Günümüzde rekabet, ulusal ve
uluslararası her alanda olduğu gibi savunma sektörü açısından da hayati öneme
sahiptir. Ülkelerin savunma güçlerini belirli bir seviyeye getirmek ve
caydırıcılık sağlamak amacıyla ekonomik imkânları çerçevesinde savunmalarını
güçlendirmeleri, modern silah ve teçhizatla donanmış güvenlik güçlerine sahip
olmaları zorunluluk haline gelmiştir. Bu çalışmada, savunma sektörüne yönelik
bir tedarik zinciri yönetimi uygulaması belirsizlik içeren ortamlar için
geçerli olan metodolojik bir karar süreci yaklaşımıyla incelenmektedir. Önceden
belirlenmiş hedefler ve önceliklerine göre, aktörlerin (oyuncuların)
stratejilerinin karşılıklı olarak değerlendirilmesi ve kendileri için en uygun olanların seçimi
süreci, “oyun teorisi” yaklaşımıyla gösterilmektedir. Karar
sürecinin belirsiz doğası gereği stratejilerin değerlendirilmesinde
“bulanık dilsel değişkenler ve sayılar” kullanılmaktadır.
Savunma Sektörü Tedarik Zinciri Yönetimi Çok Amaçlı Karar Verme Bulanık Dilsel Değişkenler Oyun Teorisi
Nowadays, competition is
vital to the defense sector, as in all areas of national and international. In the context of economic opportunities to strengthen the defense
forces of the country, to bring a certain level and
to provide deterrence, it has
become imperative to be equipped with modern arms
and equipment to the security
forces. In this study, a supply chain management application for the defense industry is studied with the current
methodological approach to decision-making environment with uncertainty. According to their pre-defined objectives and priorities,
the mutual evaluation of actors’ (players’) strategies
and selection process of the most suitable ones is shown by “game theory”
approach. Due to the uncertain nature
of the decision process,
“fuzzy linguistic variables and numbers” are used
for the evaluation of strategies.
Defense Sector Supply Chain Management Multi-Objective Decision Making Fuzzy Linguistic Variables Game Theory
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 24 |