Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIK KURUMLARI, PAYDAŞLARI İLE İLETİŞİMDE TWİTTER’İ NASIL KULLANIYOR?

Yıl 2019, Cilt: 22 Sayı: 1, 181 - 190, 14.03.2019

Öz

Sosyal medya günümüzde milyonlarca kullanıcıya ulaşan güçlü bir iletişim aracıdır. Sağlık kurumlarının tercih edilmesinde ve paydaşları ile etkili iletişim kurmasında kritik işlevi söz konusudur. Sağlık kurumları pek çok sosyal medya aracını bir arada kullanmaktadır. Twitter paydaşları ile anında ikili iletişim kurmada diğer sosyal medya araçlarından ayrılmaktadır. Bu çalışma kapsamında sağlık kurumlarının paydaşları ile ne sıklıkta ve ne şekilde iletişim kurduklarının tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda en fazla takipçi sayısı olan üç özel hastane grubunun Haziran 2016 ile Ocak 2017 tarihleri arasında yapmış oldukları paylaşımlar incelenmiştir. Hastane gruplarının yapmış oldukları paylaşımlar Nvivo 11 programında kodlanmış daha sonra kategoriler ve temalara ayrılmıştır. Ortaya çıkarılan temalar; tıbbi bilgi, tanıtım/rehberlik ve sağlıklı yaşam biçimidir. Araştırma bulguları neticesinde hastane gruplarının paylaşımları niteliksel ve niceliksel olarak farklılık göstermektedir. Kimi hastane grupları hastaları kendi bünyelerine çekmek üzere paylaşımlarda bulunurken kimi hastane grupları Twitter’ı bilgi paylaşımda bulunmak için kullanmaktadır.

Kaynakça

  • 1. Aydın A. F. (2017) Sosyal Medya ve Kurumsal Markalaşma İlişkisi: Anaakım İletişim Kuramları Perspektifinden Genel Bakış. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. 1(44): 296-311. 2. Bonsón E., Bednárová M. and Wei S. (2016) Corporate Twitter Use and Stakeholder Engagement: An Empirical Analysis of the Spanish Hotel Industry. European Journal of Tourism Research 13: 69-83. 3. Boyd D. and Ellison N. (2010) Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. IİE Enginiring Management Review 3(38): 16-31. 4. Costa C. S., Túñez M. L. and Videla R. J. J. (2016) Spanish Hospitals in the Social Web. The Management of Facebook and Twitter by Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona). Revista Latina de Comunicación Social 71(1): 108-130. 5. Çimen M., Çizmeci E., Deniz S. ve Erkoç B. (2015) Hastane Tercihinde Sosyal Medyanın Kullanımı. Journal of International Social Research 8(41): 1203-1210. 6. Glover M., Khalilzadeh O., Choy G., Prabhakar A. M., Pandharipande P. V. and Gazelle G. S. (2015) Hospital Evaluations by Social Media: A Comparative Analysis of Facebook Ratings among Performance Outliers. Journal of General Internal Medicine 30(10):1 440-1446. 7. González R. P. (2017) Health, One of Campofrío's Brand Values on Twitter. Procedia-Social and Behavioral Sciences 237: 1488-1493. 8. Gökçe O. (2006) İçerik Analizi - Kuramsal ve Pratik Bilgiler. Siyasal Kitabevi, Ankara. 9. Hausmann J. S., Touloumtzis C., White M. T., Colbert J. A. and Gooding H. C. (2017). Adolescent and Young Adult Use of Social Media for Health and Its Implications. Journal of Adolescent Health 60(6): 714-719. 10. Hawkins C. M., DeLaO A. J. and Hung C. (2016a) Social Media and the Patient Experience. Journal of the American College of Radiology 13(12): 1615-1621. 11. Hawkins J. B., Brownstein J. S., Tuli G., Runels T., Broecker K., Nsoesie E. O., ... and Greaves F. (2016b). Measuring Patient-Perceived Quality of Care in US Hospitals Using Twitter. BMJ Qual Saf 25(6): 404-413. 12. http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri-2017 (Erişim Tarihi: 10.09.2018). 13. http://www.pewinternet.org/2013/01/15/health-online-2013/ (Erişim Tarihi: 03.07.2017) 14. Kara T. (2017) Instagram’ın Sağlık İletişimi Bağlamında Kullanımı Özel Hastaneler Üzerine Bir İnceleme. Global Media Journal TR Edition 7(14): 7-22. 15. Kayabalı K. (2011) İnternet ve Sosyal Medya Evreninde Sağlık. İKU Dergisi 25: 15-20. 16. Keskin H. ve Çilingir Z. (2010) Web Sitelerinin Globalizasyonu Üzerine Büyük Global Amerikan Markalarına Yönelik Bir İçerik Analizi Uygulaması. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi 5 (2): 51–66. 17. Kwon E. S. and Sung Y. (2011) Follow Me! Global Marketers’ Twitter Use. Journal of Interactive Advertising 12(1): 4-16. 18. Lovejoy K. and Saxton G. D. (2012) Information, Community, and Action: How Nonprofit Organizations Use Social Media. Journal of Computer‐Mediated Communication 17(3): 337-353. 19. Luque F. L. and Bau T. (2015) Health and Social Media: Perfect Storm of Information. Healthcare Information Research 21(2): 67-73. 20. Moorhead S. A., Hazlett D. E., Harrison L., Carroll J. K., Irwin A. and Hoving C. (2013) A New Dimension of Health Care: Systematic Review of the Uses, Benefits, and Limitations of Social Media for Health Communication. Journal of Medical Internet Research 15(4). 21. Onat F., Kılıç A. ve Aşman Ö. (2008) Sosyal Ağ Sitelerinin Reklam ve Halkla İlişkiler Ortamları Olarak Değerlendirilmesi. Journal of Yaşar University 3(9): 1111-1143. 22. Richter J. P., Muhlestein D. B. and Wilks C. E. (2014) Social Media: How Hospitals Use It, and Opportunities for Future Use. Journal of Healthcare Management 59(6): 447–461 23. Rybalko S. and Seltzer T. (2010) Dialogic Communication in 140 Characters or Less: How Fortune 500 Companies Engage Stakeholders Using Twitter. Public Relations Review 36(4): 336-341. 24. Shajidan A. (2017) Twitter’ın Halkla İlişkiler Amaçlı Kullanımı: Türkiye’deki Markalar Üzerine Bir Araştırma. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. 25. Sugawara Y., Narimatsu H., Tsuya A., Tanaka A. and Fukao A. (2016) Medical Institutions and Twitter: A Novel Tool for Public Communication in Japan. JMIR Public Health and Surveillance 2(1). 26. Tengilimoglu D., Sarp N., Yar C. E., Bektaş M., Hidir M. N. and Korkmaz E. (2017) The Consumers' Social Media Use in Choosing Physicians and Hospitals: The Case Study of the Province of Izmir. The International Journal of Health Planning and Management 32(1): 19-35. 27. Tengilimoğlu E., Parıltı N. ve Yar C. E. (2015). Hastane ve Hekim Seçiminde Sosyal Medyanın Kullanım Düzeyi: Ankara İli Örneği. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17(2): 76-96. 28. Thackeray R., Neiger B. L., Smith A. K. and Van Wagenen S. B. (2012) Adoption and Use of Social Media Among Public Health Departments. BMC Public Health 12(1): 242. 29. Wong C. A., Ostapovich G., Kramer-Golinkoff E., Griffis H., Asch D. A., and Merchant R. M. (2016) How US Children's Hospitals Use Social Media: A Mixed Methods Study. In Healthcare 4(1): 15-21.
Yıl 2019, Cilt: 22 Sayı: 1, 181 - 190, 14.03.2019

Öz

Kaynakça

  • 1. Aydın A. F. (2017) Sosyal Medya ve Kurumsal Markalaşma İlişkisi: Anaakım İletişim Kuramları Perspektifinden Genel Bakış. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. 1(44): 296-311. 2. Bonsón E., Bednárová M. and Wei S. (2016) Corporate Twitter Use and Stakeholder Engagement: An Empirical Analysis of the Spanish Hotel Industry. European Journal of Tourism Research 13: 69-83. 3. Boyd D. and Ellison N. (2010) Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. IİE Enginiring Management Review 3(38): 16-31. 4. Costa C. S., Túñez M. L. and Videla R. J. J. (2016) Spanish Hospitals in the Social Web. The Management of Facebook and Twitter by Hospital Sant Joan de Déu (Barcelona). Revista Latina de Comunicación Social 71(1): 108-130. 5. Çimen M., Çizmeci E., Deniz S. ve Erkoç B. (2015) Hastane Tercihinde Sosyal Medyanın Kullanımı. Journal of International Social Research 8(41): 1203-1210. 6. Glover M., Khalilzadeh O., Choy G., Prabhakar A. M., Pandharipande P. V. and Gazelle G. S. (2015) Hospital Evaluations by Social Media: A Comparative Analysis of Facebook Ratings among Performance Outliers. Journal of General Internal Medicine 30(10):1 440-1446. 7. González R. P. (2017) Health, One of Campofrío's Brand Values on Twitter. Procedia-Social and Behavioral Sciences 237: 1488-1493. 8. Gökçe O. (2006) İçerik Analizi - Kuramsal ve Pratik Bilgiler. Siyasal Kitabevi, Ankara. 9. Hausmann J. S., Touloumtzis C., White M. T., Colbert J. A. and Gooding H. C. (2017). Adolescent and Young Adult Use of Social Media for Health and Its Implications. Journal of Adolescent Health 60(6): 714-719. 10. Hawkins C. M., DeLaO A. J. and Hung C. (2016a) Social Media and the Patient Experience. Journal of the American College of Radiology 13(12): 1615-1621. 11. Hawkins J. B., Brownstein J. S., Tuli G., Runels T., Broecker K., Nsoesie E. O., ... and Greaves F. (2016b). Measuring Patient-Perceived Quality of Care in US Hospitals Using Twitter. BMJ Qual Saf 25(6): 404-413. 12. http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri-2017 (Erişim Tarihi: 10.09.2018). 13. http://www.pewinternet.org/2013/01/15/health-online-2013/ (Erişim Tarihi: 03.07.2017) 14. Kara T. (2017) Instagram’ın Sağlık İletişimi Bağlamında Kullanımı Özel Hastaneler Üzerine Bir İnceleme. Global Media Journal TR Edition 7(14): 7-22. 15. Kayabalı K. (2011) İnternet ve Sosyal Medya Evreninde Sağlık. İKU Dergisi 25: 15-20. 16. Keskin H. ve Çilingir Z. (2010) Web Sitelerinin Globalizasyonu Üzerine Büyük Global Amerikan Markalarına Yönelik Bir İçerik Analizi Uygulaması. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi 5 (2): 51–66. 17. Kwon E. S. and Sung Y. (2011) Follow Me! Global Marketers’ Twitter Use. Journal of Interactive Advertising 12(1): 4-16. 18. Lovejoy K. and Saxton G. D. (2012) Information, Community, and Action: How Nonprofit Organizations Use Social Media. Journal of Computer‐Mediated Communication 17(3): 337-353. 19. Luque F. L. and Bau T. (2015) Health and Social Media: Perfect Storm of Information. Healthcare Information Research 21(2): 67-73. 20. Moorhead S. A., Hazlett D. E., Harrison L., Carroll J. K., Irwin A. and Hoving C. (2013) A New Dimension of Health Care: Systematic Review of the Uses, Benefits, and Limitations of Social Media for Health Communication. Journal of Medical Internet Research 15(4). 21. Onat F., Kılıç A. ve Aşman Ö. (2008) Sosyal Ağ Sitelerinin Reklam ve Halkla İlişkiler Ortamları Olarak Değerlendirilmesi. Journal of Yaşar University 3(9): 1111-1143. 22. Richter J. P., Muhlestein D. B. and Wilks C. E. (2014) Social Media: How Hospitals Use It, and Opportunities for Future Use. Journal of Healthcare Management 59(6): 447–461 23. Rybalko S. and Seltzer T. (2010) Dialogic Communication in 140 Characters or Less: How Fortune 500 Companies Engage Stakeholders Using Twitter. Public Relations Review 36(4): 336-341. 24. Shajidan A. (2017) Twitter’ın Halkla İlişkiler Amaçlı Kullanımı: Türkiye’deki Markalar Üzerine Bir Araştırma. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. 25. Sugawara Y., Narimatsu H., Tsuya A., Tanaka A. and Fukao A. (2016) Medical Institutions and Twitter: A Novel Tool for Public Communication in Japan. JMIR Public Health and Surveillance 2(1). 26. Tengilimoglu D., Sarp N., Yar C. E., Bektaş M., Hidir M. N. and Korkmaz E. (2017) The Consumers' Social Media Use in Choosing Physicians and Hospitals: The Case Study of the Province of Izmir. The International Journal of Health Planning and Management 32(1): 19-35. 27. Tengilimoğlu E., Parıltı N. ve Yar C. E. (2015). Hastane ve Hekim Seçiminde Sosyal Medyanın Kullanım Düzeyi: Ankara İli Örneği. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17(2): 76-96. 28. Thackeray R., Neiger B. L., Smith A. K. and Van Wagenen S. B. (2012) Adoption and Use of Social Media Among Public Health Departments. BMC Public Health 12(1): 242. 29. Wong C. A., Ostapovich G., Kramer-Golinkoff E., Griffis H., Asch D. A., and Merchant R. M. (2016) How US Children's Hospitals Use Social Media: A Mixed Methods Study. In Healthcare 4(1): 15-21.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mahmut Akbolat 0000-0002-2899-6722

Mustafa Amarat 0000-0001-8954-6314

Neslihan Otyıldız Bu kişi benim 0000-0002-0044-3827

Yayımlanma Tarihi 14 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akbolat, M., Amarat, M., & Otyıldız, N. (2019). SAĞLIK KURUMLARI, PAYDAŞLARI İLE İLETİŞİMDE TWİTTER’İ NASIL KULLANIYOR?. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 22(1), 181-190.
AMA Akbolat M, Amarat M, Otyıldız N. SAĞLIK KURUMLARI, PAYDAŞLARI İLE İLETİŞİMDE TWİTTER’İ NASIL KULLANIYOR?. HSİD. Mart 2019;22(1):181-190.
Chicago Akbolat, Mahmut, Mustafa Amarat, ve Neslihan Otyıldız. “SAĞLIK KURUMLARI, PAYDAŞLARI İLE İLETİŞİMDE TWİTTER’İ NASIL KULLANIYOR?”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 22, sy. 1 (Mart 2019): 181-90.
EndNote Akbolat M, Amarat M, Otyıldız N (01 Mart 2019) SAĞLIK KURUMLARI, PAYDAŞLARI İLE İLETİŞİMDE TWİTTER’İ NASIL KULLANIYOR?. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 22 1 181–190.
IEEE M. Akbolat, M. Amarat, ve N. Otyıldız, “SAĞLIK KURUMLARI, PAYDAŞLARI İLE İLETİŞİMDE TWİTTER’İ NASIL KULLANIYOR?”, HSİD, c. 22, sy. 1, ss. 181–190, 2019.
ISNAD Akbolat, Mahmut vd. “SAĞLIK KURUMLARI, PAYDAŞLARI İLE İLETİŞİMDE TWİTTER’İ NASIL KULLANIYOR?”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 22/1 (Mart 2019), 181-190.
JAMA Akbolat M, Amarat M, Otyıldız N. SAĞLIK KURUMLARI, PAYDAŞLARI İLE İLETİŞİMDE TWİTTER’İ NASIL KULLANIYOR?. HSİD. 2019;22:181–190.
MLA Akbolat, Mahmut vd. “SAĞLIK KURUMLARI, PAYDAŞLARI İLE İLETİŞİMDE TWİTTER’İ NASIL KULLANIYOR?”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, c. 22, sy. 1, 2019, ss. 181-90.
Vancouver Akbolat M, Amarat M, Otyıldız N. SAĞLIK KURUMLARI, PAYDAŞLARI İLE İLETİŞİMDE TWİTTER’İ NASIL KULLANIYOR?. HSİD. 2019;22(1):181-90.