Giriş Öğrencilerin ilk yardım uygulamalarına ilişkin
bilgi düzeylerinin bilinmesi, yanlış bilinen uygulamaların düzeltilmesi ve
doğru zamanda güncel bilgilerle değerlendirilmesi açısından önemlidir.
Amaç Kesitsel tipteki bu
çalışmada üniversite öğrencilerinin temel ilk yardım uygulamalarına ilişkin
bilgi düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem
Bu araştırma 20.01.2018-20.02.2018 tarihleri arasında Aydın Adnan Menderes
Üniversitesi Merkez Kampüsü’nde öğrenim görmekte olan 463 üniversite öğrencisi ile
yapılmıştır. Verilerin toplanmasında 33 soruluk
literatüre göre oluşturulmuş bir anket formu kullanılmıştır. Elde edilen
verilerin değerlendirilmesinde; tanımlayıcı istatistikler (ortalama ve yüzdelik
değerler) ve Ki-kare analizleri kullanılmıştır.
Bulgular
Araştırmaya katılan öğrencilerin %50.8’i erkek ve yaş ortalamaları 20.70±1.80
(min:18, max:35)’ dir. Araştırmaya katılan öğrencilerin %28’i Fen Edebiyat
Fakültesi, %21.2’si Eğitim Fakültesi ve %16.6’sı Aydın Meslek Yüksekokulu ve %
34.2’si diğer fakültelerde öğrenim görmekte olup % 33.7’si 2. sınıf, % 33.3’ü
1. sınıf, % 17.7’si 4. sınıf ve % 15.3’ü 3. sınıf öğrencisidir. Öğrencilerin
%68.4’ü önceden ilk yardım ile ilişkili herhangi bir kurs almamış ve % 96.5’inin
ilkyardım ile ilgili bir sertifikası yoktur.
Araştırma bulgularına göre temel
ilk yardım eğitimi alan öğrencilerin ilk yardımın amacını bilme durumları
arasında anlamlı bir ilişki (p=0.331) bulunmuştur.
Sonuç
Araştırma sonuçlarına göre
öğrencilerin ilk yardım bilgi düzeylerinin orta düzeyde iyi olduğu sonucuna
varıldı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.