Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL MEDYADA KİŞİSEL MARKALAMA: INSTAGRAM’DAKİ SEYAHAT FENOMENLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 91 - 108, 31.12.2022
https://doi.org/10.54439/gupayad.1130836

Öz

Amaç: İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte insanların etkileşimli iletişim kurmasına olanak tanıyan sosyal medya mecraları kişilerin günlük hayatının bir parçası haline gelmektedir. Kişilerin sosyal medya mecralarında varlık gösterme arzuları artış gösterirken bu artışa bağlı olarak farklılaşma istekleri de kişisel markalama kavramını hayatımızın bir parçası haline getirmektedir. Sosyal medya mecraları, kişisel markalama çalışmaları için hem maliyet açısından hem de amaç açısından en uygun platformalardır. Bu nedenle, araştırmada sosyal medya mecralarının kişisel markalama üzerindeki rolünün gözlenmesi amaçlanmaktadır. Gereç ve Yöntem: Araştırma amacı doğrultusunda, örnek olay çalışması deseni tercih edilerek nitel araştırma yöntemlerine başvurulmuştur. Son zamanlarda popülerlikleri artan seyahat fenomenleri içerisinden amaçlı örnekleme tekniğiyle belirlenen 12 seyahat fenomeni ile derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. İçerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri ile veriler analiz edilmiştir. Bulgular: Araştırma sonucunda seyahat fenomenlerinin sosyal medyada kişisel markalama çalışmalarına önem verdikleri, takipçilerinden gelen geri bildirimleri dikkate alarak sosyal medyayı kişisel markalarına katkı sağlayacak şekilde kullandıkları belirlenmiştir. Bununla birlikte sosyal medyada paylaştıkları içeriklerin kişisel markalama çalışmalarına katkı sağladığı sonucuna varılmıştır. Sonuç: Bu araştırma ile sosyal medyada kişisel markalamanın önemine dikkat çekilmiştir. Kişisel markalamada öne çıkan temalar kişisel değerler, kişisel farkındalık, kişisel imaj, hedefler, seyahat etmek ve iletişim olmaktadır.

Kaynakça

  • Akar, E. (2010). Sosyal medya pazarlaması sosyal webde pazarlama stratejileri. Ankara: Efil Yayınevi.
  • Alkevli, A. (2015). Kişisel marka yönetimi: Yerel seçimlerde seçmenlerin kişisel marka algısı ile ilgili Adana ilinde bir uygulama (Yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Ayaz, M. (2017). Sağlık sektöründe kişisel markalaşma: Tercih edilen doktorun markalaşmasının hastane tercihine etkisi (Yüksek lisans tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bilen, K., Ercan, O. ve Gülmez, T. (2014). Sosyal ağların kullanım amacı ve benimsenme süreci; Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 115-123.
  • Bişkin, F. ve Kaya, Y. (2011). İş yaşamında kişisel marka. SÜ İİBF Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 11(21), 555-570.
  • Boyd, D. M. ve Ellison, N. B. (2008). Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journalof Computer-Mediated Communication, 13, 210-230.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K. E., Akgün, E. Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel. F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (21. Basım). Ankara: Pegem.
  • Collins, B. (2012). The importance of personal branding: Uses of personal branding for career development and success (Senior Project). The Faculty of the Journalism Department CaliforniaPolytechnic State University, San Luis Obispo.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. (2nd ed.). Sage Publications, Inc.
  • Çetin, C. (2019). Sosyal medya kullanım yoğunluğu ile sosyal medya ünlülerinin ve elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın (eWOM) lüks tüketim üzerindeki rolüne yönelik bir araştırma (Yüksek lisans tezi). Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Dereli, T. ve Baykasoğlu, A. (2007). Toplam marka yönetimi (1. Basım). İstanbul: Hayat Yayıncılık
  • Dilmen, N. E. ve Öğüt, S. (2010). Sosyalleşmenin yeni yüzü: Sosyal paylaşım ağları. İkinci Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı. İstanbul: Türkiye.
  • Dinçer, K. M. (2000). İş Dünyasında kişisel imajın yeri ve önemi (Doktora tezi). Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Eker, S. (2007). Provasız hayatta kişisel marka olabilmek (1.Basım). Ankara: Nobel Yayın.
  • Elhachadi, S. (2019). Personal Branding on Instragram: The Effect of Influencers On Consumer Decision-Making Process (Yüksek lisans tezi). Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gegez, A. E. (2007). Pazarlama Araştırmaları. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Gülmez, M. ve Dörtyol, İ. T. (2009). Açıklamalı pazarlama sözlüğü. (1.Basım). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Hepekiz, İ. (2018). Sosyal medya temelinde kişisel markalaşmanın yeri (Yüksek lisans tezi). Yaşar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Hepekiz, İ. ve Gökaliler, E. (2019). Sosyal medya aracılığıyla yaratılan kişisel markalar ve benlik sunumu. Erciyes İletişim Dergisi, 6(1), 761-781.
  • Kabasakal, M. (2018). Sosyal Medya Kullanımının Marka Algısına Etkisi: İlaç Sektöründe Bir Uygulama (Yüksek lisans tezi). Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kaputa, C. (2012). Sen bir markasın. (Çev. Evren Yıldırım). İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Karaduman, İ. (2006). Kişisel marka yönetimi (1. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi (31. Basım). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kaya, F., Uğurhan, Y. Z. C. ve Baycu, S. U. (2019). Sosyal medyada kişisel markalama: Nusr-et Instagram örneği. Journal of Yasar University, 14(54), 196-207.
  • Kılmanoğlu, M. (2019). Satış gücü yönetiminde kişisel markalaşmanın müşteri tercihine etkisi: Teknoloji sektöründe bir etkisi (Yüksek lisans tezi). Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kıran, S., Yılmaz, C. ve Emre, E. İ. (2019), Instagram’daki Influencer’ların takipçiler üzerindeki etkisi. Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri ve Bilgisayar Bilimleri Dergisi, 3(2), 100-111.
  • Kotler, P. (2006). Soru ve cevaplar günümüzde pazarlamanın temelleri. İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Köse, G. ve Çakır, Y. S. (2019). Markaların Dijital pazarlama çağında tüketicileri etkileşime ikna etme yolları: Influencer pazarlama ve içerik pazarlamasın ilişkin kavramsal bir çalışma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 38, 205-222.
  • Labrecque, L. I., Markos, E., ve Milne, G. R. (2011). Online personal branding: Processes, challenges, and implications. Journal of Interactive Marketing, 25(1), 37–50.
  • Mert, L. Y. (2018). Dijital pazarlama ekseninde Influencer marketing uygulamaları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2(6), 1299-1328.
  • Montoya, P. (2002). The personal branding phenomenon: Realize greater ınfluence explosive ıncome growth and rapid career advancement by applying the branding techniques of Oprah, Martha and Michael. USA: Personal Branding Press.
  • Moralıoğlu, D. (2015). Ben marka olsam (2. Basım). İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Özharputlu, H. (2019). Yeni bir trend olarak kişisel marka: Türkiye örneği (Yüksek lisans tezi). Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Özsevinç, T. (2013). Marka değerleme yöntemleri ve kişisel marka değeri: Şarkıcı, doktor ve politikacı örnekleri (Yüksek lisans tezi). TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Öztürk, N. (2010). Marka yönetimi (Yüksek lisans tezi). Kadir Has Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Patton, Q. M. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. Newsbury Park, London, New Dehli: Sage Publications.
  • Peters, T. (1997). The brand called you. Fast Company, 10.
  • Rampersad, H. K. (2010). Hayatımızın CEO’su olun. (Çev. Sinan Gürtunca). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Remenyi, D., Williams, B., Money, A. ve Swartz, E. (2002). Doing Research in Business and Management, London: Sage Publications.
  • Sevinç, S. S. (2018). Blogger, Influencer, Fenomen, Instagrammer, Youtuber, Celebrity Nedir? Ne İşe Yarar? Nasıl İstifade Edilir? Erişim adresi: http://salihseckinsevinc.com/blogger-influencer-fenomeninstagrammer-youtuber-celebrity-nedir-ne-ise-yarar-nasil-istifade-edilir/ Erişim tarihi: 04.12.2019.
  • Shaker, F. ve Hafiz, R. (2014). Personal branding in online platform. Global Disclosure of Economics and Business, 3(3), 7-8.
  • Subaşı, M. ve Okumuş. K. (2017). Bir araştırma yöntemi olarak durum çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419-426.
  • Talibli, E. (2019). The effect of vloggers personal brand image on cosmetic brand choice of teenagers. (Yüksek lisans tezi). Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Todi, M. (2008). Advertising on social networking websites. Wharton Research Scholars Journal, 5(1), 1-36.
  • Türkoğlu, Y. (2019). Sosyal medya platformlarındaki muhafazakâr moda fenomenlerinin (Influencer) tüketicilerin satın alma niyeti üzerindeki etkisi (Yüksek lisans tezi). Bartın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bartın.
  • Türk Dil Kurumu, (2022). Türk Dil Kurumu Sözlükleri. Erişim adresi: https://sozluk.gov.tr.
  • Uğurlu, S. (2018). Sosyal medya sorumluluk projelerinde, içerik üretimine ve yarattığı etkileşime yönelik bir inceleme. Asia Minor Studies-International Journal of Social Sciences, 6(AGP Özel Sayısı), 199-218.
  • Yaman, F. (2012). Toplumda kişisel marka olmak: Türkiye’nin kişisel markaları. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(4), 182-197.
  • Yıldırım, F. Y. (2010). Kişisel marka kavramı ve ticari olmayan pazarlama alanında uygulanması: Siyasi pazarlama örneği (Yüksek lisans tezi). TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Akademik ve Mesleki Yayınlar.
  • Yin, R. K. (1994). Case study research: Design methods (Second Edition). London: SAGE Publlications.
  • Yüksel, M. ve Geban, Ö. (2014). Duygusal zeka düzeyi ile akademik başarı arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir çalışma. Uluslararası Online Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 165-182.
  • WeAreSocial, (2022). Digital 2021. Erişim adresi: https://wearesocial.com/uk/blog/2021/01/digital-2021-uk/ Erişim Tarihi: 01.07.2022.

PERSONAL BRANDING IN SOCIAL MEDIA: A RESEARCH ON TRAVEL PHENOMENA IN INSTAGRAM

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 91 - 108, 31.12.2022
https://doi.org/10.54439/gupayad.1130836

Öz

Purpose: With the widespread use of the Internet, social media channels that allow people to communicate interactively are becoming a part of people's daily life. While people's desire to be present in social media channels is increasing, their desire to differentiate depending on this increase makes the concept of personal branding a part of our lives. Social media channels are the most suitable platforms for personal branding, both in terms of cost and purpose. For this reason, it is aimed to observe the role of social media channels on personal branding in the research. Materials and Method: In line with the research purpose, qualitative research methods were used by choosing the case study design. In-depth interviews were conducted with 12 travel phenomena, which were determined by the purposeful sampling technique, among the travel phenomena whose popularity has increased recently. The analysis of the data obtained by content analysis and descriptive analysis methods was carried out. Findings: As a result of the research, it was determined that the travel phenomenons attach importance to personal branding in social media, and they use social media in a way that contributes to their personal brands, taking into account the feedback from their followers. However, it has been concluded that the content they share on social media contributes to their personal branding efforts. Results: With this research, the importance of personal branding in social media has been drawn attention. The prominent themes in personal branding are personal values, self-awareness, personal image, goals, travel and communication.

Kaynakça

  • Akar, E. (2010). Sosyal medya pazarlaması sosyal webde pazarlama stratejileri. Ankara: Efil Yayınevi.
  • Alkevli, A. (2015). Kişisel marka yönetimi: Yerel seçimlerde seçmenlerin kişisel marka algısı ile ilgili Adana ilinde bir uygulama (Yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Ayaz, M. (2017). Sağlık sektöründe kişisel markalaşma: Tercih edilen doktorun markalaşmasının hastane tercihine etkisi (Yüksek lisans tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bilen, K., Ercan, O. ve Gülmez, T. (2014). Sosyal ağların kullanım amacı ve benimsenme süreci; Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 115-123.
  • Bişkin, F. ve Kaya, Y. (2011). İş yaşamında kişisel marka. SÜ İİBF Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 11(21), 555-570.
  • Boyd, D. M. ve Ellison, N. B. (2008). Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journalof Computer-Mediated Communication, 13, 210-230.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K. E., Akgün, E. Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel. F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (21. Basım). Ankara: Pegem.
  • Collins, B. (2012). The importance of personal branding: Uses of personal branding for career development and success (Senior Project). The Faculty of the Journalism Department CaliforniaPolytechnic State University, San Luis Obispo.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. (2nd ed.). Sage Publications, Inc.
  • Çetin, C. (2019). Sosyal medya kullanım yoğunluğu ile sosyal medya ünlülerinin ve elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın (eWOM) lüks tüketim üzerindeki rolüne yönelik bir araştırma (Yüksek lisans tezi). Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Dereli, T. ve Baykasoğlu, A. (2007). Toplam marka yönetimi (1. Basım). İstanbul: Hayat Yayıncılık
  • Dilmen, N. E. ve Öğüt, S. (2010). Sosyalleşmenin yeni yüzü: Sosyal paylaşım ağları. İkinci Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı. İstanbul: Türkiye.
  • Dinçer, K. M. (2000). İş Dünyasında kişisel imajın yeri ve önemi (Doktora tezi). Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Eker, S. (2007). Provasız hayatta kişisel marka olabilmek (1.Basım). Ankara: Nobel Yayın.
  • Elhachadi, S. (2019). Personal Branding on Instragram: The Effect of Influencers On Consumer Decision-Making Process (Yüksek lisans tezi). Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gegez, A. E. (2007). Pazarlama Araştırmaları. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Gülmez, M. ve Dörtyol, İ. T. (2009). Açıklamalı pazarlama sözlüğü. (1.Basım). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Hepekiz, İ. (2018). Sosyal medya temelinde kişisel markalaşmanın yeri (Yüksek lisans tezi). Yaşar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Hepekiz, İ. ve Gökaliler, E. (2019). Sosyal medya aracılığıyla yaratılan kişisel markalar ve benlik sunumu. Erciyes İletişim Dergisi, 6(1), 761-781.
  • Kabasakal, M. (2018). Sosyal Medya Kullanımının Marka Algısına Etkisi: İlaç Sektöründe Bir Uygulama (Yüksek lisans tezi). Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kaputa, C. (2012). Sen bir markasın. (Çev. Evren Yıldırım). İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Karaduman, İ. (2006). Kişisel marka yönetimi (1. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi (31. Basım). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kaya, F., Uğurhan, Y. Z. C. ve Baycu, S. U. (2019). Sosyal medyada kişisel markalama: Nusr-et Instagram örneği. Journal of Yasar University, 14(54), 196-207.
  • Kılmanoğlu, M. (2019). Satış gücü yönetiminde kişisel markalaşmanın müşteri tercihine etkisi: Teknoloji sektöründe bir etkisi (Yüksek lisans tezi). Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kıran, S., Yılmaz, C. ve Emre, E. İ. (2019), Instagram’daki Influencer’ların takipçiler üzerindeki etkisi. Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri ve Bilgisayar Bilimleri Dergisi, 3(2), 100-111.
  • Kotler, P. (2006). Soru ve cevaplar günümüzde pazarlamanın temelleri. İstanbul: Optimist Yayınları.
  • Köse, G. ve Çakır, Y. S. (2019). Markaların Dijital pazarlama çağında tüketicileri etkileşime ikna etme yolları: Influencer pazarlama ve içerik pazarlamasın ilişkin kavramsal bir çalışma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 38, 205-222.
  • Labrecque, L. I., Markos, E., ve Milne, G. R. (2011). Online personal branding: Processes, challenges, and implications. Journal of Interactive Marketing, 25(1), 37–50.
  • Mert, L. Y. (2018). Dijital pazarlama ekseninde Influencer marketing uygulamaları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2(6), 1299-1328.
  • Montoya, P. (2002). The personal branding phenomenon: Realize greater ınfluence explosive ıncome growth and rapid career advancement by applying the branding techniques of Oprah, Martha and Michael. USA: Personal Branding Press.
  • Moralıoğlu, D. (2015). Ben marka olsam (2. Basım). İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Özharputlu, H. (2019). Yeni bir trend olarak kişisel marka: Türkiye örneği (Yüksek lisans tezi). Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Özsevinç, T. (2013). Marka değerleme yöntemleri ve kişisel marka değeri: Şarkıcı, doktor ve politikacı örnekleri (Yüksek lisans tezi). TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Öztürk, N. (2010). Marka yönetimi (Yüksek lisans tezi). Kadir Has Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Patton, Q. M. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. Newsbury Park, London, New Dehli: Sage Publications.
  • Peters, T. (1997). The brand called you. Fast Company, 10.
  • Rampersad, H. K. (2010). Hayatımızın CEO’su olun. (Çev. Sinan Gürtunca). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Remenyi, D., Williams, B., Money, A. ve Swartz, E. (2002). Doing Research in Business and Management, London: Sage Publications.
  • Sevinç, S. S. (2018). Blogger, Influencer, Fenomen, Instagrammer, Youtuber, Celebrity Nedir? Ne İşe Yarar? Nasıl İstifade Edilir? Erişim adresi: http://salihseckinsevinc.com/blogger-influencer-fenomeninstagrammer-youtuber-celebrity-nedir-ne-ise-yarar-nasil-istifade-edilir/ Erişim tarihi: 04.12.2019.
  • Shaker, F. ve Hafiz, R. (2014). Personal branding in online platform. Global Disclosure of Economics and Business, 3(3), 7-8.
  • Subaşı, M. ve Okumuş. K. (2017). Bir araştırma yöntemi olarak durum çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419-426.
  • Talibli, E. (2019). The effect of vloggers personal brand image on cosmetic brand choice of teenagers. (Yüksek lisans tezi). Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Todi, M. (2008). Advertising on social networking websites. Wharton Research Scholars Journal, 5(1), 1-36.
  • Türkoğlu, Y. (2019). Sosyal medya platformlarındaki muhafazakâr moda fenomenlerinin (Influencer) tüketicilerin satın alma niyeti üzerindeki etkisi (Yüksek lisans tezi). Bartın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bartın.
  • Türk Dil Kurumu, (2022). Türk Dil Kurumu Sözlükleri. Erişim adresi: https://sozluk.gov.tr.
  • Uğurlu, S. (2018). Sosyal medya sorumluluk projelerinde, içerik üretimine ve yarattığı etkileşime yönelik bir inceleme. Asia Minor Studies-International Journal of Social Sciences, 6(AGP Özel Sayısı), 199-218.
  • Yaman, F. (2012). Toplumda kişisel marka olmak: Türkiye’nin kişisel markaları. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(4), 182-197.
  • Yıldırım, F. Y. (2010). Kişisel marka kavramı ve ticari olmayan pazarlama alanında uygulanması: Siyasi pazarlama örneği (Yüksek lisans tezi). TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Akademik ve Mesleki Yayınlar.
  • Yin, R. K. (1994). Case study research: Design methods (Second Edition). London: SAGE Publlications.
  • Yüksel, M. ve Geban, Ö. (2014). Duygusal zeka düzeyi ile akademik başarı arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir çalışma. Uluslararası Online Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 165-182.
  • WeAreSocial, (2022). Digital 2021. Erişim adresi: https://wearesocial.com/uk/blog/2021/01/digital-2021-uk/ Erişim Tarihi: 01.07.2022.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Merve Şahinşah 0000-0002-5119-7785

Emel Faiz 0000-0002-1911-7706

Erken Görünüm Tarihi 21 Ekim 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 14 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şahinşah, M., & Faiz, E. (2022). SOSYAL MEDYADA KİŞİSEL MARKALAMA: INSTAGRAM’DAKİ SEYAHAT FENOMENLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Güncel Pazarlama Yaklaşımları Ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 91-108. https://doi.org/10.54439/gupayad.1130836

Dizinler (Indexing)

31143 21387  3122531320257993114421388  21386  24076 28325 28331 28684