Kur‟an‟ın birinci maksadı ve Ġslâm„ın en temel ilkesi tevhid‟dir. Tevhid ise Allah‟ı zâtında, ulûhiyetinde, rubûbiyetinde, isim ve sıfatlarında bir‟lemek, bir olduğuna inanmak demektir.1 Görüldüğü gibi isim ve sıfatlar, tevhidin kısımları içerisinde zikredilmektedir. Bu nedenle Allah‟ın zâtından bahseden âyetlerin çoğunda Onun sıfatlarının yer aldığı görülmektedir. Ancak Kur‟an‟da, Allah‟ın zâtından ve ulûhiyetinden söz edilirken selb metoduna daha az müracaat edildiği, îcab metoduna ise daha geniĢçe yer verildiği görülür.2 Çünkü ulûhiyeti tanıtmanın temel esprisi ve gayesi, birinci derecede Allah‟ın kemal sıfatlarıyla muttasıf olduğunu yani ulûhiyetin ne olduğunu tesbit etmek; ikinci derecede de ne olmadığını belirtmektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Diğer ID | JA43CR24NR |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 15 Sayı: 15 |
Harran İlahiyat Dergisi-Harran Ilahiyat Journal Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.