Giriş: Ülkemizde TYD eğitimleri yeterli düzeyde değildir. Bu çalışmanın amacı, ortaokul ve lise öğrencilerinde klasik eğitim ile video eğitiminin öğrenme düzeyleri üzerine etkilerini araştırmaktır. Gereç ve yöntem: Bir özel okulun ortaokul ve lise bölümünde yer alan öğrenciler iki gruba ayrıldı. İlk gruba 20 dakikalık klasik TYD eğitimi verildi. İkinci gruba araştırmacılar tarafından önceden hazırlanmış TYD eğitimi ile ilgili 20 dakikalık bir video izletildi. Bulgular: Klasik eğitim alan 80 (%46,5) öğrenci Grup 1, video eğitimi alan 92 (%53,5) öğrenci Grup 2 olarak adlandırıldı. Her iki grubun yaş ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmadı (Grup 1= 15,4±1.3 yıl, Grup 2= 14,1±0.9 yıl, p=0,332). Eğitim sonrası klasik eğitim alanların diğer gruba göre daha başarılı olduğu belirlendi (p=0.001). Sonuç: Okullarda TYD eğitimleri verilirken, eğitimciler maliyet ve zaman gibi dezavantajları olsa da klasik eğitimi tercih etmelidirler.
Introduction: Basic life support education (BLS) in our country is not sufficient. The purpose of this study is to investigate the effects of classical training and video training on the levels of learning of middle school and high school students. Methods: Middle school and high school students in a private school were divided into two groups. The first group was given a 20-minute classical BLS training. The second group was shown a 20-minute BLS training video pre-prepared by researchers. Results: The 80 (46.5%) students were given the classical education and named as group 1. The 92 (53.5%) students watched the video tutorial and named as group 2. There was no statistically significant difference between the mean ages of the two groups (Group 1= 15.4±1.3 years, Group 2= 14.1±0.9 years, p= 0.332). After training, the classical training group was more successful than the other group (p= 0.001). Conclusion: Educators should prefer classical education in BLS training given in schools even though some disadvantages such as the cost and time
Diğer ID | JA76VJ33GN |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 2 |
-