Turist rehberleri, kişilerin ziyaret ettikleri yer ile ilgili, tarihi, arkeolojik, mitolojik, kültürel bilgiler veren, en az bir yabancı dil bilen yol göstericilerdir. Turist rehberlerinin pek çok alanda bilgi sahibi olması ve gidilen yöreyi en doğru şekilde tanıtmaları gerekmektedir. Turist rehberleri ayrıca ülkesel ve bölgesel açıdan katkı sağlayan bir yapıya sahiptir. Turist rehberlerinin ziyaretçilere doğru ve faydalı bilgiler verebilmesi için ise nitelikli bir eğitim sürecinden geçmeleri gerekmektedir. Bu açıdan turist rehberliği eğitimi alan öğrencilerin mesleki eğitime yönelik görüşlerinin belirlenmesi turist rehberliği eğitimine katkı sunarak nitelikli rehberlerin yetişmesini sağlayacaktır. Yapılan araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla öğrencilerin turist rehberliği eğitimine yönelik görüşlerinin ve beklentilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Balıkesir Üniversitesi Turizm Fakültesi Turizm Rehberliği Bölümü’nde eğitim görmekte olan birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü sınıf ve birinci, ikinci öğretim öğrencilerinden en az 10 öğrenci ile görüşme yapılması hedeflenmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formunu cevaplamaya istekli olan toplamda 84 öğrenciyle araştırma gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler kodlama ve içerik analizi yöntemleriyle çözümlenmiştir. Analizler sonucunda 17 kategori ve kategorilerde yer alan 197 ifade belirlenmiştir. Analizler sonucu elde edilen bilgilere göre turist rehberliği öğrencilerinin mesleki eğitime yönelik olumlu görüşlere sahip olduğu, fakülte ve TUREB’e yönelik uygulamalı eğitim, ders içeriklerinin çeşitlendirilmesi ve nitelikli bir yabancı dil eğitimi beklentisinde oldukları belirlenmiştir.
Tourist guides are leaders who provide historical, archaeological, mythological and cultural information about the place tourists are visiting, and who speak at least one foreign language. Tourist guides need to have knowledge in many areas and introduce the destination in the most accurate way. Tourist guides also contribute to the country and the region. In order to provide accurate and useful information to visitors, they must undergo a qualified education process. In this respect, determining the views of the students who receive tourist guiding education towards vocational education will contribute to tourist guiding education and will ensure the training of qualified guides. The study aimed to determine the students' views and expectations on tourist guiding education through a semi-structured interview form. For this purpose, it is aimed to interview with at least 10 students from the first, second, third, fourth year and daytime and evening education students studying at the Tourism Guidance Department of Balıkesir University Faculty of Tourism. The research was conducted with 84 students in total who were willing to answer the semi-structured interview form. The data obtained have been analyzed using coding and content analysis methods. As a result of the analyses, 17 categories and 197 expressions in the categories have been identified. According to the information obtained from the analysis, it has been determined that the tourist guiding students had positive views towards vocational education and that they expected practical training for faculty and TUREB, diversification of course content and a qualified foreign language education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2021 |
Kabul Tarihi | 9 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Değerli Araştırmacılar,
Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.