Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Unethical Behaviors in Package Tours: A Qualitative Evaluation on Foreign Tourists

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 517 - 535, 29.09.2022
https://doi.org/10.32572/guntad.1101091

Öz

Ethics, which is a phenomenon that provides a certain order in the society and sets out certain rules in maintaining order, can be applied in human relations as well as in the management of businesses. Although unethical behaviors are frequently evaluated in terms of businesses and employees, studies on unethical behavior of tourists are relatively few. The aim of the research is to try to reveal the unethical behaviors of foreign tourists in package tours. The sample of the research consists of 16 active tourist guides working with foreign groups. It was carried out online due to the global epidemic process, using the interview technique, one of the qualitative research methods. Descriptive analysis was applied to the data obtained and seven themes were determined in line with expert opinions. Together with the results obtained from the study, recommendations are presented to contribute to the conduct of tours more smoothly and in accordance with ethical rules.

Kaynakça

  • Acar, V. (2018). Uluslararası turistlerin davranışlarının incelenmesi: Türkiye’de rehberli turlara katılan turistler üzerinde bir araştırma. Doktora tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Alan, A. A., Ehtiyar, R. ve Ömüriş, E. (2010). Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Hırsızlık Sorunsalı Antalya Kundu Örneği. 11. Ulusal Turizm Kongresi, 2-5 Aralık 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, Kuşadası, ss. 26-33.
  • Albers-Miller, N. D. (1999). Consumer misbehavior: why people buy illicit goods. Journal of Consumer Marketing, 16(3), 273-287.
  • Ar, H. (2015). Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunmasında Turist Rehberlerinin Rolü. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Areni, C. S. (2003). Exploring managers' implicit theories of atmospheric music: Comparing academic analysis to industry insight. Journal of Services Marketing, 17(2), 161-184.
  • BBC. (2011). Kamusal alanda gaz çıkarmaya yasal engel. [URL: https://www.bbc.com/turkce/haberler/2011/02/110204_malawi] Erişim Tarihi: 25.06.2021
  • Bodur, F. (2006). Haber Yazısı ve Haber Fotoğrafı Örnekleriyle Yazılı Medyada Etik Sorgulaması, Küresel İletişim Dergisi, 1(2), 1-11.
  • Bodur, H. (2017). Etiğin Alet Çantasına Bakmak: Ahlak, Etik ve İlintili Temel Kavramlar Üzerine Notlar. Temaşa Erciyes Üniversitesi Felsefe Bölümü Dergisi. 7, 155-190.
  • Bowen, G. A. (2008). Naturalistic inquiry and the saturation concept: A research note. Qualitative Research, 8(1), 137-152.
  • Burke, R. J. (1995). Incidence and consequences of sexual harassment in a Professional services firm. Employee Councelling Today, 7(3), 23-29.
  • Chang, J. C. (2006). Customer satisfaction with tour leaders' performance: A study of Taiwan's package tours. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 11(1), 97- 116.
  • Clark, R. N., Hendee, J. C. ve Campbell, F. L. (1971). Values, behavior, and conflict in modern camping culture. Journal of Leisure Research, 3(3), 143—159.
  • Daunt, K. L. ve Harris, L. C. (2012b). Exploring the forms of dysfunctional customer behaviour: A study of differences in servicescape and customer disaffection with service. Journal of Marketing Management, 28(1-2), 129-153.
  • Demircan, M. (2007). Vergi Hukuku Açısından Profesyonel Turist Rehberliği. Ankara: Detay Yayıncılık. Efendi, M. (2018). Yerli turistlerin paket turlarda yapmış oldukları etik dışı davranışların belirlenmesi ve bu davranışlara yönelik etik kodlar. Doktora Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Farahani, B.M. ve Mohamed, B. (2013). Relationship between nationality and tourists’ behaviour: case of Middle East tourists in Malaysia from tour guides perspective. International Journal of Tourism Antropology, 3 (1), 43-57.
  • Fullerton, R. A. ve Punj, G. (1997). What is consumer misbehavior? NA-Advances in Consumer Research, 24, 336-339.
  • Fullerton, R. A. ve Punj, G. (2004). Repercussions of promoting an ideology of consumption: consumer misbehavior. Journal of Business Research, 57(11), 1239-1249.
  • Gül, H. (2006). Etik Dışı Davranışlar ve Ussallaştırılması: Devlet Hastanelerinde Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi Karaman İİBF Dergisi, 10(9), 65-79.
  • Gümüş, M. (1996). Örgütsel değerler sistemi, işletme başarısının temelleri ve etik yönetim kararları. Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Habip, E. ve Sazkaya, M. K. (2019). Mesleki Prestijin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisinde Kolektif Şükranın Aracılık Rolü: Ulaşım Sektöründe Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 15(3), 834-857.
  • Harris, L. C. ve Reynolds, K. L. (2004). Jaycustomer behaviour: An exploration of types and motives in the hospitality industry. Journal of Services Marketing, 18(5), 339-357.
  • Hofstede, G. (1985). The interaction between national and organisational value Systems. Journal of Management Studies, 22(4), 347-357.
  • Kerr, C., Nixon, A. ve Wild, D. (2010). Assessing and demonstrating data saturation in qualitative inquiry supporting patient-reported outcomes research. Expert review of pharmacoeconomics & outcomes research, 10(3), 269-281.
  • Khornjamnog, B. (2017). Factors Influencing the Performance of Tour Guides in Thailand. Doktora Tezi, University of Bedfordshire.
  • Kuşluvan, S. ve Kuşluvan, Z. (2000). Perceptions and attitudes of undergraduate tourism students towards working in the tourism industry in Turkey. Tourism management, 21(3), 251-269.
  • Liu, J. S. ve Tsaur, S. H. (2014). We are in the same boat: Tourist citizenship behaviors. Tourism Management, 42, 88-100.
  • Lo, A. ve Lam, T. (2004). Long-haul and short-haul outbound all-inclusive package tours. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 9(2), 161-176.
  • Mısırlı, İ. (2015). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Milliyet. (2021). Normal sandığımız ayıp hareketler. [URL: https://www.milliyet.com.tr/normal-sandigimiz-ayip-hareketlermolatik-19771/] (Erişim tarihi: 24.06.2021).
  • Minton, M. (2017). Woman Trying to Take Selfie Damages $200,000 Worth of Art. [URL: https://www.cntraveler.com/story/woman-taking-selfie-damages-art-14thfactory] (Erişim tarihi: 12.06.2021).
  • Mynet. (2017). Ülkelere Göre Farklılık Gösteren Birbirinden Enteresan 10 Sofra ve Yemek Adabı. [URL: https://www.mynet.com/ulkelere-gore-farklilik-gosteren-birbirindenenteresan-10-sofra-ve-yemek-adabi-1160326-myyemek] (Erişim tarihi: 24.06.2021).
  • Nuttall, J. (2011). Ahlak Üzerine Tartışmalar. A. Yılmaz. (Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Olcay, A., Özkan, B. ve Göçebeler, M. F. (2018). Konaklama ve Seyahat İşletmelerinde Yaşanan Etik Sorunlar Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 17, Etik Özel Sayı, 1-11.
  • Öter, Z. ve Sonuç, N. (2014). Cultural Heritage Interpretation in Gender Context: Case of Female Tourist Guides in Turkey. Heritage, Tourism and Hospitality: International Conference (pp. 66-77). Istanbul: Boğaziçi University
  • Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği. (2015). Resmî Gazete (Sayı: 29236). [URL: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/01/20150114-4.htm] (Erişim tarihi: 10.04.2020).
  • Pamela, S. L., Stephen, H. G. ve Patricia, M. F. (1998). Management: Challenges in the 21st century. Ohio: South Western College Publishing.
  • Paradies, Y. (2016). Racism and Health. Stella R. Quah, William C. Cockerham (Ed.) içinde The international encyclopedia of public health, 2nd edition., Oxford (Vol, 6, 249-259). Academic Press.
  • Priest, N. ve Williams, D. R. (2017). Racial discrimination and racial disparities in health. Oxford University Press. Popkin, R. H. ve Stroll, A. (1986). Philosophy Made Simple. London: Heinemann.
  • Reynolds, K. L. ve Harris, L. C. (2006). Deviant customer behavior: An exploration of frontline employee tactics. Journal of Marketing Theory and Practice, 14(2), 95-111.
  • Seyahat Acentaları Yönetmeliği (2007). 5 Ekim 2007 Tarih ve 26664 Sayılı Resmi Gazete. Sökmen, A. (2016). Meslek Etiği (Örgütsel ve Yönetsel Etik Kurumsal Sosyal Sorumluluk). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • SputnikNews. (2020). Ayasofya Camii girişlerine kıyafet düzenlemesi. [URL: https://tr.sputniknews.com/20200827/ayasofya-camii-girislerine-kiyafet-duzenlemesi-sortlu-ve-dekolteli-girmek-yasak-1042735504.html] (Erişim tarihi: 12.06.2021).
  • Şahin, S., Tezcan, A. E. ve Bekci, M. (2018). Yerli turistlerin Türkiye, İstanbul, turizm ve turist rehberi ile ilgili metaforları. Turizm Akademik Dergisi, 5(1), 251-264.
  • Tai, C. L. (2012). Tourists’ perceptions of group package tour relative parties’ questionable tour-related behaviors. Contemporary Management Research, 8(3), 229-250.
  • Taşkın, G. A. (2021). Toplumun Turist Rehberliği Algısı: Ekşi Sözlük Üzerine Bir İnceleme. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 48-60.
  • Theocharous, A. ve Philaretou, A. G. (2009). Sexual harassment in the hospitality industry in the Republic of Cyprus: theory and prevention. Journal of Teaching in Travel & Tourism, 9(3-4), 288-304.
  • Tourism Today. (2012). "Bu da çalınır mı" dedirten otel hırsızlıkları. [URL: https://www.tourismtoday.net/bu-da-calinir-midedirten-otel-hirsizliklari-10406h.html] (Erişim tarihi: 29.06.2021).
  • Trompenaars, F. ve Hampden-Turner, C. (1997). Riding the Waves of Culture. Nicholas Brealey Publishing, London.
  • Tsaur, S. H., Cheng, T. M. ve Hong, C. Y. (2019). Exploring tour member misbehavior in group package tours. Tourism Management, 71, 34-43.
  • Turist Rehberliği Meslek Kanunu. (2012). Resmî Gazete (Sayı: 28331). [URL: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/06/20120622-2.htm] (Erişim tarihi: 16.10.2019).
  • Türk Dil Kurumu Sözlükleri (2020). [URL: http://sozluk.gov.tr] (Erişim tarihi: 05.04.2020).
  • Vardi, Y. ve Wiener, Y. (1996). Misbehavior in organizations: A motivational framework. Organization Science, 7(2), 151–165.
  • Willness, C. R., Steel, P. ve Lee, K. (2007). A meta‐analysis of the antecedents and consequences of workplace sexual harassment. Personnel Psychology, 60(1), 127-162.
  • Wu, C. H. J. (2007). The impact of customer-to-customer interaction and customer homogeneity on customer satisfaction in tourism service—the service encounter prospective. Tourism Management, 28(6), 1518-1528.
  • Yagil, D. (2008). When the customer is wrong: A review of research on aggression and sexual harassment in service encounters. Aggression and Violent Behavior, 13(2), 141-152.
  • Yatkın, A. (2008). Etik Düşünce ve Davranışın Yerel Yönetimlerde Hizmet Verimliliğinin Arttırılmasında Rolü ve Önemi (Elâzığ Belediyesi Örnek Alan Araştırması). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 18(1), 211-231.
  • Yıldırım, A. (1999). “Nitel Araştırma Yöntemlerinin Temel Özellikleri ve Eğitim Araştırmalarındaki Yeri ve Önemi”. Eğitim ve Bilim, 23(112), 7-17.

Paket Turlarda Etik Dışı Davranışlar: Yabancı Turistler Üzerine Nitel Bir Değerlendirme

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 517 - 535, 29.09.2022
https://doi.org/10.32572/guntad.1101091

Öz

Toplumda belli bir düzeni sağlayan ve düzenin sağlanmasında belli kurallar ortaya koyan bir olgu olan etiğe, işletmelerin yönetiminde olduğu kadar insan ilişkilerinde de başvurulabilmektedir. İşletmeler ve çalışanlar açısından etik dışı davranışlar sıklıkla değerlendirilmesine rağmen turistlerin etik dışı davranışları ile ilgili çalışmalar nispeten daha azdır. Araştırmanın amacı yabancı turistlerin paket turlarda sergilediği etik dışı davranışları ortaya koymaya çalışmaktır. Araştırmanın örneklemini yabancı gruplarla aktif bir şekilde çalışan 16 eylemli turist rehberi oluşturmaktadır. Niitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılarak küresel salgın sürecinden dolayı çevrimiçi ortamda gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilere betimsel analiz uygulanmış ve uzman görüşleri doğrultusunda yedi tema oluşturulmuştur. Çalışmadan elde edilen sonuçlarla birlikte turların daha sorunsuz ve etik kurallara bağlı bir şekilde gerçekleşmesine katkıda bulunulması için öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Acar, V. (2018). Uluslararası turistlerin davranışlarının incelenmesi: Türkiye’de rehberli turlara katılan turistler üzerinde bir araştırma. Doktora tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Alan, A. A., Ehtiyar, R. ve Ömüriş, E. (2010). Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Hırsızlık Sorunsalı Antalya Kundu Örneği. 11. Ulusal Turizm Kongresi, 2-5 Aralık 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, Kuşadası, ss. 26-33.
  • Albers-Miller, N. D. (1999). Consumer misbehavior: why people buy illicit goods. Journal of Consumer Marketing, 16(3), 273-287.
  • Ar, H. (2015). Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunmasında Turist Rehberlerinin Rolü. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Areni, C. S. (2003). Exploring managers' implicit theories of atmospheric music: Comparing academic analysis to industry insight. Journal of Services Marketing, 17(2), 161-184.
  • BBC. (2011). Kamusal alanda gaz çıkarmaya yasal engel. [URL: https://www.bbc.com/turkce/haberler/2011/02/110204_malawi] Erişim Tarihi: 25.06.2021
  • Bodur, F. (2006). Haber Yazısı ve Haber Fotoğrafı Örnekleriyle Yazılı Medyada Etik Sorgulaması, Küresel İletişim Dergisi, 1(2), 1-11.
  • Bodur, H. (2017). Etiğin Alet Çantasına Bakmak: Ahlak, Etik ve İlintili Temel Kavramlar Üzerine Notlar. Temaşa Erciyes Üniversitesi Felsefe Bölümü Dergisi. 7, 155-190.
  • Bowen, G. A. (2008). Naturalistic inquiry and the saturation concept: A research note. Qualitative Research, 8(1), 137-152.
  • Burke, R. J. (1995). Incidence and consequences of sexual harassment in a Professional services firm. Employee Councelling Today, 7(3), 23-29.
  • Chang, J. C. (2006). Customer satisfaction with tour leaders' performance: A study of Taiwan's package tours. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 11(1), 97- 116.
  • Clark, R. N., Hendee, J. C. ve Campbell, F. L. (1971). Values, behavior, and conflict in modern camping culture. Journal of Leisure Research, 3(3), 143—159.
  • Daunt, K. L. ve Harris, L. C. (2012b). Exploring the forms of dysfunctional customer behaviour: A study of differences in servicescape and customer disaffection with service. Journal of Marketing Management, 28(1-2), 129-153.
  • Demircan, M. (2007). Vergi Hukuku Açısından Profesyonel Turist Rehberliği. Ankara: Detay Yayıncılık. Efendi, M. (2018). Yerli turistlerin paket turlarda yapmış oldukları etik dışı davranışların belirlenmesi ve bu davranışlara yönelik etik kodlar. Doktora Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Farahani, B.M. ve Mohamed, B. (2013). Relationship between nationality and tourists’ behaviour: case of Middle East tourists in Malaysia from tour guides perspective. International Journal of Tourism Antropology, 3 (1), 43-57.
  • Fullerton, R. A. ve Punj, G. (1997). What is consumer misbehavior? NA-Advances in Consumer Research, 24, 336-339.
  • Fullerton, R. A. ve Punj, G. (2004). Repercussions of promoting an ideology of consumption: consumer misbehavior. Journal of Business Research, 57(11), 1239-1249.
  • Gül, H. (2006). Etik Dışı Davranışlar ve Ussallaştırılması: Devlet Hastanelerinde Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi Karaman İİBF Dergisi, 10(9), 65-79.
  • Gümüş, M. (1996). Örgütsel değerler sistemi, işletme başarısının temelleri ve etik yönetim kararları. Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Habip, E. ve Sazkaya, M. K. (2019). Mesleki Prestijin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisinde Kolektif Şükranın Aracılık Rolü: Ulaşım Sektöründe Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 15(3), 834-857.
  • Harris, L. C. ve Reynolds, K. L. (2004). Jaycustomer behaviour: An exploration of types and motives in the hospitality industry. Journal of Services Marketing, 18(5), 339-357.
  • Hofstede, G. (1985). The interaction between national and organisational value Systems. Journal of Management Studies, 22(4), 347-357.
  • Kerr, C., Nixon, A. ve Wild, D. (2010). Assessing and demonstrating data saturation in qualitative inquiry supporting patient-reported outcomes research. Expert review of pharmacoeconomics & outcomes research, 10(3), 269-281.
  • Khornjamnog, B. (2017). Factors Influencing the Performance of Tour Guides in Thailand. Doktora Tezi, University of Bedfordshire.
  • Kuşluvan, S. ve Kuşluvan, Z. (2000). Perceptions and attitudes of undergraduate tourism students towards working in the tourism industry in Turkey. Tourism management, 21(3), 251-269.
  • Liu, J. S. ve Tsaur, S. H. (2014). We are in the same boat: Tourist citizenship behaviors. Tourism Management, 42, 88-100.
  • Lo, A. ve Lam, T. (2004). Long-haul and short-haul outbound all-inclusive package tours. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 9(2), 161-176.
  • Mısırlı, İ. (2015). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Milliyet. (2021). Normal sandığımız ayıp hareketler. [URL: https://www.milliyet.com.tr/normal-sandigimiz-ayip-hareketlermolatik-19771/] (Erişim tarihi: 24.06.2021).
  • Minton, M. (2017). Woman Trying to Take Selfie Damages $200,000 Worth of Art. [URL: https://www.cntraveler.com/story/woman-taking-selfie-damages-art-14thfactory] (Erişim tarihi: 12.06.2021).
  • Mynet. (2017). Ülkelere Göre Farklılık Gösteren Birbirinden Enteresan 10 Sofra ve Yemek Adabı. [URL: https://www.mynet.com/ulkelere-gore-farklilik-gosteren-birbirindenenteresan-10-sofra-ve-yemek-adabi-1160326-myyemek] (Erişim tarihi: 24.06.2021).
  • Nuttall, J. (2011). Ahlak Üzerine Tartışmalar. A. Yılmaz. (Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Olcay, A., Özkan, B. ve Göçebeler, M. F. (2018). Konaklama ve Seyahat İşletmelerinde Yaşanan Etik Sorunlar Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 17, Etik Özel Sayı, 1-11.
  • Öter, Z. ve Sonuç, N. (2014). Cultural Heritage Interpretation in Gender Context: Case of Female Tourist Guides in Turkey. Heritage, Tourism and Hospitality: International Conference (pp. 66-77). Istanbul: Boğaziçi University
  • Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği. (2015). Resmî Gazete (Sayı: 29236). [URL: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/01/20150114-4.htm] (Erişim tarihi: 10.04.2020).
  • Pamela, S. L., Stephen, H. G. ve Patricia, M. F. (1998). Management: Challenges in the 21st century. Ohio: South Western College Publishing.
  • Paradies, Y. (2016). Racism and Health. Stella R. Quah, William C. Cockerham (Ed.) içinde The international encyclopedia of public health, 2nd edition., Oxford (Vol, 6, 249-259). Academic Press.
  • Priest, N. ve Williams, D. R. (2017). Racial discrimination and racial disparities in health. Oxford University Press. Popkin, R. H. ve Stroll, A. (1986). Philosophy Made Simple. London: Heinemann.
  • Reynolds, K. L. ve Harris, L. C. (2006). Deviant customer behavior: An exploration of frontline employee tactics. Journal of Marketing Theory and Practice, 14(2), 95-111.
  • Seyahat Acentaları Yönetmeliği (2007). 5 Ekim 2007 Tarih ve 26664 Sayılı Resmi Gazete. Sökmen, A. (2016). Meslek Etiği (Örgütsel ve Yönetsel Etik Kurumsal Sosyal Sorumluluk). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • SputnikNews. (2020). Ayasofya Camii girişlerine kıyafet düzenlemesi. [URL: https://tr.sputniknews.com/20200827/ayasofya-camii-girislerine-kiyafet-duzenlemesi-sortlu-ve-dekolteli-girmek-yasak-1042735504.html] (Erişim tarihi: 12.06.2021).
  • Şahin, S., Tezcan, A. E. ve Bekci, M. (2018). Yerli turistlerin Türkiye, İstanbul, turizm ve turist rehberi ile ilgili metaforları. Turizm Akademik Dergisi, 5(1), 251-264.
  • Tai, C. L. (2012). Tourists’ perceptions of group package tour relative parties’ questionable tour-related behaviors. Contemporary Management Research, 8(3), 229-250.
  • Taşkın, G. A. (2021). Toplumun Turist Rehberliği Algısı: Ekşi Sözlük Üzerine Bir İnceleme. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 48-60.
  • Theocharous, A. ve Philaretou, A. G. (2009). Sexual harassment in the hospitality industry in the Republic of Cyprus: theory and prevention. Journal of Teaching in Travel & Tourism, 9(3-4), 288-304.
  • Tourism Today. (2012). "Bu da çalınır mı" dedirten otel hırsızlıkları. [URL: https://www.tourismtoday.net/bu-da-calinir-midedirten-otel-hirsizliklari-10406h.html] (Erişim tarihi: 29.06.2021).
  • Trompenaars, F. ve Hampden-Turner, C. (1997). Riding the Waves of Culture. Nicholas Brealey Publishing, London.
  • Tsaur, S. H., Cheng, T. M. ve Hong, C. Y. (2019). Exploring tour member misbehavior in group package tours. Tourism Management, 71, 34-43.
  • Turist Rehberliği Meslek Kanunu. (2012). Resmî Gazete (Sayı: 28331). [URL: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/06/20120622-2.htm] (Erişim tarihi: 16.10.2019).
  • Türk Dil Kurumu Sözlükleri (2020). [URL: http://sozluk.gov.tr] (Erişim tarihi: 05.04.2020).
  • Vardi, Y. ve Wiener, Y. (1996). Misbehavior in organizations: A motivational framework. Organization Science, 7(2), 151–165.
  • Willness, C. R., Steel, P. ve Lee, K. (2007). A meta‐analysis of the antecedents and consequences of workplace sexual harassment. Personnel Psychology, 60(1), 127-162.
  • Wu, C. H. J. (2007). The impact of customer-to-customer interaction and customer homogeneity on customer satisfaction in tourism service—the service encounter prospective. Tourism Management, 28(6), 1518-1528.
  • Yagil, D. (2008). When the customer is wrong: A review of research on aggression and sexual harassment in service encounters. Aggression and Violent Behavior, 13(2), 141-152.
  • Yatkın, A. (2008). Etik Düşünce ve Davranışın Yerel Yönetimlerde Hizmet Verimliliğinin Arttırılmasında Rolü ve Önemi (Elâzığ Belediyesi Örnek Alan Araştırması). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 18(1), 211-231.
  • Yıldırım, A. (1999). “Nitel Araştırma Yöntemlerinin Temel Özellikleri ve Eğitim Araştırmalarındaki Yeri ve Önemi”. Eğitim ve Bilim, 23(112), 7-17.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Asena Kurt Dündar 0000-0002-8337-6155

Yalçın Arslantürk 0000-0003-0936-5391

Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2022
Kabul Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kurt Dündar, A., & Arslantürk, Y. (2022). Paket Turlarda Etik Dışı Davranışlar: Yabancı Turistler Üzerine Nitel Bir Değerlendirme. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(2), 517-535. https://doi.org/10.32572/guntad.1101091

Değerli Araştırmacılar,

Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.