Bu makale, stratejinin temel bileşenlerini ve süreçlerini vurgulayarak stratejinin oluşturma sürecini açıklamaya ve bu sürece katkıda bulunmaya çalışmaktadır. Strateji, siyasi ve taktik düzeyler arasında bir köprüdür ama bir plan olarak düşünülmemelidir. Klasik bir strateji amaçlar, yollar, araçlar ve risklerden oluşabilir. Strateji oluşturmada stratejik analiz, nihai durumun tanımlanması, araçların belirlenmesi, yolların tasarlanması ile maliyet ve risklerin değerlendirilmesinden oluşan beş aşamalı bir süreç kullanılabilir. Ancak çağdaş strateji oluşturulmasında bu beş aşamaya iki aşamanın daha eklenmesi bir zorunluluk olarak görülmektedir ki bu iki aşama stratejinin değerlendirilmesi ve stratejinin yönetilmesidir. Bununla birlikte, stratejiyi katı bir formül olarak ele almak da hatalı bir tutum olacaktır. Stratejinin bağlamı söz konusu amaca ve alana bağlı olarak değişmektedir. Başta iş dünyası olmak üzere, askerî alan dışındaki birçok alanda strateji oluşturma süreci etkin şekilde kullanılmaktadır.
This article attempts to clarify and contribute to the formulation of strategy by highlighting its essential components and processes. Strategy is a bridge between political and tactical levels and should not be considered a plan. A classic strategy may consist of ends, ways, means, and risks. A five-stage process consisting of strategic analysis, definition of an end state, identifying means, designing the ways, and assessing the costs and risks can be used in strategy formulation. Yet, the addition of another two phases, which are assessment and management of strategy, is a must for contemporary strategy formulation. Nevertheless, it would be a mistake to take strategy as a rigid formula. The context of a strategy will be changing based on the aim and the field in question. Other than the military and starting with business, many fields continue to use strategy formulation effectively.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Savunma Çalışmaları, Siyaset Bilimi (Diğer) |
Bölüm | Görüş |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 20 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |