In this study a questionnaire form and a tractor failure service registration form used for determine the failure density. Survey is applied in the South Eastern Anatolia Project (GAP) provinces with 68 farmers, 22 service stations and 18 spare parts dealers. Target audiences within the scope o f the survey were asked 20 questions. They have chosen the failures that were occurred on their tractors. Obtained results are compared with the tractor failures registered in services. Based on the results of the questionnaire: Engine component failure % 26.1 , Electrical system failure %22.8, steering failure % 11.2, hydraulic system failure %10.7, transmission failure % 6.6, clutch failure % 6.4, front axle failure % 5.5, brake system failure % 3.9, bonnet failure % 3.5 and rear axle failure % 3.3. The service tractor failure registration results : Engine component failure % 28.6, Hydraulic system failure % 24.9, steering failure 11.1, transmission failure % 8.3, % 6.3 electrical system failure, % 6.2 front axle failure, % 5.6 brake system failure, % 4.4 rear axle failure, % 3.9 clutch failure and % 0.7 bonnet failure to became fact. Ratios of a lot of failures which have been repaired excluding itself ateliers of services (Electric, bonnet, pump etc.) had been come lower than expected. In this study, the variations of tractor failures are determined and the related solutions are provided to end user of tractors for prevent any possible failures.
Bu çalışmada, bir anket formu ve traktör servislerindeki hasar kayıtları hasar yoğunluklarının belirlenmesi için kullanılmıştır. Anket, Güneydoğu Anadolu Projesi (GAP) kapsamındaki illerde, 68 çiftçi, 22 yetkili servis ve 18 yedek parça sağlayıcı firma ile yapılmıştır. Hedef kitleye 20 soru sorulmuştur. Ankete katılanlar kendi traktörlerinde oluşan hasarları seçmişlerdir. Elde edilen sonuçlar yetkili servis kayıtlarıyla karşılaştırılmıştır. Anket sonuçlarına göre; Motor bileşenleri arızası %26.1, Elektrik sistemi arızası %22.8, direksiyon sistemi arızası %11.2, hidrolik sistem arızası %10.7, şanzıman arızası %6.6, debriyaj arızası %6.4, ön düzen arızası %5.5, fren sistemi arızası %3.9, kaporta arızası %3.5, arka dingil arızası %3.3 bulunmuştur. Yetkili servisten alınan arıza kayıt sonuçları; Motor bileşenleri arızası %28.6, Elektrik sistemi arızası %6.3, direksiyon sistemi arızası %11.1, hidrolik sistem arızası %24.9, şanzıman arızası %8.3, debriyaj arızası %3.9, ön düzen arızası %6.2, fren sistemi arızası %5.6, kaporta arızası %0.7, arka dingil arızası %4.4 olarak elde edilmiştir. Ankete katılan çiftçilerin verdiği değerlerin düşük olmasının sebebi, arızaların bir kısmının ( kaporta, elektrik aksamı, pompa vs) Yetkili servis dışında tamirhanelerde giderilmiş olmasındandır. Bu çalışmada, traktör arızalarının çeşitleri belirlenmiş ve arızalara sebep olan durumlar ortaya konarak olası arızaların önlenmesi için çözüm yolları sunulmuştur.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Gıda Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 19 Sayı: 4 |
Harran Tarım ve Gıda Bilimi Dergisi, Creative Commons Atıf –Gayrı Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) Lisansı ile lisanslanmıştır.