Giriş: Bu araştırmada pediatri kliniklerinde çalışan hemşirelerin pediatrik nebülizasyon tedavisine yönelik bilgi düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel tipteki bu araştırma bir üniversite hastanesinin çocuk sağlığı ve hastalıkları kliniklerinde çalışan hemşireler ile 15/04/2023 – 15/06/2023 tarihleri arasında yürütülmüştür. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan ‘‘Anket Formları’’ kullanılarak toplanmıştır. Anket formlarındaki doğru olan cevaplara ‘‘1’’ yanlış olan cevaplara da ‘‘0’’ puan verilmiştir. Doğru yanıt sayısı ‘‘Bilgi Alanları’’ çerçevesi içerisinde de değerlendirilmiştir. Hemşirelerin bilgi puanları ile sosyodemografik özelliklerinin arasındaki ilişkiyi değerlendirmek için Bağımsız Grup t ve Tek Yönlü ANOVA Testleri kullanılmıştır. Verilerin anlamlılığı p<0,05 düzeyinde değerlendirilmiştir.
Bulgular: Araştırmaya 102 pediatri hemşiresi dahil edilmiştir. Yapılan araştırmada hemşirelerin pediatrik nebülizasyon tedavisine yönelik bilgi puanı 29,07 ± 3,65 olarak bulunmuştur. Hemşirelerin 61’inin (%59,8) bilgi düzeyinin yetersiz, 41’in (%40,2) yeterli olduğu saptanmıştır. Hemşirelerin ‘‘Genel Uygulama Teknikleri’’ alanında en yüksek, ‘‘Zamanlama’’ alanında ise en düşük puanı aldıkları görülmüştür. Hemşirelerin eğitim düzeylerinin ve bilgi kaynaklarının bilgi puanları ile ilişkisinin olduğu da ortaya konulmuştur.
Sonuç: Hemşirelerin çoğunluğunun nebülizasyon tedavisine yönelik bilgi düzeyinin yetersiz olduğu ve bu konuda eğitime ihtiyaç duydukları sonucuna ulaşılmıştır. Nebülizasyon uygulama ilkeleri ile ilgili hemşirelere yönelik uygulama rehberlerinin oluşturulması ve nebülizasyon uygulama ilkelerinin hizmet içi eğitimlerle pekiştirilmesi önerilmektedir.
Hemşirelik Pediatri hemşireliği Nebülizasyon tedavisi İnhalasyon tedavisi
Yoktur
Yoktur
Introduction: In this study, it was aimed to examine the level of knowledge of nurses working in pediatric clinics for pediatric nebulization treatment.
Method: This descriptive and cross-sectional research was conducted between Dec. 15/04/2023 and Dec.15/06/2023 with nurses working in the clinics of the Department of Child Health and Diseases of a university hospital. The data were collected using ‘Survey Forms’ prepared by the researchers. The correct answers in the survey forms were given a score of ‘1’ and the wrong answers were given a score of ‘0’. The number of correct answers was also evaluated within the framework of ‘Information Fields’. Independent Group T and One-Way ANOVA Tests were used to evaluate the relationship between the knowledge scores of the nurses and their sociodemographic characteristics. The significance of the data was evaluated at the level of p<0,05.
Results: 102 pediatric nurses were included in the study. In the study, the knowledge score of nurses for pediatric nebulization treatment was found to be 29,07 ± 3,65. It was found that 61 of the nurses (59,8%) had an insufficient knowledge level and 41 (40,2%) had a sufficient knowledge level. It was observed that nurses achieved the highest score in the field of ‘General Practice Techniques’ and the lowest score in the field of ‘Timing’. It has also been revealed that nurses' education levels and information sources have a relationship with knowledge scores.
Conclusion: It has been concluded that the knowledge level of the majority of nurses towards nebulization treatment is insufficient and they need training in this regard. It is recommended to create practice guidelines for nurses and to follow the principles of nebulisation practice from academic publications.
Nursing Pediatric nursing Nebulization therapy Inhalation therapy
Yoktur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yoktur |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 24 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.