BibTex RIS Kaynak Göster

THE INVESTIGATION OFTHE EFFECT OF SOME ROAD GEOMETRIC STANDARDS TO TRAFFIC ACCIDENTS USING REAL TIME KINEMATIC GPS AND ACCELEROMETER

Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 3, 15 - 25, 01.09.2011

Öz

Freight and human carrying within the transportation activities by mostly higways leads to a traffic density in our country. Accordingly, traffic accidents occur due to various reasons. It is seen that accidents caused by roads remained well below the European countries when analyzing the reasons of accidents. Therefore, it is necessary to investigate new methods for the determination of the traffic accidents which are caused by roads. In this study, location data and acceleration values which was simultaneously determined in a selected road route, the effects of lateral accelaration caused by centrifugal force which affects road comfort in curves were analyzed in surveyed sections.

GERÇEK ZAMANLI KİNEMATİK GPS VE İVMEÖLÇER YARDIMI İLE BAZI YOL GEOMETRİK STANDARTLARININ TRAFİK KAZALARINA ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI

Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 3, 15 - 25, 01.09.2011

Öz

Ülkemizde, ulaştırma faaliyetleri içinde yer alan yük ve insan taşımacılığının büyük bir bölümünün karayolları ile yapılması trafikte yoğunluğa yol açmaktadır. Buna bağlı olarak da çeşitli sebeplerden dolayı trafik kazaları meydana gelmektedir. Bu kaza sebepleri analiz edildiğinde yoldan kaynaklanan kazaların Avrupa ülkelerinin çok altında kaldığı görülmektedir. Bu durum, yoldan kaynaklanan trafik kazalarının araştırılması için yeni yöntemlerin belirlenmesini gerekli hale getirmektedir. Bu çalışmada belirlenen bir yol güzergahında konum bilgileri ve ivme değerleri eş zamanlı tespit edilerek, kurblarda yol konforunu etkileyen merkezkaç kuvvetinden dolayı oluşan yanal ivmenin etkileri ölçüm yapılan kısımlarda analiz edilmeye çalışılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Umut Tuncel Bu kişi benim

Tamer Baybura Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tuncel, U., & Baybura, T. (2011). GERÇEK ZAMANLI KİNEMATİK GPS VE İVMEÖLÇER YARDIMI İLE BAZI YOL GEOMETRİK STANDARTLARININ TRAFİK KAZALARINA ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI. Harita Teknolojileri Elektronik Dergisi, 3(3), 15-25.
AMA Tuncel U, Baybura T. GERÇEK ZAMANLI KİNEMATİK GPS VE İVMEÖLÇER YARDIMI İLE BAZI YOL GEOMETRİK STANDARTLARININ TRAFİK KAZALARINA ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI. Harita Teknolojileri Elektronik Dergisi. Eylül 2011;3(3):15-25.
Chicago Tuncel, Umut, ve Tamer Baybura. “GERÇEK ZAMANLI KİNEMATİK GPS VE İVMEÖLÇER YARDIMI İLE BAZI YOL GEOMETRİK STANDARTLARININ TRAFİK KAZALARINA ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI”. Harita Teknolojileri Elektronik Dergisi 3, sy. 3 (Eylül 2011): 15-25.
EndNote Tuncel U, Baybura T (01 Eylül 2011) GERÇEK ZAMANLI KİNEMATİK GPS VE İVMEÖLÇER YARDIMI İLE BAZI YOL GEOMETRİK STANDARTLARININ TRAFİK KAZALARINA ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI. Harita Teknolojileri Elektronik Dergisi 3 3 15–25.
IEEE U. Tuncel ve T. Baybura, “GERÇEK ZAMANLI KİNEMATİK GPS VE İVMEÖLÇER YARDIMI İLE BAZI YOL GEOMETRİK STANDARTLARININ TRAFİK KAZALARINA ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI”, Harita Teknolojileri Elektronik Dergisi, c. 3, sy. 3, ss. 15–25, 2011.
ISNAD Tuncel, Umut - Baybura, Tamer. “GERÇEK ZAMANLI KİNEMATİK GPS VE İVMEÖLÇER YARDIMI İLE BAZI YOL GEOMETRİK STANDARTLARININ TRAFİK KAZALARINA ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI”. Harita Teknolojileri Elektronik Dergisi 3/3 (Eylül 2011), 15-25.
JAMA Tuncel U, Baybura T. GERÇEK ZAMANLI KİNEMATİK GPS VE İVMEÖLÇER YARDIMI İLE BAZI YOL GEOMETRİK STANDARTLARININ TRAFİK KAZALARINA ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI. Harita Teknolojileri Elektronik Dergisi. 2011;3:15–25.
MLA Tuncel, Umut ve Tamer Baybura. “GERÇEK ZAMANLI KİNEMATİK GPS VE İVMEÖLÇER YARDIMI İLE BAZI YOL GEOMETRİK STANDARTLARININ TRAFİK KAZALARINA ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI”. Harita Teknolojileri Elektronik Dergisi, c. 3, sy. 3, 2011, ss. 15-25.
Vancouver Tuncel U, Baybura T. GERÇEK ZAMANLI KİNEMATİK GPS VE İVMEÖLÇER YARDIMI İLE BAZI YOL GEOMETRİK STANDARTLARININ TRAFİK KAZALARINA ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI. Harita Teknolojileri Elektronik Dergisi. 2011;3(3):15-2.