Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HAYDAR ERGÜLEN’İN ŞİİRİNDE BEDENİN SIĞINAĞA DÖNÜŞMESİ

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 4, 329 - 342, 30.12.2019

Öz



Modern Türk şiirinin 1980 kuşağı
imge şiiri anlayışının önde gelen şairlerinden biri olan Haydar Ergülen (d.
1956) dönem içindeki çabası, girdiği tartışmalar ve en önemlisi de yayımladığı
nitelikli şiir kitaplarıyla kuşak şiirinin yeni renkler kazanmasında, şiirin
estetik düzeyinin yükselmesinde önemli rol oynamıştır.



Ergülen’in bütün şiir
kitaplarında ev imgesini görmekteyiz. Onun evi/evleri içe dönük, kişisel ve
psikolojiktir. Ergülen’de ev, Bachelard’ın Mekânın Poetikası kitabında
belirttiği gibi mutluluk, düş kurma, yalnızlığını yaşama, kısacası içtenlik
mekânı olarak görülmektedir.



1980 kuşağı şairleri açık havaya
çıkmamayı tercih ederler. Şehrin bireyi yok ettiği ve yığınlaştırdığı kamusal
alanı terk ederek eve ve kendi içlerine çekilirler. Haydar Ergülen de kırılgan
ve ince ruhlu yapısı ile sokağı sevse de şiir için eve kapanmak gerektiğini
savunan bir şairdir. Şehrin korunaksızlığı diğer insanlar gibi Ergülen’in de
birçok nesne veya canlıya sığınma ihtiyacını doğurmuştur. Fakat tüm bu
sığınaklar bir gün korunaklılığını yitirecektir ve insan sonunda kendi
gövdesine ve ruhuna kapanacaktır. İnsanın en korunaklı yeri kendisidir.




Kaynakça

  • Bachelard, Gaston. (2013). Mekanın Poetikası. İstanbul: İthaki Yayınları.Bachelard, Gaston. (2012). Düşlemenin Poetikası. İstanbul: İthaki Yayınları.Ergülen, Haydar. (2016). Aşk Şiirleri Antolojisi. İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.Sarıoğlu, Sezai. (1995). Klasik Peri; Gül Anne’den Doğma Hafız-ı Haydar. Sombahar Dergisi 32. sayı. 50-59.Ergülen, Haydar. (2016). 40 Şiir ve Bir… İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.Ergülen, Haydar. (2016). Keder Gibi Ödünç. İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.Öner, Haluk. (2017). Haydar Ergülen’in Şiirlerinde Alevi-Bektaşi Geleneğinin İzleri. Periler Aşka Uçar Haydar Ergülen Kitabı. 40-57.Ergülen, Haydar. (2017). Düzyazı: 100 Yazı. İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.Akbayır, Sıddık. (2010). Şiir Adımlı Bir Yolcu Haydar Ergülen. İstanbul: Ferfir Yayınları.Ergülen, Haydar. (2014). Zarf. İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.Ergülen, Haydar. (2016). Üzgün Kediler Gazeli. İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.
Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 4, 329 - 342, 30.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Bachelard, Gaston. (2013). Mekanın Poetikası. İstanbul: İthaki Yayınları.Bachelard, Gaston. (2012). Düşlemenin Poetikası. İstanbul: İthaki Yayınları.Ergülen, Haydar. (2016). Aşk Şiirleri Antolojisi. İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.Sarıoğlu, Sezai. (1995). Klasik Peri; Gül Anne’den Doğma Hafız-ı Haydar. Sombahar Dergisi 32. sayı. 50-59.Ergülen, Haydar. (2016). 40 Şiir ve Bir… İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.Ergülen, Haydar. (2016). Keder Gibi Ödünç. İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.Öner, Haluk. (2017). Haydar Ergülen’in Şiirlerinde Alevi-Bektaşi Geleneğinin İzleri. Periler Aşka Uçar Haydar Ergülen Kitabı. 40-57.Ergülen, Haydar. (2017). Düzyazı: 100 Yazı. İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.Akbayır, Sıddık. (2010). Şiir Adımlı Bir Yolcu Haydar Ergülen. İstanbul: Ferfir Yayınları.Ergülen, Haydar. (2014). Zarf. İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.Ergülen, Haydar. (2016). Üzgün Kediler Gazeli. İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Ceyda Badanka 0000-0002-1963-2433

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Badanka, C. (2019). HAYDAR ERGÜLEN’İN ŞİİRİNDE BEDENİN SIĞINAĞA DÖNÜŞMESİ. Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi, 2(4), 329-342.