Müteşâbih kavramı İslam düşünce tarihinin tartışmalı kavramlarından biri olmuştur. Bu kavram tefsir literatüründe de tartışılmıştır. Müteşâbih kavramıyla ilgili farklı yaklaşım ve yönelimler vardır. Bu yönelimlerin iki ana akımı Selef ve Halef ekolleridir. Selef ekolü müteşâbih lafızların yorumuna gitmezken, halef ekolü ise müteşâbihlerin yorumlanmasını esas alır. Bütün bu tartışmaların kaynağı Âl-i İmran Sûresi’nin 7. âyetidir. İşte bu makale kendisi için Neo-Selefi tanımı yapılan, modern İslam düşüncesinin önde gelen isimlerinden Reşîd Rızâ’nın müteşâbihlere bakışını ortaya koymayı hedeflemektedir
“Mutashabih” has been among the most disputed concepts in the history f Islamic thought, including tafsir literature. Among varying approaches and trends in relation to mutashabih are two mainstream schools: the Salaf (predecessors, former scholars) and the Halaf (successors, later scholars). While the Salaf abstains from interpreting mutashabih phrases, the Halaf prefers to interpret them. The dispute arises mainly due to varying approaches to the seventh verse Al Imran chapter in the Qur’an. This paper aims to lay down the views of Rashid Rida on mutashabih. Ridda is a pioneer in modern Islamic thought and is consider as a neo-salafi
Rashid Rıda mutashabih Salaf (predecessors) Halaf (successors) istiwa ruyet allah
Diğer ID | JA86FE88UY |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 31 Sayı: 31 |
Harran İlahiyat Dergisi-Harran Ilahiyat Journal Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.