Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 7, 99 - 109, 30.06.2021

Öz

Kaynakça

  • Adıvar, Halide Edip (2003). Ateşten Gömlek. İstanbul: Özgür Yay.
  • Adıvar, Halide Edip (2014). Ateşten Gömlek. İstanbul: Can Sanat Yayınları.
  • Argunşah, Hülya (2015). “Halide Edip’te Değişen Kadının Romandaki İzdüşümleri: Seviyye Talip’ten Ateşten Gömlek’e”. TÜBAR, XXXVII, 27-52.
  • Aytaç, Gürsel (1999). Genel Edebiyat Bilimi. İstanbul: Papirüs Yayınları.
  • Bilge, Yunus (2012). “Halide Edip’in Yedigün Dergisindeki Yazılarında Kadına Bakışı”. The Journal of Academic Social Science Studies, International Journal of Social Science, 5, 43-61.
  • Buğra, Tarık (2006). Küçük Ağa. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Emir, Sabahat (1970). “Küçük Ağa Üzerine”. Hisar Dergisi, 79.
  • Enginün, İnci (1986). Halide Edib Adıvar. Ankara: Sevinç Matbaası.
  • Fazlıoğlu, Şükran (2006). Arap Romanında Türkler. Küre Yayınları: İstanbul.
  • Kanter, Beyhan (2016). “Halide Edib Adıvar’ın Romanlarında Eril Tahakkümün Sınırında Gezinen Kadınlar”. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4, 24.
  • Kınacı, Cemile (2016). Kazak Edebiyatında İmaj ve Kimlik (1925-1991). Ankara: Bengü Yayınları.
  • Sakallı, Fatih (2012). “Halide Edip Adıvar’ın Hikâyelerinde Milli Mücadele’yi Yaşayan Kadınlar”. Gazi Akademik Bakış Dergisi, 10, 145.

“KÜÇÜK AĞA” VE “ATEŞTEN GÖMLEK” ROMANLARINDA İDEAL KADIN İMAJI ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME

Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 7, 99 - 109, 30.06.2021

Öz

Tarık Buğra’nın Küçük Ağa ve Halide Edip Adıvar’ın Ateşten Gömlek adlı romanları, konularının aynı tarihi süreci anlatmaları bakımından ortak özellik göstermektedir. Bahsi geçen her iki romanda da; Kurtuluş Savaşı’nın Anadolu topraklarına ve Anadolu halkına yansıması ile ortaya çıkan milli mücadele ruhunu Kuva-yı Milliye ile kendi özünden doğuran halkın kurtuluş hikayesini anlatmaktadır.
Çalışma da, savaşın olumsuz sonuçlarının kadın tipi üzerindeki etkisinin ve bu etkinin ideal kadın imajı olarak okura nasıl yansıtıldığı incelenmiştir. Ayrıca, kadın tiplerinin simgesel değerleri vurgulanarak çizilen kadın imajının nitelikleri tespit edilmiştir. Tarık Buğra Emine ve Fatma ile Halide Edip Adıvar ise Ayşe ve Kezban tipleri ile ideal kadının imajının taşıması gereken özellikler ve ideal kadın imajında olmaması gereken özellikler açısından bakılmıştır.

Kaynakça

  • Adıvar, Halide Edip (2003). Ateşten Gömlek. İstanbul: Özgür Yay.
  • Adıvar, Halide Edip (2014). Ateşten Gömlek. İstanbul: Can Sanat Yayınları.
  • Argunşah, Hülya (2015). “Halide Edip’te Değişen Kadının Romandaki İzdüşümleri: Seviyye Talip’ten Ateşten Gömlek’e”. TÜBAR, XXXVII, 27-52.
  • Aytaç, Gürsel (1999). Genel Edebiyat Bilimi. İstanbul: Papirüs Yayınları.
  • Bilge, Yunus (2012). “Halide Edip’in Yedigün Dergisindeki Yazılarında Kadına Bakışı”. The Journal of Academic Social Science Studies, International Journal of Social Science, 5, 43-61.
  • Buğra, Tarık (2006). Küçük Ağa. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Emir, Sabahat (1970). “Küçük Ağa Üzerine”. Hisar Dergisi, 79.
  • Enginün, İnci (1986). Halide Edib Adıvar. Ankara: Sevinç Matbaası.
  • Fazlıoğlu, Şükran (2006). Arap Romanında Türkler. Küre Yayınları: İstanbul.
  • Kanter, Beyhan (2016). “Halide Edib Adıvar’ın Romanlarında Eril Tahakkümün Sınırında Gezinen Kadınlar”. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4, 24.
  • Kınacı, Cemile (2016). Kazak Edebiyatında İmaj ve Kimlik (1925-1991). Ankara: Bengü Yayınları.
  • Sakallı, Fatih (2012). “Halide Edip Adıvar’ın Hikâyelerinde Milli Mücadele’yi Yaşayan Kadınlar”. Gazi Akademik Bakış Dergisi, 10, 145.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Seda Altundal 0000-0001-6109-3712

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Altundal, S. (2021). “KÜÇÜK AĞA” VE “ATEŞTEN GÖMLEK” ROMANLARINDA İDEAL KADIN İMAJI ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME. Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi, 4(7), 99-109.