Amaç: Bu çalışmanın amacı Azerbaycan’da sağlık hizmet hatalarının neler olduğunu incelemektir. Gereç ve Yöntem: Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini Azerbaycan’da sağlık hizmeti almış 18 yaş üstü bireyler oluşturmaktadır. Veriler anket tekniği ile kolayda örneklem yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Toplanan verilere SPSS paket programı kullanılarak frekans analizi uygulanmış ortalamalara bakılmıştır. Bulgular: Katılımcıların %49,8’i erkek, %50,2’si kadın olup, yaş ortalaması 26,87±7,65 yıldır. Katılımcıların %54,7’si sağlık hizmet hataları ile karşılaştığını bildirmiştir. Sağlık hizmet hatalarının en önemli nedenlerinin sırasıyla hizmet sunum hataları, fiziksel alt yapı ile ilgili hatalar, fiyat konusunda yapılan hatalar, hasta şikâyetlerinin üst merciler tarafından ciddiye alınmaması ile ilgili hatalar, mevzuat dışında ücret talep edilmesi ve acil hizmetlerinden ücret talep edilmesi ile ilgili olduğu görülmüştür. Sonuç: Çalışma sonuçları değerlendirildiğinde iş deneyimi, hasta sayısı, vardiyalı çalışma ve sağlık çalışanlarının haklarının devlet tarafından yeterince ödenmemesi, oturmuş bir sağlık sigorta sisteminin olmaması sağlık hizmet hatalarına neden olan önemli konular olduğu söylenebilir. Sağlık çalışanlarının tıbbi bilgilerini geliştirmek için eğitim kursları ve eğitim-öğretim sürecinin değiştirilmesi, bakım verdikleri hasta sayısının azaltılması, çalışma saatlerinin düzenlenmesi ve devlet tarafından sağlık sisteminde çalışanların gelir düzeyinin iyileştirilmesi önerilir.
Sağlık Hizmet Hatası Azerbaycan Sağlık Sistemi Sağlık Hizmet Algısı.
Purpose: The aim of this study is to evaluate what healthcare errors are in Azerbaijan. Material and Method: In this study, survey research method, one of the quantitative research methods, was used. The population of the study consists of individual sover the age of 18 who received health care services in Azerbaijan. Data were collected using the survey technique and convenience sampling method. Frequency analysis was app lied to the collected data using the SPSS package program and the averages were examined. Findings: 49.8% of the participants are male and 50.2% are female, and the average age is 26.87±7.65 years. 54.7% of the participants reported that they encountered health care errors. It has been observed that the most important reasons for health care errors are service delivery errors, errors related to physicalin frastructure, errors regarding prices, errors related to patient complaints not being taken seriously by higher authorities, requesting fees outside the legislation and charging fees for emergency services. Results: When the study results are evaluated, it can be said that work experience, number of patients, shift work, inadequate payment of the rights of health care workers by the state, and the lack of an established health insurance system are important issues that cause health care errors. In order to improve the medical knowledge of health care professionals, it is recommended to change the training courses and education-training process, reduce the number of patients they care for, regulate working hours, and improve the income level of employees in the health care system by the state.
Health Service Errors Azerbaijan Health System Health Service Perception
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bölgesel Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1 |