Bu araştırmanın amacı 1950 ve 1980 yılları arasında süreli yansıyan genel ve mesleki
teknik eğitimle ilgili sorunları Eğitim Hareketleri Dergisi özelinde ele almak, günümüz
genel ve mesleki teknik eğitimle ilgili uygulama ve anlayışlara ışık tutmaktır. Bu amaçla
1955 ve 1980 yılları arasında yaklaşık 25 yıl yayın hayatına devam eden ve 286 sayı
olarak yayınlanan derginin tamamı araştırmanın amaçlar çerçevesinde incelenmiştir.
Amaca uygun bulunan makale ve yazılar içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Araştırma
sonunda genel ortaöğretimle ilgili olarak üniversite kapılarında yığılmalar, sınıfların
aşırı kalabalıklığı, fiziki imkânların yetersizliği, fırsat eşitliğinin tam olarak sağlanamaması
ve müfredatın yoğunluğu dergide başlıca sorunlar olarak görülmüştür. Mesleki ve teknik
eğitimle ilgili olarak da mesleki ve teknik eğitimin genel liselere göre daha az tercih
edilmesi, bu okulların cazip hale getirilememesi, meslek seçiminin bilimsel bir şekilde
yapılmaması, mesleki ve teknik eğitim kurumlarının bina, araç-gereç ve öğretmen açısından
yetersizlikleri gibi sorunların ele alındığı görülmektedir.
Lise Meslek Lisesi Süreli Yayınlar Eğitim Hareketleri Dergisi
The purpose of this survey is to handle the problems concerning general education and voca-tional technical education between the years 1950 and 1980 as specific to the Journal of Educa-tion Movements and to shed light on practices and senses concerning today's general educa-tion and vocational technical education. To this end, all of the journal, which was published for about 25 years between the years 1955 and 1980, and which was released in 286 issues was examined within the framework of the aims of the survey. As a result of the survey, flooding of students to universities, overcrowded classrooms, inadequacy of resources, lack of equality of opportunity for education for all and heavy curriculum were seen as main problems concerning general education. In the journal, concerning vocational and technical education, problems such as preference of vocational and technical education less compared to general education, unpopularity of vocational and technical education, unscientific choice of profession and inad-equate buildings, equipment and teaching staff in vocational and technical schools were han-dled.
High School Vocational High School Periodicals Journal of Education Movements
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 12 |