BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık Çalışanlarının Hasta Haklarına Yönelik Tutumlarının Araştırılması: Farabi Hastanesi Örneği

Yıl 2007, Cilt: 10 Sayı: 1, 1 - 18, 01.02.1992

Öz

Hasta hakları, hastalar için karşılanması gereken temel gereksinimleri ifade eder. Bununla birlikte hastane çalışanlarının hasta haklarına yönelik tutumlarının belirlenmesine yönelik yeterince çalışma olmadığı düşünülmektedir

Kaynakça

  • BOSTAN, Sedat (2005) “Hasta Hakları İhlallerinin Nedenleri” İbni Sina Tıp Dergisi, Sayı: 2-3, Sayfa: 65-72, Trabzon.
  • BOSTAN, Sedat (2006) “Hasta Odaklı Sağlık Hizmeti Sunumu”, Sağlık Hakkı Dergisi, Sayı:1, Sayfa: 20-27, Ankara.
  • BOSTAN, Sedat; ACUNER, Taner; YILMAZ, Gökhan (2007) “Patient (Customer) Expectations In Hospitals”, Health Policy 82, 62–70.
  • DECCACHE, Alain; VAN BALLEKOM, Karin (2001) “Patient Education in Belgium: Evolution, Policy and Perspectives”, Patient Education and Counseling 44 43–48.
  • FOTAKI, Marianna (2006) “Users’ Perceptions of Health Care Reforms: Quality of Care and Patient Rights in Four Regions in The Russian Federation” Social Science & Medicine 63, 1637–1647
  • HATEMİ, Hüseyin (2006) “Özel Hasta Gruplarının Hakları”, Sağlık Hakkı Dergisi, Sayı:1, Sayfa: 42-44,. Ankara.
  • KAYACI, Şeref (Ed.)(2005) “SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri” Sayfa:73-82, Asil Yayın Dağıtım LTD. ŞTİ., Ankara.
  • KUZU, N.; ERGİN, A.; ZENCİR, M. (2006) “Patients’ Awareness of Their Rights in a Developing Country” Public Health 120, 290–296.
  • ÖZDEMİR, M. Hakan; ERGÖNEN, Akça T.; SÖNMEZ, Ersel; CAN, I. Özgür; SALACİN,Serpil (2006) “The Approach Taken by The Physicians Working at Educational Hospitals In İzmir Towards Patient Rights” Patient Education and Counseling 61 87–91.
  • ÖZLÜ, Tevfik (2005); “Kurumsal Metinler, Felsefi Arka Plan ve Örnek Olgularla Hasta Hakları”, Sayfa: 14,Timaş Yayınları, İstanbul.
  • ÖZLÜ, Tevfik (2003) “Hekiminizi Nasıl Alırdınız”, Sayfa:138, Kaknüs Yayınları, İstanbul.
  • TOPBAŞ, Murat; ÖZLÜ, Tevfik; ÇAN, Gamze; BOSTAN, Sedat (2005) “Hekimler Hasta Haklarını Ne Kadar Biliyor. Bir Tıp Fakültesindeki Asistan Ve İntörn Hekimlerin Bilgi Düzeyi” Tıp Hukuku Etiği Tarihi Dergisi
Yıl 2007, Cilt: 10 Sayı: 1, 1 - 18, 01.02.1992

Öz

Kaynakça

  • BOSTAN, Sedat (2005) “Hasta Hakları İhlallerinin Nedenleri” İbni Sina Tıp Dergisi, Sayı: 2-3, Sayfa: 65-72, Trabzon.
  • BOSTAN, Sedat (2006) “Hasta Odaklı Sağlık Hizmeti Sunumu”, Sağlık Hakkı Dergisi, Sayı:1, Sayfa: 20-27, Ankara.
  • BOSTAN, Sedat; ACUNER, Taner; YILMAZ, Gökhan (2007) “Patient (Customer) Expectations In Hospitals”, Health Policy 82, 62–70.
  • DECCACHE, Alain; VAN BALLEKOM, Karin (2001) “Patient Education in Belgium: Evolution, Policy and Perspectives”, Patient Education and Counseling 44 43–48.
  • FOTAKI, Marianna (2006) “Users’ Perceptions of Health Care Reforms: Quality of Care and Patient Rights in Four Regions in The Russian Federation” Social Science & Medicine 63, 1637–1647
  • HATEMİ, Hüseyin (2006) “Özel Hasta Gruplarının Hakları”, Sağlık Hakkı Dergisi, Sayı:1, Sayfa: 42-44,. Ankara.
  • KAYACI, Şeref (Ed.)(2005) “SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri” Sayfa:73-82, Asil Yayın Dağıtım LTD. ŞTİ., Ankara.
  • KUZU, N.; ERGİN, A.; ZENCİR, M. (2006) “Patients’ Awareness of Their Rights in a Developing Country” Public Health 120, 290–296.
  • ÖZDEMİR, M. Hakan; ERGÖNEN, Akça T.; SÖNMEZ, Ersel; CAN, I. Özgür; SALACİN,Serpil (2006) “The Approach Taken by The Physicians Working at Educational Hospitals In İzmir Towards Patient Rights” Patient Education and Counseling 61 87–91.
  • ÖZLÜ, Tevfik (2005); “Kurumsal Metinler, Felsefi Arka Plan ve Örnek Olgularla Hasta Hakları”, Sayfa: 14,Timaş Yayınları, İstanbul.
  • ÖZLÜ, Tevfik (2003) “Hekiminizi Nasıl Alırdınız”, Sayfa:138, Kaknüs Yayınları, İstanbul.
  • TOPBAŞ, Murat; ÖZLÜ, Tevfik; ÇAN, Gamze; BOSTAN, Sedat (2005) “Hekimler Hasta Haklarını Ne Kadar Biliyor. Bir Tıp Fakültesindeki Asistan Ve İntörn Hekimlerin Bilgi Düzeyi” Tıp Hukuku Etiği Tarihi Dergisi
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sedat Bostan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 1992
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bostan, S. (1992). Sağlık Çalışanlarının Hasta Haklarına Yönelik Tutumlarının Araştırılması: Farabi Hastanesi Örneği. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 10(1), 1-18.
AMA Bostan S. Sağlık Çalışanlarının Hasta Haklarına Yönelik Tutumlarının Araştırılması: Farabi Hastanesi Örneği. HSİD. Şubat 1992;10(1):1-18.
Chicago Bostan, Sedat. “Sağlık Çalışanlarının Hasta Haklarına Yönelik Tutumlarının Araştırılması: Farabi Hastanesi Örneği”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 10, sy. 1 (Şubat 1992): 1-18.
EndNote Bostan S (01 Şubat 1992) Sağlık Çalışanlarının Hasta Haklarına Yönelik Tutumlarının Araştırılması: Farabi Hastanesi Örneği. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 10 1 1–18.
IEEE S. Bostan, “Sağlık Çalışanlarının Hasta Haklarına Yönelik Tutumlarının Araştırılması: Farabi Hastanesi Örneği”, HSİD, c. 10, sy. 1, ss. 1–18, 1992.
ISNAD Bostan, Sedat. “Sağlık Çalışanlarının Hasta Haklarına Yönelik Tutumlarının Araştırılması: Farabi Hastanesi Örneği”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 10/1 (Şubat 1992), 1-18.
JAMA Bostan S. Sağlık Çalışanlarının Hasta Haklarına Yönelik Tutumlarının Araştırılması: Farabi Hastanesi Örneği. HSİD. 1992;10:1–18.
MLA Bostan, Sedat. “Sağlık Çalışanlarının Hasta Haklarına Yönelik Tutumlarının Araştırılması: Farabi Hastanesi Örneği”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, c. 10, sy. 1, 1992, ss. 1-18.
Vancouver Bostan S. Sağlık Çalışanlarının Hasta Haklarına Yönelik Tutumlarının Araştırılması: Farabi Hastanesi Örneği. HSİD. 1992;10(1):1-18.