BibTex RIS Kaynak Göster

İSMAİL FENNİ ERTUĞRUL VE BAZI ÇAĞDAŞLARINA GÖRE RUHUN BEKASI VE AHİRET

Yıl 2008, Cilt: 20 Sayı: 20, 145 - 157, 01.12.2008

Öz

Makale aynı zamanda ruhun gerçekliği, insanın ölümünden sonra varlığını nasıl devam ettireceği ve bunun nasıl mümkün olacağı, ruhun bekasının gerekçeleri gibi soruların da cevabını aramaktadır

Kaynakça

  • Adıvar, Abdü’lhak Adnan, Tarih Boyunca İlim ve Din, İstanbul, 1944
  • Aydın, Mehmet, Din Felsefesi, İzmir,1990
  • Aynî, Mehmet Ali, Reybîlik ve Lâilâhîlik (Tevfik Fikret'in Tarih-i Kadîmi’ine Cevap) İstanbul, 1935
  • Albayrak, Halis, Kur’anda İnsan Gayb İlişkisi, İstanbul, 1993
  • Ay, Lütfi, Eflatun Timaios Ankara, 1953
  • Ateş, Süleyman, kur’anansiklopedisi.chm.r/018 htm, ruh md. (Kubat Yayınları)
  • Bolay, Süleyman Hayri, Türkiye’de Ruhçu ve Maddeci Görüşün Mücadelesi, İstanbul, 1979
  • Felsefi Doktrinler Sözlüğü, İtanbul, 1977
  • Ferid Kam, (Hayatı, Fikirleri ve Eserleri) Ankara,1988
  • Aristo Metafiziği ile Gazzalî Metafiziği’nin Karşılaştırılması, İstanbul, 1993
  • Bursevî, İsmail Hakkı, Ruhu’l Beyan, İstanbul, 1389
  • Cevdet, Abdullah, Fünûn ve Felsefe, İstanbul.1912
  • Cevziyye, Muhammed b. Ebi Bekir İbn Kayyim, Kitabu’r-Ruh çvr.: Şaban Haklı, İstanbul,
  • Doğan, Mehmet, Büyük Türkçe Sözlük, İstanbul, 1988
  • Ertuğrul, İsmail Fenni, Kitâb-ı İzâle-i Şükûk, İstanbul, 1928
  • Lûgatçe-i Felsefe, İstanbul, 1929
  • Vahdet-i Vücud ve Muhyiddin İbni Arabî, (Yayına haz.: Mustafa Kara) İstanbul 1991
  • Filibeli Ahmet Hilmi, Huzur-u Aklu Fende Maddiyyun Meslek-i Dalaleti, İstanbul, 1332
  • Firuzabadi, Muhammed b. Yakup, el-Kamus-u Muhit, Beyrut, ty.
  • Günaltay, M. Şemsettin, İspat-ı Vacip ve Ruh Nazariyeleri, İstanbul, 1339
  • Hasirizade, Şeyh M. Elif Efendi, el-Kitabü’l- Mücmele Fi Şerhi’t-Tuhfeti’l - Mürsele, 1342 İstanbul.
  • İzmirli, İsmail Hakkı, Yeni İlm-i Kelam, İstanbul 1339 – 1341
  • İbu’l-İzz ed-Dımeşki, Muhammed, Şerhu’t-Tahaviyye. Thk.:Muhsin et- Türki, Şuayb el- Arnavud, Beyrut, 1997
  • İbnu Furek, Mücerredu-Makalat-i Eş’ari, thk.: Daniel Gımaret, Beyrut, 1987
  • Isbahani, Huseyin b. Muhammed er-Ragıp el-Müfredat fi Garibi’l-Kur’an, İstanbul, 1986
  • Kam, Ömer Ferid, İlmu Mâ Ba’de’t-Tabia, İstanbul, 1343 – 1344
  • Dini ve Felsefi Sohbetler, tsz. Ankara
  • Zebidi, M.Murtaza el- Haseni Şerh-u Kamus-u Tacu’l-Arus Cevahiru’l Kamus, Daru’l-Fikr, ty.
  • Razi, Muhammed b. Ömer b. Hüseyin Fahruddin, Kelama Giriş (el- Muhassal) çvr.: Hüseyin Atay, Ankara, 1978
  • Kılavuz, M. Saim İslam Akaidi İstanbul, 1987
  • Ülken, Hilmi Ziya, Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, İstanbul, 1979
  • Yazır, Elmalı’lı Muhammed Hamdi Hak Dini Kur’an Dili, İstanbul,1982
Yıl 2008, Cilt: 20 Sayı: 20, 145 - 157, 01.12.2008

Öz

Ertuğrul and his contemporaneuos’s. What is the true nature of the soul? It will go on after death of human being and this matter how will exist? This article deal with causes of the maintainty soul of human as well in the future after death

Kaynakça

  • Adıvar, Abdü’lhak Adnan, Tarih Boyunca İlim ve Din, İstanbul, 1944
  • Aydın, Mehmet, Din Felsefesi, İzmir,1990
  • Aynî, Mehmet Ali, Reybîlik ve Lâilâhîlik (Tevfik Fikret'in Tarih-i Kadîmi’ine Cevap) İstanbul, 1935
  • Albayrak, Halis, Kur’anda İnsan Gayb İlişkisi, İstanbul, 1993
  • Ay, Lütfi, Eflatun Timaios Ankara, 1953
  • Ateş, Süleyman, kur’anansiklopedisi.chm.r/018 htm, ruh md. (Kubat Yayınları)
  • Bolay, Süleyman Hayri, Türkiye’de Ruhçu ve Maddeci Görüşün Mücadelesi, İstanbul, 1979
  • Felsefi Doktrinler Sözlüğü, İtanbul, 1977
  • Ferid Kam, (Hayatı, Fikirleri ve Eserleri) Ankara,1988
  • Aristo Metafiziği ile Gazzalî Metafiziği’nin Karşılaştırılması, İstanbul, 1993
  • Bursevî, İsmail Hakkı, Ruhu’l Beyan, İstanbul, 1389
  • Cevdet, Abdullah, Fünûn ve Felsefe, İstanbul.1912
  • Cevziyye, Muhammed b. Ebi Bekir İbn Kayyim, Kitabu’r-Ruh çvr.: Şaban Haklı, İstanbul,
  • Doğan, Mehmet, Büyük Türkçe Sözlük, İstanbul, 1988
  • Ertuğrul, İsmail Fenni, Kitâb-ı İzâle-i Şükûk, İstanbul, 1928
  • Lûgatçe-i Felsefe, İstanbul, 1929
  • Vahdet-i Vücud ve Muhyiddin İbni Arabî, (Yayına haz.: Mustafa Kara) İstanbul 1991
  • Filibeli Ahmet Hilmi, Huzur-u Aklu Fende Maddiyyun Meslek-i Dalaleti, İstanbul, 1332
  • Firuzabadi, Muhammed b. Yakup, el-Kamus-u Muhit, Beyrut, ty.
  • Günaltay, M. Şemsettin, İspat-ı Vacip ve Ruh Nazariyeleri, İstanbul, 1339
  • Hasirizade, Şeyh M. Elif Efendi, el-Kitabü’l- Mücmele Fi Şerhi’t-Tuhfeti’l - Mürsele, 1342 İstanbul.
  • İzmirli, İsmail Hakkı, Yeni İlm-i Kelam, İstanbul 1339 – 1341
  • İbu’l-İzz ed-Dımeşki, Muhammed, Şerhu’t-Tahaviyye. Thk.:Muhsin et- Türki, Şuayb el- Arnavud, Beyrut, 1997
  • İbnu Furek, Mücerredu-Makalat-i Eş’ari, thk.: Daniel Gımaret, Beyrut, 1987
  • Isbahani, Huseyin b. Muhammed er-Ragıp el-Müfredat fi Garibi’l-Kur’an, İstanbul, 1986
  • Kam, Ömer Ferid, İlmu Mâ Ba’de’t-Tabia, İstanbul, 1343 – 1344
  • Dini ve Felsefi Sohbetler, tsz. Ankara
  • Zebidi, M.Murtaza el- Haseni Şerh-u Kamus-u Tacu’l-Arus Cevahiru’l Kamus, Daru’l-Fikr, ty.
  • Razi, Muhammed b. Ömer b. Hüseyin Fahruddin, Kelama Giriş (el- Muhassal) çvr.: Hüseyin Atay, Ankara, 1978
  • Kılavuz, M. Saim İslam Akaidi İstanbul, 1987
  • Ülken, Hilmi Ziya, Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, İstanbul, 1979
  • Yazır, Elmalı’lı Muhammed Hamdi Hak Dini Kur’an Dili, İstanbul,1982
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA99AY23SM
Bölüm Makale
Yazarlar

Veysel Kasar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 20 Sayı: 20

Kaynak Göster

ISNAD Kasar, Veysel. “İSMAİL FENNİ ERTUĞRUL VE BAZI ÇAĞDAŞLARINA GÖRE RUHUN BEKASI VE AHİRET”. Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 20/20 (Aralık 2008), 145-157.


Creative Commons Lisansı

   Harran İlahiyat Dergisi-Harran Ilahiyat Journal  Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı  ile lisanslanmıştır.