Amaç; Araştırma hemşirelik öğrencilerin lisans eğitimleri süresince kullandıkları bilgi kaynaklarını belirlemektir. Gereç ve Yöntemler; Tanımlayıcı tipte olan çalışma bir hemşirelik lisans programında öğrenim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıf 575 öğrencileri ile Mart-Nisan 2018 tarihleri arasında gerçekleşti. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen “bilgi formu” ile toplanmıştır. Bulgular; Çalışmaya katılan öğrencilerin; %84,9’u kadın, %30,1’i 1. sınıf, %16,7’si 2. sınıf, %11,7’si 3. sınıf, %31,5’i 4. sınıf öğrencisidir. Öğrencilerin %31’i ders içeriklerini anlamak için bilgiye ihtiyaç duymakta ve öğrencilerin %79,8’i kütüphaneyi ders çalışmak için kullanmaktadır. Öğrencilerin %43.3’ü bilgi kaynağı olarak internet arama motorlarını kullanmaktadır. Öğrencilerin %39,7’si bilgi kaynaklarına erişim ile ilgili yetersiz eğitim aldıklarını, %35,8’i ise bilgi kaynaklarına erişimde isteksiz oluklarını belirtmiştir. Üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin bilimsel dergilerden yararlanma oranı diğer sınıflara göre daha yüksek bulunmuştur. Dördüncü sınıf öğrencilerinin bilimsel veri tabanlarını kullanma oranları diğer sınıflara göre yüksek bulunmuştur. Sonuç; Çalışma lisans öğrenimi gören hemşirelik öğrencilerinin kullandıkları bilgi kaynakları ve engelleri hakkında veriler sunmaktadır. Elde edilen sonuçların, hemşirelik öğrencileri tarafından kullanılan bilgi kaynaklarının geliştirilmesine yönelik çalışmalara yararlı olacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.