Amaç: Bu çalışmanın amacı, “Türkiye’deki tüketiciden tüketiciye pazarlar nasıl bir değişim göstermiş? Bitpazarlarından, elektronik kanallara geçişte nasıl bir süreç izlenmiş? Günümüzde buna bağlı olarak ortaya çıkan yeni trendler nelerdir?” sorularına cevap vermeye çalışılarak ilgili literatüre katkı sağlamaktır. Gereç ve Yöntem: Konuyla ilgili daha önce yapılmış araştırmalara anahtar kelimeler kullanılarak kartopu yöntemiyle (erişim sağlanan kaynaklardaki bilgiler ve kaynaklarda yer alan kaynakçalardan başka kaynaklara) ulaşılmıştır. Çalışmanın amacı dikkate alınarak kavramsal çerçevenin oluşturulması için Google akademik (Google scholar) arama motoru kullanılmıştır. Google akademik veri tabanı üzerinden “pazarlar- elektronik pazarlar, tüketiciden tüketiciye pazarlar, bitpazarları, ikinci el pazarları, e-ticarette bitpazarları, e-ticarette ikinci el pazarlar, elektronik pazarlarda tüketici, bitpazarının tarihi’’ şeklinde anahtar kelimeler ve bu kelimelerin kombinasyonları kullanılarak ulaşılan makaleler, kitaplar ve konferans bildirileri incelenmiştir. Bunlara ek olarak da internetten erişime açık gazete, dergi, kitap vb. kaynaklardan konuyla ilintili olabilecek kaynaklara ulaşılmaya çalışılarak araştırma genişletilmiştir. Bulgular ve Sonuç: Bu çalışma ile, Türkiye’de tüketiciden tüketiciye pazarların gelişimi, değişimi ve pazar çevresinde sürdürülen gelenek hakkında kavramsal bir çerçeve ortaya konmuştur. Geçmişte ‘’bitpazarları’’ olarak bilinen pazar türü günümüzde ‘’ikinci el pazarları’’ olarak e-ticarette varlığını devam ettirmekle birlikte, son dönemlerde yaşanan teknolojik ve ekonomik gelişmeler ile tüketiciler arasında rağbet edilen bir pazar alanını oluşturduğu görülmektedir. Bu yükselen trend tüketiciden tüketiciye pazarlar üzerine hem kavramsal hem ampirik araştırma ihtiyacını ortaya koymaktadır.
pazarlar-elektronik pazarlar tüketiciden tüketiciye pazarlar bitpazarları ikinci el pazarları
Purpose: The aim of this current study is to contribute to the relevant literature by trying to answer the questions of, “How has consumer-to-consumer markets changed and developed in Turkey? What kind of process was followed in the transition from flea markets to electronic channels? What are the new trends today?" Materials and Methods: Google scholar was used to create the conceptual framework in line with the purpose of the study. The keywords "markets-electronic markets, consumer-toconsumer markets, flea markets, second-hand markets, e-commerce flea markets, ecommerce second-hand markets, consumer in electronic markets, history of flea market" and combinations of these words are searched via Google scholar. Scientific articles, books and conference proceedings were reviewed. In addition to these, newspapers, magazines, books, etc., are investigated. The research has been expanded by trying to reach the sources that may be related to the subject from the sources. Findings and Conclusion: With this study, a conceptual framework about the development and change of consumer-to-consumer markets in Turkey has been presented. Although the type of market known as "flea markets" in the past continues to exist in e-commerce as "second hand markets" today, it is seen that it has created a market area that is in demand among consumers with the technological and economic developments experienced in recent times. This rising trend reveals the need for both conceptual and empirical research on consumer-to-consumer markets.
markets-electronic markets consumer-to-consumer markets flea markets
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 16 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2 |