Internet, hastanelere hastaları, sağlık çalışanları ve diğer paydaşları ile iletişim kurmalarına olanak veren zengin fırsatlar sunmaktadır. Bu araştırmayla İstanbul’daki kamu ve özel hastanelerin web sitelerinin yaygınlığının, bu sitelerin içerdiği bilginin türleri ile bu bilgiler ve kurumsal mülkiyet arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. İstanbul’da bulunan 201 hastanenin 21’inin (%10,4) web sitesi yoktur. Hastanelerin %97,5’i internet sitelerinde temel iletişim bilgilerine, %49,4’ü ise genel sağlık bilgilerine yer vermektedirler. Hastanelerin 55’i (%34,0) web sitesi arama seçeneğine sahiptirler. Hastane web sitelerinin %51,9’u bir telif hakkı tarihi vermesine karşın, yalnızca %10,0’u son güncelleme tarihi vermektedir. Hastanelerin %6,2’si akreditasyon (JCI) durumunu bildirmektedir ve hastalara özel spesifik linkler oldukça az verilmektedir (%17,9). Pek çok hastanenin web sitesi basit elektronik broşür becerilerine sahiptir. Yakın gelecekte hastaneler, web sitelerinin sağlık bilgisinin sunumunda ve hasta bakımındaki önemli potansiyelinin farkına daha iyi varmalıdırlar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 12 Sayı: 1 |