Modern Türk şiirinin 1980 kuşağı
imge şiiri anlayışının önde gelen şairlerinden biri olan Haydar Ergülen (d.
1956) dönem içindeki çabası, girdiği tartışmalar ve en önemlisi de yayımladığı
nitelikli şiir kitaplarıyla kuşak şiirinin yeni renkler kazanmasında, şiirin
estetik düzeyinin yükselmesinde önemli rol oynamıştır.
Ergülen’in bütün şiir
kitaplarında ev imgesini görmekteyiz. Onun evi/evleri içe dönük, kişisel ve
psikolojiktir. Ergülen’de ev, Bachelard’ın Mekânın Poetikası kitabında
belirttiği gibi mutluluk, düş kurma, yalnızlığını yaşama, kısacası içtenlik
mekânı olarak görülmektedir.
1980 kuşağı şairleri açık havaya
çıkmamayı tercih ederler. Şehrin bireyi yok ettiği ve yığınlaştırdığı kamusal
alanı terk ederek eve ve kendi içlerine çekilirler. Haydar Ergülen de kırılgan
ve ince ruhlu yapısı ile sokağı sevse de şiir için eve kapanmak gerektiğini
savunan bir şairdir. Şehrin korunaksızlığı diğer insanlar gibi Ergülen’in de
birçok nesne veya canlıya sığınma ihtiyacını doğurmuştur. Fakat tüm bu
sığınaklar bir gün korunaklılığını yitirecektir ve insan sonunda kendi
gövdesine ve ruhuna kapanacaktır. İnsanın en korunaklı yeri kendisidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 4 |