The digital transformations of banks, which started in the 1950s, continue to gaining momentum. Banks are reshaping their relationships with their customers and employees. What matters most in this transformation is how employees are affected by digitalization. In this context, using quarterly data between 2006 and 2020, the effect of the use of total digital banking applications on the number of bank personnel and the number of bank branches was analyzed using linear regression analysis. The results obtained in the years depending on the services offered by the banks in Turkey has experienced an increase in the use of digital banking largely in parallel. In this process, the increase in the number of employees and the number of branches of the banks is also noteworthy. However, it is observed that the increase in the number of employees and branches lags behind the increase in the number of people using digital banking applications. The findings show the inevitability of a decrease in the number of branches and employees of banks with the increase in the number of people using digital banking applications in the future. In this direction, in order to strengthen the necessary infrastructure of banks and to provide employment suitable for new digital banking processes, the curriculum of the Higher Education Institution should be updated in the banking-finance departments of universities by working with banks.
Bankaların 1950’li yıllarda başlayan dijital dönüşümleri hız kazanarak devam etmektedir. Bankalar müşterileri ve çalışanları ile olan ilişkilerini yeniden şekillendirmektedirler. Bu dönüşüm içerisinde esas önemli olan çalışanların dijitalleşmeden nasıl etkilendiğidir. Bu bağlamda 2006-2020 yılları arasında üçer aylık veriler kullanılarak toplam dijital bankacılık uygulamaları kullanımının banka personel sayısı ve banka şube sayısı üzerindeki etkisi doğrusal regresyon analizi kullanılarak incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre yıllar içerisinde Türkiye’de dijital bankacılık kullanımında bankaların sunmuş olduğu hizmetler paralelinde büyük ölçüde bir artış yaşanmıştır. Bu süreçte bankaların çalışan sayılarındaki ve şube sayısındaki artış da dikkat çekmektedir. Fakat bu çalışan ve şube sayısındaki artışın dijital bankacılık uygulamalarının kullanan kişi sayısındaki artışın gerisinde kaldığı görülmektedir. Elde edilen bulgular ilerleyen dönemlerde dijital bankacılık uygulamaları kullanan kişi sayısının artmasıyla bankaların şube sayısında ve çalışan personel sayısında bir azalmanın kaçınılmazlığını göstermektedir. Bu doğrultuda bankaların gerekli alt yapılarını güçlendirmesi diğer taraftan yeni dijital bankacılık süreçlerine uygun istihdamın sağlanması için Yüksek Öğretim Kurumunun bankalarla çalışarak üniversitelerdeki bankacılık-finans bölümlerinde okutulan ders müfredatının güncellenmesi gerekmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finans |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |