The research, which was designed in order to determine the reasons for passing of the guidance academics from guidance to academy and to measure job satisfaction and contentedness of them, was designed quantitatively. A total of 36 academics were reached on a voluntary basis from 52 academics representing the research universe and a survey technique was applied. Due to the low number of samples, non-parametric Mann Whitney U and Spearman correlation tests were used. The relationship between the reasons for passing to the academy and the categorical variables was examined with Chi-square test. As a result of the research, it was seen that the most frequently used expressions on the grounds of passing to the academy were the desire to be scientists, the desire to teach young people and their personal rights, and the expression with the highest impact score was the desire to teach young people. General job satisfaction and satisfaction were found to have higher scores in the academician profession. However, when the relationships between the job satisfaction and job satisfaction were examined, the meaningful relation between global satisfaction and job satisfaction.
Academicians Tourist Guide Guide Academicians Job Satisfaction
Çalışma, rehber akademisyenlerin rehberlikten akademiye geçme motivasyonlarını belirlemek ve hem rehberlik hem de akademisyenlik mesleklerine yönelik iş doyumlarını ölçmek amacıyla nicel olarak tasarlanmıştır. Araştırma evrenini temsil eden 52 akademisyenden gönüllülük esası ile 36 akademisyene ulaşılıp, katılımcılara anket uygulanmıştır. Örneklem sayısının az olması sebebiyle parametrik olmayan Mann Whitney U ve Spearman korelasyon testlerinden yararlanılmıştır. Akademiye geçme gerekçeleri ile kategorik değişkenler arasındaki ilişki ise Ki-kare test ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda, akademiye geçme gerekçelerinde en fazla yer verilen ifadelerin bilim insanı olma arzusu, gençlere öğretme arzusu ve özlük hakları olduğu, en yüksek etki puanına sahip olan ifadenin ise gençlere öğretme arzusu ifadesi olduğu görülmüştür. Genel iş doyum ve memnuniyetlerinin ise akademisyenlik mesleğinde daha yüksek puanlara sahip olduğu saptanmıştır. Bununla birlikte iş doyumu ve iş memnuniyetleri arasındaki ilişki incelendiğinde, genel doyum ve iş memnuniyetleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2022 |
Kabul Tarihi | 22 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Değerli Araştırmacılar,
Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.