BibTex RIS Kaynak Göster

Hasta - Hekim İletişiminde Güven: Bir Genel Cerrahi Polikliniği Örneği

Yıl 2011, Cilt: 14 Sayı: 2, 185 - 212, 01.04.2011

Kaynakça

  • Arda, B. (2003) ” İş Ahlakı Açısından Tıp: Neredeyiz? Nereye
  • Gidiyoruz?”. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi. 3(1):4. At1c1, E. (2005) “Erişkin Lösemili Hastalarda Hasta-Hekim İlişkisinin Tıp
  • Etiği İlkeleri Açısından İncelenmesi”. Doktora tezi, Uludağ Universitesi, Bursa. Atıcı, E. (2007) “Hasta - Hekim İlişkisini Etkileyen Unsurlar”. Uludağ
  • Universitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 33(2):91—96. Brockopp, D. Y., Franey, B. N. (1992) “Patients' Knowledge of Their
  • Caregivers' Names.” Hospital Topics, 70 (1). Chin J.J. (2001) “Doctor-Patient Relationship: A Covenant of Trust”.
  • Singapore Medical Journal. 42(12):579-81 . Cirhinlioğlu, Z. (2001) Sağlık Sosyolojisi. Nobel Yayınlan, Ankara.
  • Dinççağ, A. (2003) Sevgili Doktorum Anla Beni. Kansu Matbaacılık,
  • Erdemir, A. D., Elçioğlu, Ö. Ş. (2000). Tıp Etiği Işığında Hasta ve Hekim Hakları. Türkiye Klinikleri, Ankara.
  • Erdemir, A. D. (2001) Klinik Etik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
  • Ertaş, E. (2007) “Doktor Hasta İlişkisinde Güven Sorunu”. Yüksek lisans tezi. Yüzüncü Yıl Universitesi, Van.
  • Ersoy, N. (1995) “Aydınlatılmış Onam Öğretisinin Gelişimi.” Türkiye
  • Klinikleri Dergisi. 1: 1—5. Fiscella, K., Meldrum, S., Franks, P., Shields, C. G., Duberstein, P., McDaniel S. H., Epstein, R. M. (2004) “Patient Trust: Is It Related To
  • Gordon, T., Edwards W.S. (1997) Doktor-Hasta İşbirliği, Çev. Aksay E.,
  • Sistem Yayıncılık, Istanbul. Hardoff, D., Schonmann, S. (2001) “Training Physicians in
  • Karsavuran, S., Kaya, S., Akturan, S. (2010) “Hasta-Hekim İlişkisinde
  • Güven İletişimi: Bir Devlet Hastanesi Genel Cerrahi Polikliniğinde Bir Kaya, S. (2005) Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme.
  • Pelikan Tıp ve Teknik Kitapçılık Ltd. Şti.. Ankara. Koch, E., Turgut, T. (2004) “Hasta—Hekim İlişkisinin Güncel Sorunları ve Kültürlerarası Yönleri: Bir Bakış”. Türk Psikiyatri Dergisi, 15(l):64—69
  • Kostik, Z. (1999) “Olağanüstü Hal Bölgesinde Yaralanarak Gata Eğitim
  • Hastanesinde Tedavi Gören Hastaların Doktor-Hasta İlişkisi ve Bu Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, Cilt:I4, Sayı.'2 (2011)
  • Oğuz, Y. (1995) “Klinik Uygulamada Hekim—Hasta İlişkisi”. Türkiye
  • Klinikleri Dergisi. 2(3):59—65 Roberts, C. A., Aruguete M.S. (2000) “Task and Socioemotional
  • Behaviors of Physicians: A Test of Reciprocity and Social Interaction Rogers, W. A. (2002) “ls There a Moral Duty for Doctors To Trust
  • Patients?”. Journal of Medical Ethics. 28(2), s.77—80. Rosser W.W., Kasperski J., (2001) “The BeneŞts of A Trusting Physician—
  • Patient Relationship”. Journal of Family Practice, 50(4):329- Siegfried, M. (1998) “Improving Doctor-Patient Communication”.
  • British Medical Journal. 316:1922—30.
  • Tabak, R. S. (1999). Sağlık İletişimi. Literatür Yayınları N0232, İstanbul.
  • Thom, D.H., Hall M. A., Pawlson L. G. (2004) “Measuring Patients' Trust
  • Uyer, G. (2000) “Hemşire ve Hasta iletişiminin Hasta Yönünden Önemi”.
  • Türkiye Klinikleri Dergisi. 8:90—94. Yağbasan, M. ve Çakar, F. (2005) “Doktor-Hasta İlişkisinde Dile ve Yılmaz, A. A. (2005) “Hasta—Hekim İlişkisinde Güven İletişimi: Akdeniz
  • Üniversitesi Tıp Fakültesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Anabilim Dalı Tüp Bebek Ünitesinde Bir Uygulama”. Yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi, Antalya. Bu çalışmanın ilk versiyonu IV. Sağlık ve Hastane İdaresi Kongresi ’nde sözel bildiri olarak sunulmuştur.
Yıl 2011, Cilt: 14 Sayı: 2, 185 - 212, 01.04.2011

Kaynakça

  • Arda, B. (2003) ” İş Ahlakı Açısından Tıp: Neredeyiz? Nereye
  • Gidiyoruz?”. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi. 3(1):4. At1c1, E. (2005) “Erişkin Lösemili Hastalarda Hasta-Hekim İlişkisinin Tıp
  • Etiği İlkeleri Açısından İncelenmesi”. Doktora tezi, Uludağ Universitesi, Bursa. Atıcı, E. (2007) “Hasta - Hekim İlişkisini Etkileyen Unsurlar”. Uludağ
  • Universitesi Tıp Fakültesi Dergisi. 33(2):91—96. Brockopp, D. Y., Franey, B. N. (1992) “Patients' Knowledge of Their
  • Caregivers' Names.” Hospital Topics, 70 (1). Chin J.J. (2001) “Doctor-Patient Relationship: A Covenant of Trust”.
  • Singapore Medical Journal. 42(12):579-81 . Cirhinlioğlu, Z. (2001) Sağlık Sosyolojisi. Nobel Yayınlan, Ankara.
  • Dinççağ, A. (2003) Sevgili Doktorum Anla Beni. Kansu Matbaacılık,
  • Erdemir, A. D., Elçioğlu, Ö. Ş. (2000). Tıp Etiği Işığında Hasta ve Hekim Hakları. Türkiye Klinikleri, Ankara.
  • Erdemir, A. D. (2001) Klinik Etik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
  • Ertaş, E. (2007) “Doktor Hasta İlişkisinde Güven Sorunu”. Yüksek lisans tezi. Yüzüncü Yıl Universitesi, Van.
  • Ersoy, N. (1995) “Aydınlatılmış Onam Öğretisinin Gelişimi.” Türkiye
  • Klinikleri Dergisi. 1: 1—5. Fiscella, K., Meldrum, S., Franks, P., Shields, C. G., Duberstein, P., McDaniel S. H., Epstein, R. M. (2004) “Patient Trust: Is It Related To
  • Gordon, T., Edwards W.S. (1997) Doktor-Hasta İşbirliği, Çev. Aksay E.,
  • Sistem Yayıncılık, Istanbul. Hardoff, D., Schonmann, S. (2001) “Training Physicians in
  • Karsavuran, S., Kaya, S., Akturan, S. (2010) “Hasta-Hekim İlişkisinde
  • Güven İletişimi: Bir Devlet Hastanesi Genel Cerrahi Polikliniğinde Bir Kaya, S. (2005) Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme.
  • Pelikan Tıp ve Teknik Kitapçılık Ltd. Şti.. Ankara. Koch, E., Turgut, T. (2004) “Hasta—Hekim İlişkisinin Güncel Sorunları ve Kültürlerarası Yönleri: Bir Bakış”. Türk Psikiyatri Dergisi, 15(l):64—69
  • Kostik, Z. (1999) “Olağanüstü Hal Bölgesinde Yaralanarak Gata Eğitim
  • Hastanesinde Tedavi Gören Hastaların Doktor-Hasta İlişkisi ve Bu Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, Cilt:I4, Sayı.'2 (2011)
  • Oğuz, Y. (1995) “Klinik Uygulamada Hekim—Hasta İlişkisi”. Türkiye
  • Klinikleri Dergisi. 2(3):59—65 Roberts, C. A., Aruguete M.S. (2000) “Task and Socioemotional
  • Behaviors of Physicians: A Test of Reciprocity and Social Interaction Rogers, W. A. (2002) “ls There a Moral Duty for Doctors To Trust
  • Patients?”. Journal of Medical Ethics. 28(2), s.77—80. Rosser W.W., Kasperski J., (2001) “The BeneŞts of A Trusting Physician—
  • Patient Relationship”. Journal of Family Practice, 50(4):329- Siegfried, M. (1998) “Improving Doctor-Patient Communication”.
  • British Medical Journal. 316:1922—30.
  • Tabak, R. S. (1999). Sağlık İletişimi. Literatür Yayınları N0232, İstanbul.
  • Thom, D.H., Hall M. A., Pawlson L. G. (2004) “Measuring Patients' Trust
  • Uyer, G. (2000) “Hemşire ve Hasta iletişiminin Hasta Yönünden Önemi”.
  • Türkiye Klinikleri Dergisi. 8:90—94. Yağbasan, M. ve Çakar, F. (2005) “Doktor-Hasta İlişkisinde Dile ve Yılmaz, A. A. (2005) “Hasta—Hekim İlişkisinde Güven İletişimi: Akdeniz
  • Üniversitesi Tıp Fakültesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Anabilim Dalı Tüp Bebek Ünitesinde Bir Uygulama”. Yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi, Antalya. Bu çalışmanın ilk versiyonu IV. Sağlık ve Hastane İdaresi Kongresi ’nde sözel bildiri olarak sunulmuştur.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seda Karsavuran Bu kişi benim

Sıdıka Kaya Bu kişi benim

Saadet Akturan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karsavuran, S., Kaya, S., & Akturan, S. (2011). Hasta - Hekim İletişiminde Güven: Bir Genel Cerrahi Polikliniği Örneği. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 14(2), 185-212.
AMA Karsavuran S, Kaya S, Akturan S. Hasta - Hekim İletişiminde Güven: Bir Genel Cerrahi Polikliniği Örneği. HSİD. Nisan 2011;14(2):185-212.
Chicago Karsavuran, Seda, Sıdıka Kaya, ve Saadet Akturan. “Hasta - Hekim İletişiminde Güven: Bir Genel Cerrahi Polikliniği Örneği”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 14, sy. 2 (Nisan 2011): 185-212.
EndNote Karsavuran S, Kaya S, Akturan S (01 Nisan 2011) Hasta - Hekim İletişiminde Güven: Bir Genel Cerrahi Polikliniği Örneği. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 14 2 185–212.
IEEE S. Karsavuran, S. Kaya, ve S. Akturan, “Hasta - Hekim İletişiminde Güven: Bir Genel Cerrahi Polikliniği Örneği”, HSİD, c. 14, sy. 2, ss. 185–212, 2011.
ISNAD Karsavuran, Seda vd. “Hasta - Hekim İletişiminde Güven: Bir Genel Cerrahi Polikliniği Örneği”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 14/2 (Nisan 2011), 185-212.
JAMA Karsavuran S, Kaya S, Akturan S. Hasta - Hekim İletişiminde Güven: Bir Genel Cerrahi Polikliniği Örneği. HSİD. 2011;14:185–212.
MLA Karsavuran, Seda vd. “Hasta - Hekim İletişiminde Güven: Bir Genel Cerrahi Polikliniği Örneği”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, c. 14, sy. 2, 2011, ss. 185-12.
Vancouver Karsavuran S, Kaya S, Akturan S. Hasta - Hekim İletişiminde Güven: Bir Genel Cerrahi Polikliniği Örneği. HSİD. 2011;14(2):185-212.