Giriş: Bu çalışmamızda, anestezi uygulanan hastaların ameliyat sonrası anestezi memnuniyetini ve anestezi bilgisini araştırmayı amaçladık. Gereç ve Yöntem: Ameliyat sonrası birinci gün, 140 kadın ve 104 erkek olmak üzere toplam 244 hastanın prospektif olarak demografik verileri kayıt edildi ve hastalardan hasta memnuniyet anketini doldurmaları istendi. Bulgular: Çalışmaya dahil edilen hastaların yaş ortalaması 45.72±17.23 idi. Hastaların 188’i genel anestezi (%77), 50’si (%20.5) spinal anestezi, 4’ü epidural anestezi (%1.6) uygulanarak ameliyat oldu. Kadın hastaların eğitim seviyesinin, genç hastaların endişe düzeyinin daha yüksek olduğu tespit edildi. Ameliyat sonrası bulantı-kusma şikayeti, kadınlarda erkeklere göre daha fazla olduğu; yaş ve eğitim düzeyinin yükselmesiyle paralel olarak bulantı-kusma şikayetinde artış olduğu saptandı. Sonuç: Sağlık hizmetlerinin iyi bir şekilde sunulabilmesi, anestezi kalitesinin artırabilmesi ve hasta memnuniyetini en üst düzeye çıkarılabilmesi için hasta memnuniyet anketleri bize faydalı sonuçlar verebilmektedir.
Introduction: In the present study, we aimed to evaluate the anesthesia quality and knowledge of the patients in the postoperative period. Material and Methods: Demographic datas of 244 patients consisting of 140 females and 104 males, were recorded prospectively in the postoperative first day and patients were asked to complete the patient satisfactory questionnaire. Results: The mean age of the patients that included in the study was 45.72±17.23. One hundred and eighty-eight of the patients (% 77) were operated under general anesthesia, 50 (% 20.5) under spinal anesthesia, 4 (% 1.6) under epidural anesthesia. It was shown that female, higher educated and younger patients have a higher anxiety level. Postoperative nausea and vomiting complains have a higher rate in females rather than males; nausea and vomiting complians were rising concurrently with age and education. Conclusion: Patient satisfactory questionnaires have provided us beneficial results for sustaining a good health care services, increasing quality of anesthesia and going patient satisfactory through a higher level
Anesthesiology knowledge questionnaire anesthesiology patient satisfaction
Diğer ID | JA89UB93SA |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 2 |
-