Amaç: Mavi kod çağrı
sistemi, kardiyak veya solunum arresti olan hastalar için mavi kod ekibini
uyarmak için kullanılır. Bu çalışmanın amacı mavi kod çağrılarının zamanını,
yerini ve sonuçlarını değerlendirmektir. Biz yanlış mavi kod çağrılarını ve
hastaların demografik özelliklerinide belirlemeyi amaçladık.
Gereç ve Yöntemler: Bu çalışmada, hastanemizde
Ocak 2017 ve Ocak 2018 tarihleri arasındaki mavi kod çağrı formlarını
retrospektif olarak taradık. Hastaların demografik verilerini, ekibin ulaşma
süresini, mavi kod çağrısının zamanını, yerini ve sonucunu, ve yanlış mavi kod
çağrı oranını kaydettik.
Bulgular: Çalışma
süresinde 225 mavi kod çağrısı vardı. Ortalama ulaşma süresi 1.97±0.72 dk idi.
Mavi kod çağrılarının çoğu Palyatif Bakım Ünitesinden verilmişti (76 hasta,
33.78%), bunu Dahiliye servisi (54 hasta, 24%),
ve Göğüs servisi (36 hasta, 16%),
izlemekte idi. Yanlış mavi kod oranı %13.33
olarak bulundu. Mavi kod çağrılarının çoğu mesai dışı saatlerde idi (140
çağrı, 62.22%). Yüz hastaölmüştü, 88 hastayoğun
bakım ünitesine alınmıştı ve 7 hastanın serviste takibine devam edilmişti.
Sonuç:
Mesai dışı saatlerde daha çok mavi kod çağrısı verilmesi ve özellikle bizim
hastanemiz gibi kırsal hastanelerde servislerde nöbetçi doktor bulunmaması bu
sistemin önemini tekrar vurgulamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 2 |
-