BibTex RIS Kaynak Göster

Hastanelerde Liderlik Davranışlarının Personel İş Doyumuna Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Alan Çalışması

Yıl 2005, Cilt: 8 Sayı: 3, 374 - 400, 01.06.2005

Öz

Örgütler amaçlarını iş doyumu yüksek işgörenler sayesinde gerçekleştirir. Örgütlerde iş doyumu veya doyumsuzluğunu etkileyen temel faktörlerden birisi de, yöneticilerin sergiledikleri liderlik davranışlarıdır. Bundan dolayı yöneticiler örgütün temel kaynağı olan personelin iş doyum düzeyini düşünmek zorundadır. Bu çalışmanın amacı, liderlik davranışlarının personel iş doyumu üzerindeki etkilerini belirlemektir

Kaynakça

  • Akıncı Z. (2002) Turizm Sektöründe İşgören İş Tatminini Etkileyen Faktörler:
  • Beş Yıldızlı Konaklama İşletmelerinde Bir Uygulama. Akdeniz Üniversitesi
  • İ.İ.B.F. Dergisi (4):2.
  • Aksayan S. (1990) Koruyucu ve Tedavi Edici Sağlık Hizmetlerinde Çalışan
  • Hemşirelerin İş Tatmini Etkenlerinin İrdelenmesi. Yayınlanmamış Doktora
  • Tezi, İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Aksu G., Acuner A.ve Tabak R. (2002) Sağlık Bakanlığı Merkez ve Taşra
  • Teşkilatı Yöneticilerinin İş Doyumuna Yönelik Bir Araştırma (Ankara
  • Örneği) Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, 55 (4):2.
  • Balcı A. (1985) Eğitim Yöneticisinin İş Tatmini. Yayınlanmamış Doktora Tezi,
  • Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Başaran İ.E. (2000) Örgütsel Davranış, İnsanın Üretim Gücü. 3. Baskı, Feryal Matbaası, Ankara.
  • Bingöl D. (1997) Personel Yönetimi. 3. Baskı, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Can H, Akgün A. ve Kavuncubaşı Ş. (1998) Kamu ve Özel Kesimde Personel Yönetimi. Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Cooper C.L., Rote U. and Fragher B, (1989) Mental Health ,Job Satisfaction in an Organization Setting. British Medical Journal, (298):366-370.
  • Cribbin J.J. (1972) Effeccitive Managerial Leadership. American Management Association, New York.
  • Erdoğan İ. (1997) İşletmelerde Davranış. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayın No: 272, İstanbul.
  • Eren E. (2004) Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. 7.Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Erigüç G. ve Yıldırım Y. (2001) “Değer Algı uyumsuzluğu Modeline Göre Hastane Yöneticilerinin İş Doyumu ve Görevden Ayrılma İle İlgili Düşünceleri”. Amme İdaresi Dergisi, 34 (4):183-204.
  • Gürbüz Y. Karavuş M. ve diğerleri. Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Çalışan Sağlık Personelinin İş Tatmin Düzeyleri. 3. Ulusal Sağlık ve Hastane Yönetimi Sempozyumu, Ankara.
  • House R. and Mitchell T. (1982). “Path Goal Theory of Leadership,” Contemporary Perspectives in Organizational Behavior. içinde, (Ed) D.D. White, Allyn and Bacon, Inc., Boston.
  • Horozluoğlu Ş. (1995) Çalışanların İş Doyum Düzeylerinin Karşılaştırılması. Yayınlanmış Bilim Uzmanlığı Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Işıkhan V. (1993) Sosyal Hizmet Uzmanlarının İş Doyumu. Yayınlanmış Bilim Uzmanlığı Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Karayel B. (1999) İşletme Yöneticilerinin Önderlik Davranışları ve İşgören Tatmini Üzerine Etkileri, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Newstrom J. W and Davis K. (1993) Organizational Behavior: Human Behavior at Work. 9 th Edition, McGraw-Hill, New York.
  • Randolph W. A. (1998) Understanding and Managing Organizational Behavior, A Developmental Perspective. Richard D. Irwin, Inc., Homewood, IIIinois.
  • Schulz D.P.and Schultz S.E. (1986) Phychology and Industry Today:An Introduction to Industrial and Organizational Psychology, 4 th Ed. Mc.Millian Publishing Co.,Inc, New York,
  • Şahin N.H. Ve Batıgün A.D. (1997) Bir Özel Hastanede İş Doyumu ve Stres. Türk Psikoloji Dergisi 12 (39):57-71.
  • Toplu D.B.(1998) Kamu Arşivlerinde Çalışan Personelin İş Tatmini. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Umstot D.D. (1984) Understanding Organizational Behavior. West Publishing Company, New York.
  • Velioğlu S., Vatan F. (2002) “Yönetici Hemşirelerin Liderlik Davranış Boyutlarının İncelenmesi”. 5. Ulusal Sağlık kuruluşları ve Hastane Yönetimi Sempozyumu, Eşkişehir.
  • Yüksel İ. (2002) “Hemşirelerin İş Doyum Düzeyini Ayırt Edici İş Doyum Öğelerinin Diskriminant Analiziyle Belirlenmesi”. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (3):68.
Yıl 2005, Cilt: 8 Sayı: 3, 374 - 400, 01.06.2005

Öz

Kaynakça

  • Akıncı Z. (2002) Turizm Sektöründe İşgören İş Tatminini Etkileyen Faktörler:
  • Beş Yıldızlı Konaklama İşletmelerinde Bir Uygulama. Akdeniz Üniversitesi
  • İ.İ.B.F. Dergisi (4):2.
  • Aksayan S. (1990) Koruyucu ve Tedavi Edici Sağlık Hizmetlerinde Çalışan
  • Hemşirelerin İş Tatmini Etkenlerinin İrdelenmesi. Yayınlanmamış Doktora
  • Tezi, İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Aksu G., Acuner A.ve Tabak R. (2002) Sağlık Bakanlığı Merkez ve Taşra
  • Teşkilatı Yöneticilerinin İş Doyumuna Yönelik Bir Araştırma (Ankara
  • Örneği) Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası, 55 (4):2.
  • Balcı A. (1985) Eğitim Yöneticisinin İş Tatmini. Yayınlanmamış Doktora Tezi,
  • Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Başaran İ.E. (2000) Örgütsel Davranış, İnsanın Üretim Gücü. 3. Baskı, Feryal Matbaası, Ankara.
  • Bingöl D. (1997) Personel Yönetimi. 3. Baskı, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Can H, Akgün A. ve Kavuncubaşı Ş. (1998) Kamu ve Özel Kesimde Personel Yönetimi. Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Cooper C.L., Rote U. and Fragher B, (1989) Mental Health ,Job Satisfaction in an Organization Setting. British Medical Journal, (298):366-370.
  • Cribbin J.J. (1972) Effeccitive Managerial Leadership. American Management Association, New York.
  • Erdoğan İ. (1997) İşletmelerde Davranış. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayın No: 272, İstanbul.
  • Eren E. (2004) Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. 7.Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Erigüç G. ve Yıldırım Y. (2001) “Değer Algı uyumsuzluğu Modeline Göre Hastane Yöneticilerinin İş Doyumu ve Görevden Ayrılma İle İlgili Düşünceleri”. Amme İdaresi Dergisi, 34 (4):183-204.
  • Gürbüz Y. Karavuş M. ve diğerleri. Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Çalışan Sağlık Personelinin İş Tatmin Düzeyleri. 3. Ulusal Sağlık ve Hastane Yönetimi Sempozyumu, Ankara.
  • House R. and Mitchell T. (1982). “Path Goal Theory of Leadership,” Contemporary Perspectives in Organizational Behavior. içinde, (Ed) D.D. White, Allyn and Bacon, Inc., Boston.
  • Horozluoğlu Ş. (1995) Çalışanların İş Doyum Düzeylerinin Karşılaştırılması. Yayınlanmış Bilim Uzmanlığı Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Işıkhan V. (1993) Sosyal Hizmet Uzmanlarının İş Doyumu. Yayınlanmış Bilim Uzmanlığı Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Karayel B. (1999) İşletme Yöneticilerinin Önderlik Davranışları ve İşgören Tatmini Üzerine Etkileri, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Newstrom J. W and Davis K. (1993) Organizational Behavior: Human Behavior at Work. 9 th Edition, McGraw-Hill, New York.
  • Randolph W. A. (1998) Understanding and Managing Organizational Behavior, A Developmental Perspective. Richard D. Irwin, Inc., Homewood, IIIinois.
  • Schulz D.P.and Schultz S.E. (1986) Phychology and Industry Today:An Introduction to Industrial and Organizational Psychology, 4 th Ed. Mc.Millian Publishing Co.,Inc, New York,
  • Şahin N.H. Ve Batıgün A.D. (1997) Bir Özel Hastanede İş Doyumu ve Stres. Türk Psikoloji Dergisi 12 (39):57-71.
  • Toplu D.B.(1998) Kamu Arşivlerinde Çalışan Personelin İş Tatmini. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Umstot D.D. (1984) Understanding Organizational Behavior. West Publishing Company, New York.
  • Velioğlu S., Vatan F. (2002) “Yönetici Hemşirelerin Liderlik Davranış Boyutlarının İncelenmesi”. 5. Ulusal Sağlık kuruluşları ve Hastane Yönetimi Sempozyumu, Eşkişehir.
  • Yüksel İ. (2002) “Hemşirelerin İş Doyum Düzeyini Ayırt Edici İş Doyum Öğelerinin Diskriminant Analiziyle Belirlenmesi”. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (3):68.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilaver Tengilimoğlu Bu kişi benim

Arzu Yiğit Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tengilimoğlu, D., & Yiğit, A. (2005). Hastanelerde Liderlik Davranışlarının Personel İş Doyumuna Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Alan Çalışması. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 8(3), 374-400.
AMA Tengilimoğlu D, Yiğit A. Hastanelerde Liderlik Davranışlarının Personel İş Doyumuna Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Alan Çalışması. HSİD. Haziran 2005;8(3):374-400.
Chicago Tengilimoğlu, Dilaver, ve Arzu Yiğit. “Hastanelerde Liderlik Davranışlarının Personel İş Doyumuna Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Alan Çalışması”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 8, sy. 3 (Haziran 2005): 374-400.
EndNote Tengilimoğlu D, Yiğit A (01 Haziran 2005) Hastanelerde Liderlik Davranışlarının Personel İş Doyumuna Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Alan Çalışması. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 8 3 374–400.
IEEE D. Tengilimoğlu ve A. Yiğit, “Hastanelerde Liderlik Davranışlarının Personel İş Doyumuna Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Alan Çalışması”, HSİD, c. 8, sy. 3, ss. 374–400, 2005.
ISNAD Tengilimoğlu, Dilaver - Yiğit, Arzu. “Hastanelerde Liderlik Davranışlarının Personel İş Doyumuna Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Alan Çalışması”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 8/3 (Haziran 2005), 374-400.
JAMA Tengilimoğlu D, Yiğit A. Hastanelerde Liderlik Davranışlarının Personel İş Doyumuna Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Alan Çalışması. HSİD. 2005;8:374–400.
MLA Tengilimoğlu, Dilaver ve Arzu Yiğit. “Hastanelerde Liderlik Davranışlarının Personel İş Doyumuna Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Alan Çalışması”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, c. 8, sy. 3, 2005, ss. 374-00.
Vancouver Tengilimoğlu D, Yiğit A. Hastanelerde Liderlik Davranışlarının Personel İş Doyumuna Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Alan Çalışması. HSİD. 2005;8(3):374-400.