Amaç: Bu çalışmanın amacı, sosyal medya pazarlamasının marka imajı üzerindeki etkisini incelemektir. Bunun için Bilgi Benimseme Modeli (IAM) temel alınarak kavramsal bir model geliştirilmiştir. Gereç ve Yöntem: Veriler, anket tekniği ile Karabük ili evreninde 204 sosyal medya kullanıcısından toplanmıştır. Toplanan veriler Yapısal Eşitlik Modellemesi (YEM) ile analiz edilmiştir. Çalışma, sosyal medya pazarlaması yoluyla üretilen ürün, hizmet ya da marka bilgisinin, tüketicilerin; bilginin kalitesi, kaynak güvenilirliği, bilginin kullanışlılığı ve benimsenmesi algılarını nasıl etkilediği ve bunun da marka imajı üzerindeki etkisi incelenmektedir. Bulgular: Yapılan analizler, sosyal medya pazarlamasının marka imajını pozitif yönde etkilediğini doğrulamaktadır. Ayrıca sosyal medya pazarlaması bilgisinin kaliteli, güvenilir ve kullanışlı görüldüğü ve bu durumun da sosyal medya pazarlaması bilgisinin benimsenme durumunu arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç: Bu çalışma sonucunda, sosyal medya pazarlamasının IAM perspektifinden marka imajını pozitif anlamda etkilediği belirlenmiştir. Ek olarak bu çalışma, sosyal medya pazarlamasının marka imajı üzerindeki IAM merceğinden test ederek IAM’ın kapsamını genişletmiş ve modele katsı sağlamıştır. Ayrıca elde edilen sonuçlar, sosyal medya pazarlamasının önemini pazarlama araştırmacıları ve uygulayıcılarına hatırlatarak bir referans oluşturmaktadır.
Purpose: The purpose of this study is to examine the impact of social media marketing on brand image. A conceptual model has been developed based on the Information Adoption Model (IAM) to achieve this goal. Material and Method: Data were collected from 204 social media users in the Karabük province through a survey technique. The collected data were analysed with Structural Equation Modeling (SEM). The study investigates how information about a product, service, or brand produced through social media marketing influences consumers' perceptions of information quality, source credibility, information usefulness, and adoption, and how these factors, in turn, affect brand image. Findings: The analyses confirm that social media marketing has a positive effect on brand image. Additionally, it was found that social media marketing information is perceived as high-quality, reliable, and useful, which increases the likelihood of its adoption. Results: This study concludes that social media marketing positively influences brand image from the IAM perspective. Furthermore, by testing the effect of social media marketing on brand image through the lens of IAM, this study expands the scope of the model and contributes to it. The findings also serve as a reference for marketing researchers and practitioners, reminding them of the significance of social media marketing.
Social Media Marketing Information Adoption Model Brand Image
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dijital Pazarlama |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 22 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 2 |