Amaç: Bu araştırma beceri eğitiminde simülasyon kullanımının
hemşirelik öğrencilerinin öğrenme tutumları, anksiyete ve beceri düzeylerine
etkisini değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Yöntem: Araştırma randomize kontrollü deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar
döneminde Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Hemşirelik
Esasları dersine kayıtlı 267 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini
ise güven aralığı %95 ve gücü %80 alınarak 64 öğrenci oluşturmuştur. Öğrenciler
deney ve kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Deney grubundaki
öğrencilere yüksek geçerlikli simülatör ile kontrol grubundaki öğrencilere task
trainer maketler ile beceri eğitimi yapılmıştır. Verilerin toplanmasında Birey
Tanıtım Formu, Öğrenmeye İlişkin Tutum Ölçeği, Durumluluk-Süreklilik Kaygı
Ölçeği (DKÖ-SKÖ) ve Beceri Kontrol Listeleri kullanılmıştır. Öğrencilerin
DKÖ-SKÖ ve öğrenme tutumları beceri eğitimi öncesi ve sonrasında, beceri eğitim
düzeyleri ise uygulama sonrasında OSCE ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 18.65±1.04’dır.
Araştırmada kontrol grubu öğrencilerinin girişim öncesi ve sonrası DKÖ puan
ortalamaları arasında, deney gurubu öğrencilerinin girişim öncesi ve sonrası
SKÖ toplam puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark
saptanmıştır (p<0.005). Kontrol grubu öğrencilerinin girişim öncesi ve
sonrası Öğrenme Tutumları Ölçeğinin sadece öğrenmenin doğası alt boyutu puan
ortalamaları arasında anlamlı fark olduğu (p<0.005) bulunmuştur. Deney
grubundaki öğrencilerin girişim öncesi ve sonrası Öğrenme Tutumları Ölçeğinin
tüm alt boyutları puan ortalamaları arasında ise anlamlı bir fark
saptanmamıştır (p>0.005).
Araştırmada deney ve kontrol
grubunda yer alan öğrencilerin DKÖ, SKÖ, ÖTÖ ve OSCE puan ortalamaları arasında
istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır (p>0.05).
Sonuç: Bu araştırmada yüksek geçerlikli simülatörle yapılan beceri
eğitiminin öğrencilerin sürekli kaygı düzeyini azalttığı, öğrenme kaygısını
azaltarak öğrenme tutumlarına olumlu bir etkisinin olduğu ve psikomotor beceri
öğrenme başarılarını arttırdığı saptanmıştır.
beceri eğitimi yüksek gerçeklikli simülatör simülasyon beceri laboratuvarı
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi
HF-17018
Bu araştırmanın yürütülmesinde destek olan Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Rektörlüğü’ne teşekkür ederiz. [Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri, HF-17018, 2017]
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | HF-17018 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.