Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesinde yaşanan sosyal-siyasal sorunlar ülke gündemini işgal etmektedir. Yaşanan problemlerin merkezinde çoğu zaman gençler bulunmaktadır. Gençlerin yanlış yollara yönelişinin, ayrılıkçı ve suç teşkil eden eylemler içerisine girmelerinin önlenmesinde din eğitimi asıl unsurdur. Gençlere hitap açısından ortaöğretim (lise) Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi dersi bu anlamda önem arz etmektedir. İşte bu makalede Şırnak ili özelinde ortaöğretim düzeyinde Dkab dersinin problemleri ders öğretmenlerinin gözüyle ortaya konulmaya çalışılacaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden “yarı yapılandırılmış görüşme” metodunun uygulandığı bu araştırmada özellikle bölgesel anlamda yaşanan sıkıntıları çözüme ulaştırma açısından Dkab müfredatının yeterliliği meselesi ele alınacaktır. Ayrıca Dkab öğretim programını değerlendirme, uygulamada karşılaşılan zorlukları tespit etme, elde edilen sonuçlardan hareketle program yenileme ve geliştirme çalışmalarına katkı sağlama bu araştırmanın amaçları arasındadır
The social and political problems in East and South Eastern region come into question nationally. Youth is usually in the center of these problems. Religious education is very important and virtual element to prevent from tendency to wrong directions, separatism and illegal activities. So, Religious Culture and Moral Knowledge courses are the best way to reach the solution of these issues. In this article, I will focus on the troubles of Religious Culture and Moral Knowledge courses at high schools in Şırnak with the experience and approaches of its own teachers. This article, which is performed “semi structured” interview method in, one of the qualitative research methodologies will argue if Religious Culture and Moral Knowledge courses’ curriculum is enough or not to solve the regional problems. Assessment of this syllabus, finding out difficulties in practice, contribution to effort for renovation and development with the results taken are the main goals of this article
Diğer ID | JA69HS97DE |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 24 Sayı: 24 |
Harran İlahiyat Dergisi-Harran Ilahiyat Journal Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.