Sağlık hizmetleri üretim süreci hekimler tarafından yönlendirildiği için onlar olmaksızın verimli ve kaliteli sağlık hizmetlerinden söz etmek mümkün değildir. Bu nedenle hekimlerin performansını olumsuz yönde etkileyen mesleki doyumsuzluğun nedenlerinin saptanarak olumsuz koşulların olanaklar ölçüsünde iyileştirilmesi gerekmektedir. ortamına ilişkin genel memnuniyeti etkilemediği görülmüştür. Regresyon analizlerinde mesleki çalışmalardan genel memnuniyetin; mesleki hedeflerin karşılanma potansiyelinden, bakım kalitesinden, çalışma süresinden ve çalışılan hastaneden etkilendiği bulunurken, hekimlerin işyeri ortamına ilişkin genel memnuniyet düzeyinin ise, mesleki hedeflerin karşılanma potansiyelinden, diğer çalışanların kalitesinden, bu hastanedeki çalışma süresinden ve çalışılan hastaneden anlamlı bir biçimde etkilendiği tespit edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 8 Sayı: 1 |