Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YİYECEK VE İÇECEK SEKTÖRÜNDE GÖSTERİŞÇİ PAYLAŞIM DAVRANIŞINDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 52 - 68, 31.07.2020

Öz

Amaç: Yiyecek ve içecek sektöründe gösterişçi paylaşım davranışı üzerinde etkili olabileceği düşünülen gösterişçi tüketim eğilimi, dürtüsel satın alma eğilimi ve kişilik tipleri incelenmiştir.
Gereç ve Yöntem : Çalışma yöntemi olarak nicel araştırma deseni kapsamında anket tekniği kullanılmıştır. Türkiye genelinde kolayda örnekleme metoduyla 200 kişiye pandemi dolayısıyla online anket çalışması yapılmıştır.
Bulgular: Çalışma amacıyla 200 katılımcıya uygulanan anket çalışması sonucunda elde edilen verilerin analiz edilmesiyle gösterişçi tüketim davranışının gösterişçi paylaşım eğilimi üzerinde anlamlı bir etkiye sahipken , dürtüsel satın alma davranışının anlamsız bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. Gösterişçi tüketim ve gösterişçi paylaşım davranışına ilişkin kişilik tiplerine göre istatistiki anlamda bir farklılık gözlenmemiştir.
Sonuç: Gösterişçi paylaşım davranışı üzerinde gösterişçi tüketim davranışı bir etkiye sahipken, dürtüsellik ve kişilik tipleri bir etkiye sahip değildir.

Kaynakça

  • Referans1: Boz, H.(2019). Tüketicilerin Duygudurum Düzeyinin İtkisel (Dürtüsel), Yenilikçi, Hazcı Ve Takıntılı Satın Alma Davranışına Etkisi. International Journal of Social Inquiry, 12(1), 41-64.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Fatma Nur Akpınar Gül

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2020
Gönderilme Tarihi 16 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akpınar Gül, F. N. (2020). YİYECEK VE İÇECEK SEKTÖRÜNDE GÖSTERİŞÇİ PAYLAŞIM DAVRANIŞINDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER ÜZERİNE BİR İNCELEME. Güncel Pazarlama Yaklaşımları Ve Araştırmaları Dergisi, 1(1), 52-68.

Dizinler (Indexing)

31143 21387  3122531320257993114421388  21386  24076 28325 28331 28684