İktisadi düşünce okulları genellikle, ana akım (ortodox) iktisat ve ana akım dışı (heterodox) iktisat olmak üzere iki başlık altında gruplandırılır. Ana akım iktisadın yöntemi, Newtoncu deterministik fiziğin yöntemi ile aynıdır. Einstein’nın relativite teorisi ile birlikte, ana akım iktisat ile fiziğin yöntemleri yol ayrımına gelmiş olmakla birlikte, ana akım iktisat Newtoncu deterministik fiziğin yöntemini izlemeye devam etti. Ana akım iktisat ile fizik arasındaki bu zayıf bağlantıya dayanarak, ana akım iktisat kendisini iktisadi düşünce okulları arasında iktisat bilimini temsil eden tek bilimsel okul olarak görmekte ve diğer okulları dışlamaktadır. Finansal Elitin yardımı ile ana akım iktisat küresel çağda, ABD’de Wall Street ve Birleşik Krallıkta the City başta olmak üzere dünyada kabul gören tek iktisat okulu haline geldi. Finansal elitin çıkarları ile ana akım iktisadın ilkeleri arasında bir uyum olduğunu ileri sürmek doğru olur. Bu uyum, Anglo-Amerikan ekonomilerinin farklı endüstrilerinde olduğu gibi iktisat eğitimi endüstrisinde de oligopolcü yapıların doğmasına yol açtı. Anglo-Amerikan dünyasında iktisat eğitimi endüstrisi, ana akım iktisadı tek doğru iktisat bilimi olarak teşvik eden finansal elitin kontrolü altındadır. 2008 Küresel Finansal Krizine kadar bu yaklaşım, kaçınılmaz olarak ana akım dışı iktisadı gözden düşürdü. Ana akım iktisadın krizi öngörme, anlama ve açıklamadaki başarısızlığı, kerameti kendinden menkul üstünlüğünü ortadan kaldırdı ve krizi daha iyi açıklayan Avusturya Okulu ve Post Keynesçi Okul gibi ana akım dışı iktisat okullarını ön plana çıkardı. Bu araştırma makalesi, Küresel Finansal Elitin Anglo-Amerikan dünyasındaki iktisat eğitimi endüstrisine etkilerini ve bu etkilerin 2008 Küresel Finansal Krizi bağlamındaki sonuçlarını analiz etmeyi amaçlamaktadır. Makale tasviri yöntemi izlemekte ve verileri basılı literatürden ve internet kaynaklarından sağlamaktadır. Sonuç olarak makale iktisat eğitiminde çeşitliliği önermekte ve Küresel Finansal Elitin ana akım iktisat aracılığıyla iktisat eğitimi üzerindeki hegemonyasını reddetmektedir.
Küresel Finansal Elit İktisat Eğitimi Endüstrisinde Oligopol 2008 Küresel Finansal Krizi
-
-
Schools of economic thought are generally grouped in two headings as mainstream (orthodox) economics and non-mainstream (heterodox) economics. The method of mainstream economics is the same one which Newtonian deterministic physics has. Although with Einstein’s relativity theory, the methods of mainstream economics and physics break up, mainstream economics keeps going on the method of Newtonian deterministic physics. Depending upon this weak connection of the mainstream economics with physics, mainstream economics sees itself only scientific school that represents economics science among schools of economic thought and excludes other schools. With the help of financial elite, mainstream economics becomes only game in town especially in Wall Street in the USA and the City in the United Kingdom during global era. It is safe to state that there is a harmony between interests of financial elite and principles of mainstream economics. This harmony has paved the way to oligopolies in different industries in Anglo-American economies as well as in the industry of economics education. The industry of economics education in Anglo-American world is under control of the financial elite which promotes mainstream economics as only true economics science. This approach has inevitably disfavored non-mainstream economics till 2008 Global Financial Crisis. The failure of mainstream economics in predicting, understanding and explaining the crisis has undermined its self-proclaimed supremacy and brought non-mainstream economics to fore such as Austrian and Post-Keynesian economics which explain the crisis better. This research article aims at analyzing the influence of Global Financial Elite over economics education industry in Anglo-American world and consequences of this influence in the context of 2008 Global Financial Crisis. The article follows a descriptive methodology and collects data from published literature and internet. As a conclusion, the article proposes diversity in economics education and refuses the hegemony of Global Financial Elite through mainstream economics over economics education.
Global Financial Elite Oligopoly in Economics Education Industry 2008 Global Financial Crisis
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |