Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PANDEMİ (COVİD 19), ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ VE UZAKTAN EĞİTİM DENEYİMİ

Yıl 2021, Sayı: 2, 71 - 83, 30.03.2021

Öz

Tüm dünyayı etkisi altına alarak pandemi dönemi olarak ilan edilen Covid 19 salgın hastalığı her kesim, özellikle de üniversite öğrencileri açısından psikolojik, sosyal ve ekonomik anlamda oldukça etkilemiştir. Bu dönemde üniversite eğitimlerini internet ortamında alan, sosyal arkadaş çevrelerinden uzak kalan ve aileleriyle birlikte yaşamak durumunda olan gençler için zor günlerin başlangıcı olmuştur. Pandemi dönemi, gelecek kaygısı, aile ve sevdiklerini kaybetme korkuları, stres gibi duygusal olarak kalıcı etkiler yaratacak sorunlar yaşamalarına neden olmuştur. Kriz dönemlerinin en önemli özelliği fırsata çevrilebilir olmasıdır. Geleceğin güvencesi üniversite öğrencilerinin sorunlarının ve çözüm yöntemlerinin araştırılması gereken önemli bir konudur. Bu araştırmada üniversite gençlerinin yaşadıkları olumsuz koşullardaki sorunları ve uzaktan eğitim çeşitli yönleriyle, konu ile ilgili yapılan akademik çalışmalar yardımıyla ekonomik ve sosyal açıdan etkileri değerlendirilerek incelenmiştir

Kaynakça

  • Acaroğlu, H., Güllü, M., ve Seçilmiş, C. (2018). Üniversite Öğrencilerinin harcama Eğilimleri ve Bölge Ekonomisi İle Ekonomik İlişkileri: Eskişehir Örneği. Ege Akademik Bakış, 18(3), 507-520.
  • Altuntaş, Y. E., Başaran, M., Özeke, B., ve Yılmaz, H. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde üniversite öğrencilerinin yüksek öğretim kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejilerine ve öğrenme deneyimlerine ilişkin algı düzeyleri. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi. 3(2).
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Ayla Avcı 0000-0002-1871-4090

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Avcı, A. (2021). PANDEMİ (COVİD 19), ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ VE UZAKTAN EĞİTİM DENEYİMİ. Habitus Toplumbilim Dergisi, 2(2), 71-83.

cc-by-nc_1.png

 Please click here to contact the publisher.