Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A HISTORICAL GLANCE AT TEACHER'S LIFE-LONG-BASED LEARNING IN THE SCOPE OF IN-SERVICE TRAINING: EDUCATIONAL AND CULTURAL ISSUES IN TEACHER'S VOICE RADIO TALKS

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 1, 149 - 160, 30.06.2022

Öz

The administrative structure, purpose, duties and activities of the Teacher Training Bureau, which served between the years 1960-1966 were analysed in this research. Moreover, the Teacher's Voice fascicle, in which the talks about education and culture in the Teacher's Voice Radio program organized by the Bureau between 1961-1963 were compiled, were examined. When the published fascicle is analysed, it was found out that the way the issues on the radio are handled, sometimes in the form of a speech by a single person (expert), and sometimes in the form of a speech by two or more independent people, sometimes in a daily spoken language and sometimes in a didactic style. At the end of the examination, it was noticed that the topics discussed in the aforementioned period were similar to today's educational issues. When we look at the Teacher Training Bureau and the Voice of the Teacher radio program on the basis of in-service training and lifelong learning, it is a very significant and unique example in the period when the application was carried out. 

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (2013). Türk Eğitim Tarihi (m.ö. 1000-m.s. 2013). Ankara: Pegem Akademi.
  • Aslangil, H. C. (1961). Öğretmeni İş Başında Yetiştirme Bürosu ve Göreceği İşler. Öğretmen, 15(170), 9-10.
  • Becerikli, S. (2019). Osmanlı Modernleşme Sürecinde Selanik Vilayetinde Eğitim, (Ed. Fatih Demirel), Selanik dârülmuallimîni, (ss. 201-229). İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık.
  • Becerikli, S. (2022). A historical study on courses on teaching profession taught in ottoman teacher training schools. International Journal of Eurasian Education and Culture, 7(16), 532-562.
  • Günel, M.; Tanrıverdi, K. (2014). Dünya’da ve Türkiye’de hizmetiçi eğitimler: kurumsal ve akademik hafıza(kayıpları)mız. Eğitim ve Bilim, 39(175), 73-94.
  • Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı (1988). Hizmetiçi eğitim, kuruluş, gelişme, faaliyetleri 1960-1987. Ankara.
  • Öğretmeni İş Başında Yetiştirme Bürosu Nedir ve Ne İş Yapar (1961).
  • Öğretmeni İş Başında Yetiştirme Bürosu, Öğretmenin Sesi Radyo Konuşmaları (1963).
  • Önertürk, A. (1961). Öğretmeni iş başında yetiştirme semineri, Birlik, 32-33, 13-15.
  • Şanal, M. (2002). Türkiye'de öğretmen okullarında meslek dersi kitaplarının pedagojik açıdan değerlendirilmesi (1848-1918) [Yayınlanmamış doktora tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Şanal, M. (2002-2003). Osmanlı öğretmen okulları programlarında öğretmenlik meslek dersleri. Akademik Araştırmalar Dergisi, 15, 53-69.

ÖĞRETMENİN YAŞAM BOYU TEMELLİ ÖĞRENİMİNE HİZMET İÇİ EĞİTİM KAPSAMINDA TARİHSEL BİR BAKIŞ: ÖĞRETMENİN SESİ RADYO KONUŞMALARINDA EĞİTİM VE KÜLTÜR MESELELERİ

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 1, 149 - 160, 30.06.2022

Öz

Bu çalışmada 1960-1966 yılları arasında görev yapmış olan Öğretmeni İş Başında Yetiştirme Bürosunun idari yapısı, amacı, görevleri ve faaliyetleri ele alınmış ve Büronun 1961-1963 yılları arasında düzenlemiş olduğu Öğretmenin Sesi Radyo programındaki eğitim ve kültür konuları ile alakalı konuşmaların derlendiği öğretmenin sesi fasikülü incelenmiştir. Yayınlanan fasikül incelendiğinde şunlar tespit edilmiştir: Söz konusu kayıtlar; radyoda yer alan meselelerin ele alınış biçimine göre değişiklik göstermiştir. Bu değişiklik bazen tek kişinin (uzmanın) konuşma metni biçiminde bazen ise bağımsız iki ya da daha fazla kişinin tartıştığı, üzerinde fikir yürüttüğü, yer yer günlük konuşma diliyle bazen de didaktik bir üslupla ele alanın karşılıklı konuşma metinleridir. Yapılan inceleme sonunda bahsi geçen dönemde üzerine tartışılan konuların günümüz eğitim meseleleri ile benzerlikleri fark edilmiştir. Öğretmeni İş Başında Yetiştirme Bürosu ve Öğretmenin Sesi radyo programı hizmet içi eğitim ve yaşam boyu öğrenme temelinde bakıldığında uygulamanın yapıldığı dönemde oldukça dikkat çekici ve farklı bir örnektir.

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (2013). Türk Eğitim Tarihi (m.ö. 1000-m.s. 2013). Ankara: Pegem Akademi.
  • Aslangil, H. C. (1961). Öğretmeni İş Başında Yetiştirme Bürosu ve Göreceği İşler. Öğretmen, 15(170), 9-10.
  • Becerikli, S. (2019). Osmanlı Modernleşme Sürecinde Selanik Vilayetinde Eğitim, (Ed. Fatih Demirel), Selanik dârülmuallimîni, (ss. 201-229). İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık.
  • Becerikli, S. (2022). A historical study on courses on teaching profession taught in ottoman teacher training schools. International Journal of Eurasian Education and Culture, 7(16), 532-562.
  • Günel, M.; Tanrıverdi, K. (2014). Dünya’da ve Türkiye’de hizmetiçi eğitimler: kurumsal ve akademik hafıza(kayıpları)mız. Eğitim ve Bilim, 39(175), 73-94.
  • Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı (1988). Hizmetiçi eğitim, kuruluş, gelişme, faaliyetleri 1960-1987. Ankara.
  • Öğretmeni İş Başında Yetiştirme Bürosu Nedir ve Ne İş Yapar (1961).
  • Öğretmeni İş Başında Yetiştirme Bürosu, Öğretmenin Sesi Radyo Konuşmaları (1963).
  • Önertürk, A. (1961). Öğretmeni iş başında yetiştirme semineri, Birlik, 32-33, 13-15.
  • Şanal, M. (2002). Türkiye'de öğretmen okullarında meslek dersi kitaplarının pedagojik açıdan değerlendirilmesi (1848-1918) [Yayınlanmamış doktora tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Şanal, M. (2002-2003). Osmanlı öğretmen okulları programlarında öğretmenlik meslek dersleri. Akademik Araştırmalar Dergisi, 15, 53-69.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Zafer Tangülü 0000-0003-1596-442X

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tangülü, Z. (2022). ÖĞRETMENİN YAŞAM BOYU TEMELLİ ÖĞRENİMİNE HİZMET İÇİ EĞİTİM KAPSAMINDA TARİHSEL BİR BAKIŞ: ÖĞRETMENİN SESİ RADYO KONUŞMALARINDA EĞİTİM VE KÜLTÜR MESELELERİ. Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi, 5(1), 149-160.