kırkız, Y. (2010). Öğrencilerin İngilizce Dersine Ait Tutumları İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişki (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Edirne.
  • Aydın, S., Yavuz, F. ve Yeşilyurt, S. (2006). Test anxiety in foreign language learning. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, 145-160.
  • Aydın, S. ve Zengin, B. (2008). Yabancı dil öğreniminde kaygı: Bir literatür özeti. Journal of Language and Linguistic Studies, 4(1), 81-94.
  • Balcı, U. (2016). Turizm lisans öğrencilerinin dil eğitimi ile ilgili sorunları ve çözüm önerileri. The Journal of Academic Social Science Studies, 50, 93-100.
  • Balemir, S. H. (2009). The Sources of Foreign Language Speaking Anxiety and The Relationship Between Proficiency Level and the Degree of Foreign Language Speaking Anxiety (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bilkent Üniversitesi, Ankara.
  • Batumlu, D. Z. ve Erden, M. (2007). Yıldız Teknik Üniversitesi yabancı diller yüksekokulu hazırlık öğrencilerinin yabancı dil kaygıları ile İngilizce başarıları arasındaki ilişki. Eğitimde Kuram ve Uygulama. 3(1), 24-38.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çakmak, Ö. ve Hevedanlı, M. (2005). Eğitim ve Fen-Edebiyat Fakülteleri biyoloji bölümü öğrencilerinin kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14), 115-127.
  • Davras, G. M. ve Bulgan G. (2012) Meslek yüksekokulu (MYO) öğrencilerinin İngilizce hazırlık eğitimine yönelik tutumları: Isparta MYO turizm ve otel işletmeciliği örneği. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 13 (2), 227-238.
  • Demirdaş, Ö. ve Bozdoğan, D. (2013). Foreign language anxiety and performance of language learners in preparatory classes. Turkish Journal of Education, 2(3), 4-13.
  • Duman, B., Göral, G. N. ve Bilgin, H. (2017). Üniversite öğrencilerinin sınıf ortamında yabancı dil konuşma kaygısı üzerine nitel bir çalışma. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 13-27.
  • Ergüder, I. (2005). Anadolu Lisesi ve Süper Lise Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin İngilizce Öğreniminde Karşılaştıkları Sorunlar, (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı, İzmir.
  • Gaibani, A. and Elmenfi, F. (2014). The role of gender in influencing public speaking anxiety. British Journal of English Linguistics, 2(3), 7-13.
  • Gardner, R. C. and MacIntyre, P. D. (1993). On the measurement of affective variables in second language learning. Language Learning, 43(2), 157-194.
  • Gökçe, A. ve Batman, O. (2015). Turizm ön lisans programlarında meslek amaçlı İngilizce (EOP) öğretiminin öğrenci görüşlerine dayalı ihtiyaç değerlendirmesi. İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 17(2), 174-209.
  • Gregersen, T. S. (2003). To err is human: A reminder to teachers of language- anxious students. Foreign Language Annals, 36 (1), 25-32.
  • Hanbay, O. (2014). Motive der tourismus-studierenden für die wahl des deutschen als zweite fremdsprache. Route Educational and Social Science Journal, 1(3), 421-427.
  • Heng, C. S., Abdullah, A. N. and Yosaf, N. B.(2012). Investigating the construct of anxiety in relation to speaking skills among ESL tertiary learners. The Southeast Asian Journal of English Language Studies, 18(3), 155-166.
  • Horwitz, E. K., Horwitz, M. B. and Cope, J. (1986). Foreign language classroom anxiety. The Modern Language Journal, 70(2), 125-132.
  • Humphries, R. (2011). Language anxiety in international students. Griffith Working Papers in Pragmatics and Intercultural Communication 4,1(2), 65-77.
  • İşigüzel, B. (2013). Turizm işletmeciliği ve otelcilik programlarındaki mesleki Almanca dersleri üzerine bir araştırma. Humanities Sciences, 8(4), 363-371.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi kavramlar-ilkeler-teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaya, M. ve Varol, K. (2004). İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin durumluk-sürekli kaygı düzeyleri ve kaygı nedenleri (Samsun örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 17(12), 31-63.
  • Keşaplı, G. ve Çiftçi, M. (2017). Ortaokul öğrencilerinin konuşma kaygıları. The Journal of Academic Social Science Studies, 54(1), 463-484.
  • Koch, A. S. ve Terrell, T. D. (1991). Affective reaction of foreign language students to Natural Approach activities and teaching techniques. In E. K. Horwitz and D. J. Young (Eds.), Language Anxiety: From Theory and Research to Classroom Implications. (109-126). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • Luo, H. (2014). Foreign language speaking anxiety: A study of Chinese language learners. Journal of the National Council of Less Commonly Taught Languages, 15, 99-117.
  • Mahmoodzadeh, M. (2012). Investigating foreign language speaking anxiety within the EFL learner's interlanguage system: The case of Iranian learners. Journal of Language Teaching and Research, 3(3), 466-476.
  • Melanlıoğlu, D. ve Demir, T. (2013). Türkçe öğrenen yabancılar için konuşma kaygısı ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(3), 389-404.
  • Melouah, A. (2013). Foreign language anxiety in EFL speaking classrooms: a case study of first-year LMD students of English at Saad Dahlab University of Blida, Algeria. Arab World English Journal, 4(1), 64-76.
  • Öner, G. ve Gedikoğlu, T. (2007). Ortaöğretim öğrencilerinin İngilizce öğrenimlerini etkileyen yabancı dil kaygısı. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 6(2), 67-78.
  • Özkan, E. ve Kınay, İ. (2015). Öğretmen adaylarının konuşma kaygılarının incelenmesi (Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi örneği). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (Teke) Dergisi, 4(3), 1290-1301.
  • Öztürk, G. ve Gürbüz, N. (2014). Speaking anxiety among Turkish EFL learners: The case at a state university. Journal of Language and Linguistic Studies, 10(1), 1-17.
  • Phillips, E. M. (1992). The effects of language anxiety on students’ oral test performance and attitudes. Modern Language Journal, 76, 14-26.
  • Saltan, F. (2003). EFL Speaking Anxiety: How Do Students and Teachers Perceive It. (Unpublished master’s thesis). Middle East Technical University, Ankara
  • Schmid, K. L., Phelps, E., L. and Richard M. (2011). Constructing positive futures: modeling the relationship between adolescents’ hopeful future expectations and intentional sell regulation in predicting positive youth development. Journal of Adolescence, 34(6), 1127-1135.
  • Sevim, O. ve Gedik, M. (2014). Ortaöğretim öğrencilerinin konuşma kaygılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 52, 379-393.
  • Suleimenova, Z. (2012). Speaking anxiety in a Kazakhstani foreign language classroom. IX KIMEP International Research Conference (KIRC2012)“Central Asia: Regionalization vs. Globalization” April 19-21, p. 65.
  • Tsiplakides, I. and Keramida, A. (2009). Helping students overcome foreign language speaking anxiety in the English classroom: Theoretical issues and practical recommendations. International Education Studies, 2(4), 39-44.
  • Tunçel, H. (2014). Yabancı dil öğretimine yönelik kaygı çalışmalarına genel bir bakış. Route Educational and Social Science Journal, 1(2), 126-151.
  • Turanlı, A. (2010). Yabancı dil öğrencilerinin sözel katılımını etkileyen etmenler ve algılanan etki düzeyleri (öğrenci ve öğretmen algıları). Eğitim ve Bilim, 32(146), 39-53.
  • Tüm, D. Ö. ve Kunt, N. (2013). Speaking anxiety among EFL student teachers. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 385-399.
  • Türkeri, İ. (2014). Yükseköğretim düzeyinde turizm eğitiminin özel nitelikli sorunları ve çözüm önerileri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(4), 1-14.
  • Wang, L. J. ve Chang, H. F. (2010). Applying innovation method to assess English speaking performance on communication apprehension. Belt Journal, 1(2), 147-158.
  • Williams, K. E. and Andrade, M. R. (2008). Foreign language learning anxiety in Japanese EFL university classes: Causes, coping, and locus of control. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 5(2), 181-191.
  • Wu, C. P. and Lin, H. J. (2014). Anxiety about speaking a foreign language as a mediator of the relation between motivation and willingness to communicate. Perceptual and Motor Skills, 119(3), 785-798.
  • Yalçın, Ö. ve İnceçay, V. (2014). Foreign language speaking anxiety: The case of spontaneous speaking activities. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 2620-2624.
  • Yaman, H. ve Sofu, M. S. (2013). Öğretmen adaylarına yönelik konuşma kaygısı ölçeğinin geliştirilmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 173(173), 41-50.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Young, D. J. (1990). An investigation of students perspectives on anxiety and speaking. Foreign Language Annals, 23, 539-553.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nuran Akşit Aşık 0000-0003-0409-7359

Faruk Gökçe 0000-0002-4100-2171

Yayımlanma Tarihi 25 Eylül 2019
Kabul Tarihi 23 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Akşit Aşık, N., & Gökçe, F. (2019). Yabancı Dil Konuşma Kaygısını Etkileyen Faktörler: Turizm Lisans Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(2), 202-219. https://doi.org/10.32572/guntad.555309

Değerli Araştırmacılar,

Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.